Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaah da lærte jeg 2 nye ting i dag også - herlig :)

 

Etter en nokså begredelig start med betaen så elsker jeg nå spillet - det er jo fantastisk!

 

Dersom du bruker gull, får du muligheten til å gjøre den ekstra XPen om til Free XP som du kan bruke hvor som helst. Det forutsetter at du har forsket fram alt som er av ting på den med mest XP. Dersom du ikke ønsker å bruke gull, anbefaler jeg å merke den som heter "accelerate crew training" eller noe lignende, for da får du i hvert fall noe ekstra nytte av den XPen. Da kan du bruke denne tanksen til å trene opp crewet ditt i diverse skills :-)

Lenke til kommentar

Apropos arty; er det mulig å bruke xp eller noe sånt for å få det siktet til å bevege seg fortere? Tenker på den innerste ringen... tar jo år og dag å sikte seg inn, og da har enten fi stukket av, eller skutt av en annen....

100% crew, vents og gun lay drive eller hva den heter (10% raskere til å sikte inn).

Lenke til kommentar

off. dette spillet er en tidstyv av dimensjoner!

begynte for noen uker sider, og har blitt hekta.

driver for tiden og koser meg med TD'er. veksler mellom 3 første på us-treet. morsomt når man fått oppgradert de max.

 

T40'en er ekstremt morro :)

 

Den tanksen jeg har hatt mest kills med :)

 

Ja den er morro når man får en skikkelig gønner på den :dribble:

Lenke til kommentar

Selv om jeg erkjenner at arty bidrar til dynamikken i spillet, forutsatt at det er max 3 arty per side, er det en utrolig kjipt og ikke minst uforstålig når du blir 1 shotta av arty i 55 km/t i T54....alternativt tas tracks og før du kommer igang igjen så BOOOOOM...

 

 

Har forøvrig slitt bigtime med t54 men vant 9 matcher på rad i går kveld så håper jeg nå har "knekt" koden. T54 har for meg vært den klart tyngste overgangen til ny Tier hittil.

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Selv om jeg erkjenner at arty bidrar til dynamikken i spillet, forutsatt at det er max 3 arty per side, er det en utrolig kjipt og ikke minst uforstålig når du blir 1 shotta av arty i 55 km/t i T54....alternativt tas tracks og før du kommer igang igjen så BOOOOOM...

 

 

Har forøvrig slitt bigtime med t54 men vant 9 matcher på rad i går kveld så håper jeg nå har "knekt" koden. T54 har for meg vært den klart tyngste overgangen til ny Tier hittil.

 

Maks 2 arty per spill hadde fikset alt.

Lenke til kommentar

Ja vet at jeg snakker om den T 54, har hatt store problemer, var en periode nede i 17% W/R!! mens jeg for T-44 og type 59 ligger på ca 55%. Har Elite på den nå og ser ut som en noe mer defensiv spillestil funker bedre. Men ja dette har vært den i særklasse tyngste overgangen for meg. T-54 er jo fryktet av mange men min erfaring er at den lett kan trackes og siden arty ikke vil ha denne inn i bakre områder så er du mildt sagt et priority target. Funker og i wolfpacks gjerne da sammen med en E-50 (som virker sterkere etter min vurdering). Crew er 100% og kjører vents, rammer og de vanlige anbefalte modulene repair, ++

 

Jeg har average xp på ca 581 på ca 2200 kamper så er ihvertfall gjenomsnittlig som spiller.

 

 

PS: syter ikke men har vært lettere frustert da jeg så frem til T-54 og det var en lang lang grind. Hvis noen har gode innspill så mottas disse med takk

 

PS2: har bestemt meg for å grinde E-50 nå for å sjekke om det er meg det er noe feil med eller om T-54 er mer krevende....må bare vente til fruen er på bortreist en weekend slik at jeg får lagt ned nåen skikkelige økter:)

 

EDIT: i den grad det er interessant kjører jeg WOT med nick bbjorgo

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Selv om jeg erkjenner at arty bidrar til dynamikken i spillet, forutsatt at det er max 3 arty per side, er det en utrolig kjipt og ikke minst uforstålig når du blir 1 shotta av arty i 55 km/t i T54....alternativt tas tracks og før du kommer igang igjen så BOOOOOM...

 

 

Har forøvrig slitt bigtime med t54 men vant 9 matcher på rad i går kveld så håper jeg nå har "knekt" koden. T54 har for meg vært den klart tyngste overgangen til ny Tier hittil.

 

Maks 2 arty per spill hadde fikset alt.

Enig kanskje max 3, en annen utfordring er damage per skudd. Har vanskelig å forstå at et elite IS 4 kan one shottes.....

 

Vet at dette er å banne i arty kirken men high tier matcher med 5 - 6 arty per side er selsomme opplevelser, har opplevd em match hvor de 8 siste gjenlevende vognene (4 på hver side) alle var arty. Blir spes når arty'ene reiser ut for å scoute :)

 

Datasmurf: hva er din kommentar :)

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

T-54 lider vel litt av et rykte som overgår tanken, mye takket være at den var så knallgod i beta. Nå er den vel langt mer balansert, men folk forventer mye mer (og prioriterer den deretter som mål). Er vel mange av de som har flere T9 med som mener at blant annet E50 er bedre nå, ja. Når det er sagt er det helt klart mulig å ha det mye moro i T-54, men den er ikke noe monster lenger.

Lenke til kommentar

Maks 2 arty per spill hadde fikset alt.

Pff, da hadde man ikke kunna platoona med 3 arties og raina destruction over pubbies.

Så clanen og jeg hadde i alle fall blitt unhappy. Ingenting som er så morsomt som 3 SU-26-er platoona. :D

 

edit:

Enig kanskje max 3, en annen utfordring er damage per skudd. Har vanskelig å forstå at et elite IS 4 kan one shottes.....

 

Vet at dette er å banne i arty kirken men high tier matcher med 5 - 6 arty per side er selsomme opplevelser, har opplevd em match hvor de 8 siste gjenlevende vognene (4 på hver side) alle var arty. Blir spes når arty'ene reiser ut for å scoute :)

 

Datasmurf: hva er din kommentar :)

Vel, jeg er helt for masse arty i kampene, både når jeg selv spiller arty, eller når jeg spiller en zippy light / medium.

Enklere å ta ut arty, så lenge du får sirkla de / kjørt litt uforutsigbart.

 

Har endt opp med å måtte scoute i Hummel-en min. No stress når man gjør det for "the greater good", eller tier 8 arty som de også kalles.

Hummel er heldigvis fantastisk å leke TD med også. Evig tilfredsstillende å shotgunne ting. :D

 

Forøvrig synes jeg ikke man bør gjøre noe med damage outputen. Jeg er glad arty gjør mye dæng. Om jeg havner i en kamp jeg ikke liker meg i, prøver jeg bare å bli tatt ut av arty for å kunne spille noe annet.

Prøver stort sett selvfølgelig å spotte / ta ut / skade noen fi i samme slengen også, men om jeg havner i en kamp med tier 9-10s i A-20-en min, er det suicide og rett ut for å spille noe annet. :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Ja vet at jeg snakker om den T 54, har hatt...

 

EDIT: i den grad det er interessant kjører jeg WOT med nick bbjorgo

Heisann, tenkte du var norsk ja :thumbup: Du kommenterte nicket mitt igår kveld i spillet... Jeg kjørte T-50-2 og du T-54.

Mitt nick er rufse... :w00t:

 

Alltid kult å treffe noen herfra, enn alle disse tyskere og polakker.

 

Jeg har også T-54. Synes den kunne gått like bra, eller bedre enn T-50-2, for det gjør den ikke. Nei, den er faktisk ufattelig treig i forhold. Bedre armor og gun ja - men møter jo tanks i høyere tier.

Jeg synes også det er 'triky' å kjøre T-54. Stor forskjell fra alle TD'ene jeg stort sett har kjørt....

Ofte treffer jeg andre T-54, som skyter meg istykker. Mange ganger treffer jeg dem med flere skudd, uten å skade andre T-54, mens derimot de andre skyter meg i fillebiter (?). Har elitestatus, så jeg tror ikke de andre har bedre tanks enn meg. Kanskje de bruker gold-ammo? Eller kanskje de har funnet ut hvor på fronten min det gjør mest skade?

Endret av MentholBlaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult å treffes, lå vel i kortene at jeg var norsk når jeg syntes rufse var en kult nick. Ellers så vant vi matchen, mener at det ble en massakre på høyre flanke etter din scouting i høyt tempo :)

 

 

Akkurat som å høre meg selv, bouncer i hytt å pine selv med største gunner, blir tracka konstant og så....døden :) Har nå begynt i rent frusterasjon begynt å ta med gold ammo for møter med E-50. Blir dyrt men får ihvertfall sove om natten

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...