Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg akkurat core-user i forum, men diskusjon.no er plagsomt på grunn av oppsettet sitt.

 

- Kategoriene

Har prøvd meg på Gamereactor sitt forum, og får litt følelsen av at det ikke er så gjennomført som Innlegg.no eller Diskusjon.no sine fora. Det skal dem ha, de som har lagd Diskusjon.no

- Skin

Her er det ikke noe dilldall av noe slag :D

- Brukerne

Etter mine erfaringer på GR, Gamer, Spill.no, Spillverket og Spillmagasinet er det ikke noen tvil om at Gamer har de beste brukerene.

 

Nå som Gamer har blitt etter min mening den beste siden, etterfulgt av GR (kun redaksjonelt), så ser jeg lite vits i å slå seg sammen med Edda en gang til. Hvis dere får (unskyld uttrykket) dritten fra Spillverket med dere, vet jeg ikke om jeg kommer til å være så aktiv leser av Gamer lenger. Jeg syntes redaksjonen til Spillverket er nokså dårlig. Men jeg er heldigvis bare en person, kommer ikke så mange annonsekroner fra meg.

1+ vote on no Edda in Gamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjemper Innlegg for å bli størst og best? Jeg har alltid sett på oss som en "underdog" i forhold til Diskusjon; et alternativ til monopolet. Et monopol som blir et faktum (VG sitt forum teller ikke!). Her på forumet opplever jeg at de fleste er trygge på hverandre. Vi har et flott samfunn som ønsker nye velkommen, men at vi skal tilbake til samfunnet som vi gikk ut av grunnet uenigheter i mellom to parter som nå slår seg sammen igjen mener jeg er for dumt. Som tidligere skrevet, det er å komme tilbake med halen i mellom beina, og det hele legger opp til at det ikke funker å danne noe nytt - du blir revet tilbake. Rent praktisk ser jeg helt klart mange fordeler, men prinsippielt og emosjonelt synes jeg ingenting om det. Aktivitet, større brukerbase og mer kunnskap er vel og bra, men Innlegg har i løpet av to år blitt et fora med aktivitet over alt, og å gi slipp på det er veldig, veldig kjedelig.

Hva skal man ellers jobbe mot? Hvis det er slik at pengene ligger i reklame, vil man jo tjene mer jo større forumet blir. Dessuten vil nytteverdien i forumet sannsynligvis øke i takt med størrelsen. Jo flere hjelpsomme og interessante innlegg man finner, og desto fortere man får god hjelp, desto bedre er forumet spør du meg. Skal alt handle om hygge og småprat er det vel til slutt like greit å bruke MSN eller Facebook? (Sier ikke at ikke det også er viktige, men man må nesten ha flere tanker i hodet samtidig) :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

 

Og jeg som trodde spill var kultur. Kultur betegnes som menneskenes aktivitet i samfunnet. Er det ikke akkurat Kultur som står i høysetet i forumene her, så vet ikke jeg. Men det er visst bare tøv alt sammen. Alt handler om penger. Spill er ikke kultur, det er penger. Grådig er vell passende ord. Handler det mer om penger enn menneskene i samfunnet så er det veldig dårlig prioritering og tankegang, syntes nå jeg.

 

Jeg kan gjerne da gå med på å betale selv en sum i året for å opprettholde det vi har nå, som er ren, ekte kultur.

Vi trenger ikke at seriøse poster blir nedoset i 1000 ganger flere useriøse poster og et slapt moderatorteam, der til og med ulovlige ting diskuteres hyppig. Når det ble splittelse følgte de mest trofaste med. Men nå blir man dolket i ryggen. Håper Gamer.no river seg løs da, og blir helt selvstendig. :) Så kan vi gi pengestøtte :). Redd Gamer og Inlegg!

Du mener altså at den store brukermassen vil ødelegge for "den gode kultur" man har her? Jeg klarer ikke helt å se problemet, det er sjo slik at forumet her også får nye bruker hver dag - ødelegger det miljøet? Er det ikke snarere flott at at man får flere å diskutere med - et rikere mangfold av meninger og kunnskap? :)

 

Kultur beskrives gjerne som menneskers aktivitet i samfunnet ja, men den er også hele tiden i forandring, og det vil den også være om man velger å ikke slå sammen forumene.

 

Nå skal ikke jeg uttale meg om rammene for et eventuelt sammenslått forum, for det vet jeg strengt tatt ingenting om, men det er vel naturlig å forvente at de moderatorer herfra med ønske om det selv vil følge med over? I så fall får man vel snarere et styrket enn svekket moderatorteam?

 

Jeg registrerer at mange her missliker tanken på en "reunion" med Diskusjon.no, og mener man har en bedre forumkultur her, noe jeg selvfølgelig også respekterer. Dog tror jeg det er mange på Diskusjon.no som er enige med meg i at dere er mer enn velkommen "tilbake", og vil ta dere i mot med åpne armer :)

 

Merk: Dette er selvfølgelig mine personlige meninger, som bruker her på forumet, og har ingenting med min Veileder-rolle på Diskusjon.no å gjøre.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Spillverket.no vs Gamer.no, håper jeg på at sistnevnte blir beholdt. Jeg leser begge, men Gamer.no er nokså overlegen når det gjelder kvalitet på artikler. Dessuten vil jeg påstå at Gamer.no et bedre domene enn Spillverket.no.

 

Verken artikkelen eller posten til wer tyder på at Gamer.no vs. Spillverket.no i det hele tatt er et tema for diskusjon, så dette dreier seg nok primært om forumene. Og godt er det, den redaksjonelle kvaliteten hos Spillverket ligger dessverre litt for nært den resten av dagens Tek-nettverk holder.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Godt poeng, men for brukerene vil denne flyttingen være vår andre på to år. Det er vel ikke akkurat ideelt for brukerne.

 

Dette er bare en arbeidsplass for dere, men det er som et hjem for oss.

 

edit: leif

 

Er veldig enig i dette.

 

Og grøsser med tanke på "spillverket" - herregud,,,,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt interessert i å bli en del av diskusjon.no fjaset igjen. Det er for mange folk som kommer innom spill delen av forumet med bare fjada poster. Her på innlegg har det vært så fantastisk mye bedre for oss gamere. Jeg håper heller ikke gamer.no kommer til å lide noe som helst av det å komme tilbake til edda media, spillverket er ikke på høyde med gamer.no. Uansett hva som skjer så følger jeg gamer.no og folka på forumet hvor enn de måtte dra :). Dette er ett uhyre koselig forum med masse hyggelige folk som jeg har spilt mye med etter bruddet.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Tja, er da med jeg, men er skeptisk til diskusjoner/hjelpe tråder rundt piratkopiering. Den slags hører hjemme på warez og torrent sider, ikke kom med svada om ytringsfrihet. Ytringsfrihet gjelder friheten til å gi uttrykk for politiske og religiøse meninger uten å bli førfulgt, det gir ikke retten til å si hva man vil hvor man vil.

 

Kommer vel til å savne at man mister litt oversikt over alle pga det store antallet debattanter, men man kan ikke få i pose og sekk antar jeg. Om jeg kommer til å fortsette å poste eller ikke kommer vel for det meste til å avhenge av hvordan jeg syns debattene utarter seg. Her på forumet syns jeg de fleste er svært god til å diskutere for seg, selv om jeg ikke er enig i alt er det alltid kjekt når man kommer med gjennomtenkte argument og synspunkt.

 

Kjernegjengen på gamer er sikkert i mindre tall, men det får så være. Jeg kan kun bestemme for meg selv, og om jeg ikke blir fornøyd med en sammenslåing så er det ikke større tap en at jeg slutter å poste, og eventuelt ser etter en ny anmelder side å forholde meg til.

 

PS: om dotten og diverse er moderatorer eller administratorer er det uaktuelt for meg å være der etter å ha lest hvordan han oppførte seg i en tråd som ble lenket tidligere i artikkelen. Per dags dato har ingen moderator eller administrator kommet med frekke kommentarer uten å selv blitt utsatt for personangrep, her derimot var det nedsettende kommentarer om en annen person sin karakter/meninger. Forventer mer av personer som har fått en slik status på ett diskusjons forum.

Lenke til kommentar
Kjernegjengen på gamer er sikkert i mindre tall, men det får så være. Jeg kan kun bestemme for meg selv, og om jeg ikke blir fornøyd med en sammenslåing så er det ikke større tap en at jeg slutter å poste, og eventuelt ser etter en ny anmelder side å forholde meg til.

 

For min del sitter dette mye hardere i, fordi jeg for det første virkelig har lagt min elsk på det å si meningen min og for det andre i tilfellet bare vil savne Innlegg.no om jeg skulle kutte totalt (som jeg tidligere har gjort det klart at neppe kommer til å skje).

 

Jeg anser Gamer.no som den nye spillsiden, og derfor anser jeg også slaget om forumene som tapt - med oss som den store taperen. Nå er jeg ingen businessmann, ei heller driver av noen nettside, men jeg innbiller meg at det ikke er ønskelig på noen måte ha dette forumet levende når man alt har Diskusjon.no. Derfor krysser jeg fingrene for at det er folkene bak Innlegg.no som får bestemme det meste (vel, alt skal jeg være ærlig) og at nedleggelsen av dette forumet vil gå raskt og smertefritt for seg.

 

En dyrlege sa en gang at avliving bare var leit for de rundt - det stemmer ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg neppe det blir rom for to oppegående forum i praksis. Det blir interessant å se hvordan det gjøres med forumene, og mye av dette vil jeg tro kommer ann på hvem som blir satt til å ta avgjørelsene og styre over forumene. I sum liker jeg personlig forumet på diskusjon.no bedre, blant annet fordi jeg oppfatter modereringen på både nye og gamle gamer.no som mere vilkårlig og personavhengig. Dvs preget av at man ble moderert for diskusjoner som nøkkelpersoner ikke likte eller var lei av. (det var en lengre periode et ganske markant skille i hvordan moderatorpolitikken var på spillforumet kontra resten av forumet). Den mere liberale holdningen har jo eksistert på diskusjon.no en stund, så man kan jo forsåvidt nå få et relativt godt inntrykk av resultatet om man ser på forumene. Det vil jo i alle tilfeller være en viss grad av mostand for begge leire til å forandre seg i den andres retning, iogmed at folk gjerne har valgt sine forum, og da gjerne av en grunn. For mange vil jo da førstevalget bli nærmere andrevalget i oppfattet kvalitet.

 

Merk: for de som ikke vet det, så er jeg tidligere moderator, nå veileder på diskusjon.no, og kan i så måte oppfattet som partisk i diskusjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spillverket bryter med mange av de reglene vi har vokst opp med hos Gamer.no. Moderatore som er uenige om hva som er rett og galt og et styre som diskuterer oppmykning av reglene enda mer.

 

Jeg synes det er synd at dere tenker tanken å slå sammen nettstedene så kort tid etter at de ble splittet. Forskjellen er allerede blitt så stor at hvis dere skal passe inn hos diskusjon.no krever det mannsterke moderatore som kan pløye gjennom med etikk og gode regler.

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden på forsiden av Gamer.no. Ser det står "Hva bør skje med forumene når eierne slår seg sammen?". Nå tar jeg det for gitt at det er bestemt av A-pressen og Edda Media slår seg sammen.

Alt har gått riktig vei i arbeidet siden pressemeldingen gikk ut. Etter det redaksjonen kjenner til gjenstår kun små formaliteter før en fusjon av selskapene er en realitet, og det er posivitet i miljøene både hos Edda og A-pressen. Derfor oppleves dette av oss som et "når" - ikke "hvis". Men rett skal være rett, så jeg endret til "hvis" nå.

Lenke til kommentar

En sammenslåing er vel uungåelig. Imidlertid håper jeg gamer.no og delen av innlegg.no som vedgår gamer.no bevares slik den er i dag. Gamer.no er i mine øyne overlegent mye bedre enn spillverket.no og delen av diskusjon.no som berører spillverket.no.

 

Lykke til! Håper sammenslåingen kan bidra til å heve kvaliteten på innholdet opp på, og forbi, gamer.no-nivå for flere av teks sider :-)

Lenke til kommentar

Spillverket bryter med mange av de reglene vi har vokst opp med hos Gamer.no. Moderatore som er uenige om hva som er rett og galt og et styre som diskuterer oppmykning av reglene enda mer.

 

Jeg synes det er synd at dere tenker tanken å slå sammen nettstedene så kort tid etter at de ble splittet. Forskjellen er allerede blitt så stor at hvis dere skal passe inn hos diskusjon.no krever det mannsterke moderatore som kan pløye gjennom med etikk og gode regler.

 

Det ligger i en sunn moderatororganisasjons natur at ikke alle er enige om alt, spesielt ikke om det er en viss størrelse på gruppen. Jeg er ikke enig i alle regleen på diskusjon.no, men moderer etter de allikevel. Det er helt sikkert sånn også på innlegg.no at ikke alle moderatorene er enig i alle reglene. For mye ensretting av meninger er ikke sunt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den som er mest aktiv på forumet her i form av antall poster etc.

Men jeg må si at jeg har alltid likt å bare bla meg rundt å lese her. Er normalt innom flere ganger til dagen, mye fordi dette er et av de få gamingforumsa man kan lese på uten at det er en flamewar annenhver tråd.

 

Dette forumet er intet mindre enn fantastisk på flere måter. Å dytte dette tilbake i diskusjon.no vil være som å kaste seg selv utenfor prekestolen.

 

Jeg lurer også på hvordan dere i administrasjonen EGENTLIG føler det i forhold til dette?

Er tross alt ikke så lenge siden dere forlot hw nettverket, bygget med stolthet opp en ny site, nytt forum, og en langt mer dedikert brukerbase.

For nå å blåse dritten til himmels å flytte tilbake til det som dere med gode grunner forlot.

 

Fair enough fusjon etc, men alikevel, det må være rimelig blanda følelser innad hos dere?

Lenke til kommentar
Kjernegjengen på gamer er sikkert i mindre tall, men det får så være. Jeg kan kun bestemme for meg selv, og om jeg ikke blir fornøyd med en sammenslåing så er det ikke større tap en at jeg slutter å poste, og eventuelt ser etter en ny anmelder side å forholde meg til.

 

For min del sitter dette mye hardere i, fordi jeg for det første virkelig har lagt min elsk på det å si meningen min og for det andre i tilfellet bare vil savne Innlegg.no om jeg skulle kutte totalt (som jeg tidligere har gjort det klart at neppe kommer til å skje).

 

Jeg anser Gamer.no som den nye spillsiden, og derfor anser jeg også slaget om forumene som tapt - med oss som den store taperen. Nå er jeg ingen businessmann, ei heller driver av noen nettside, men jeg innbiller meg at det ikke er ønskelig på noen måte ha dette forumet levende når man alt har Diskusjon.no. Derfor krysser jeg fingrene for at det er folkene bak Innlegg.no som får bestemme det meste (vel, alt skal jeg være ærlig) og at nedleggelsen av dette forumet vil gå raskt og smertefritt for seg.

 

En dyrlege sa en gang at avliving bare var leit for de rundt - det stemmer ikke i dette tilfellet.

 

Kanskje jeg ordla meg feil, saken er vel at vi som gamer.no brukere er i stort mindretall og derfor risikerer å bli overkjørt. De må gjerne gjøre dette om de store massene ønsker dette, men jeg hopper sannyligvis av lasset og leter etter grønnere beite.

 

Syns også at felles regler over svært forskjellige emner blir galt når bruksområdene for diskusjonene er såpass sprikende, og det samme er de etiske tankene bak. Per idag har gamer tillat diskusjon rundt piratkopiering og det har ofte gått livlig for seg. Hvordan hjelpe tråder med lenker til piratkopier, cracks og instruksjoner til dette skal fremme spill som kultur går iallefall meg forbi. Med mindre kulturen det er snakk om er lavmål og tildels uønsket av samfunnet forøvrig.

 

Løs gjerne opp reglene for andre emner, men ved spill syns jeg vi her på gamer har ganske greie regler å forholde oss til. Om ulovlighetene er piratkopiering eller trimming av biler så får dere selv gjøre opp deres mening om diskusjon rundt det, og faktisk å hjelpe og legge til rette for det er ok. Selv er jeg litt lei av å høre gode utviklere si de må legge ned pga piratkopiering og høre at enda en bmw har gått av veien i gaterace i årødalen.

Lenke til kommentar

Jeg ble med på lasset når Gamer.no skilte lag med Edda. Er ikke akkurat aktiv på forumet, men, leser det så godt som daglig.

Er ofte innom diskusjon.no sine spillforum også, og synes forumet der holder en vesentlig lavere kvalitet over inleggene. Jeg er for kvalitet ikke kvantitet.

Og kvanitet virker som det er hovedmålet for diskusjon.no sine forum.

 

Her på inlegg.no er det lettere å følge en tråd med saklige innlegg og et godt oppbygget forumstruktur.Leser jeg på diskusjon blir det mye mer skumlesing da en må filtrere bort relativt mye usakeligheter.

 

Vil jo allerhelst ikke se at innlegg.no går inn diskusjon.no men, det er jo veien det går ser det ut som. Er det mulig å få hevet kvaliteten på diskusjon sine spill fora? Ja det er nok mulig men, det vil kreve en betydelig moderator jobb. Da jeg føler at det er en "ukultur" for spill-diskusjon der.

Lenke til kommentar

Er ikke fryktelig begeistret for å gå tilbake til diskusjon.no etter splitten. Mye pga. måten det skjedde på, men også fordi jeg synes kvaliteten i forumet har blitt merkbart bedre i etterkant(sett bort ifra barna som dukker opp hver gang en PS3-eksklusiv ikke får 10/10, selvsagt). Det er dog ikke like krise for en lurker som meg, men skjønner at det oppleves en del verre for den harde kjerne.

 

Skal man trekke frem noe positivt, må det selvsagt være økt aktivitetsnivå. På innlegg.no er det vel per dags dato stort sett bare de aller største kanonene + et par rollespill som klarer å holde liv i trådene dedikert til det spillet. For å ta et par eksempler på spill jeg mener bør klare å holde en tråd i live over lengre tid:

 

Tråden om Civilization V på diskusjon.no har 647 svar, det siste senest i går. Tilsvarende tråd her på berget har 114 svar, hvorav det siste var for over to uker siden. Tråden om Fifa 11 på diskusjon.no har 3349 svar, det siste i går. Det nærmeste man kommer en tilsvarende tråd her har 10(!) svar, det siste kom for godt over en måned siden.

 

Når man ikke klarer å holde liv i slike tråder, mener jeg rett og slett at man har for liten brukermasse. For å konkludere, hadde vel en mellomting mellom liten landsby(innlegg.no) og gigantisk storby(diskusjon.no) vært det beste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...