Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google chrome browser, kan man få den på bare 4.0 eller er det jeg som er tilbakestående å ikke finner den på google play?

For jeg mener at den fins eller?

 

Funker ikke på lavere versjon en ICS nei.

 

Ok, takker, fant det vel egentlig ut selv, men ja.

 

Vel ja, godt mulig den er rævva, men jeg vil prøve, bruker nå sjelden stock browser uansett, enten opera eller ff funker for meg.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Google chrome browser, kan man få den på bare 4.0 eller er det jeg som er tilbakestående å ikke finner den på google play?

For jeg mener at den fins eller?

 

Funker ikke på lavere versjon en ICS nei.

 

Ok, takker, fant det vel egentlig ut selv, men ja.

 

Vel ja, godt mulig den er rævva, men jeg vil prøve, bruker nå sjelden stock browser uansett, enten opera eller ff funker for meg.

 

Jeg bruker den på AOPK jellybean nå og må si at den er langt ifra ræva. Den fryser av og til, men det er ikke en gang i uka en gang.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har problemer med at telefonen "dør"? For å forklare nærmere så er telefonen på, men den nekter å starte opp når man trykker på de to knappene som er på den. Hvis man prøver å ringe får man vanlig pip (i mobilen som ringer/starter samtalen, vanlig summetone), men det skjer ikkeno på mottakertelefonen/døde telefonen. Eneste løsningen er å holde powerknappen inne i 5-10 sekunder og ta en skikkelig reboot. Så er den tilbake som vanlig. Men man får ikke opp noe info om det tapte anropet, de fleste meldinger som er mottatt i det "døde" tidsrommet kommer aldri frem.

 

Det er veldig merkelig problem, og meget irriterende. Jeg bruker telefonen ganske så aktivt i jobbsammenheng, så tapte anrop uten å vite om det er ganske så ukurant....

Endret av newman221
Lenke til kommentar

En ting til, jeg ser folk kritisere touchwiz over en lav sko, men hva er egentlig forskjellen på det og hva enn som er motparten?

Hva er så galt med touchwiz?

Jeg syns nå det funker rimelig knirkefritt, men det er vel fordi jeg ikke er ja, hva skal jeg si?

 

Klarte å få masse luftbobler på skjermen da jeg tok på skjermbeskyttelsen, burde kanskje lest bruksanvisningen..

 

Ja, det er i mange tilfeller at det lønner seg.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

En ting til, jeg ser folk kritisere touchwiz over en lav sko, men hva er egentlig forskjellen på det og hva enn som er motparten?

Hva er så galt med touchwiz?

Jeg syns nå det funker rimelig knirkefritt, men det er vel fordi jeg ikke er ja, hva skal jeg si?

 

Klarte å få masse luftbobler på skjermen da jeg tok på skjermbeskyttelsen, burde kanskje lest bruksanvisningen..

 

Ja, det er i mange tilfeller at det lønner seg.

 

TW er grei som en start.Går fort lei. Veldig få tilpasningsmuligheter.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at jeg ikke får installert enkelte apps på telefonen. Gjelder både runkeeper og Endomondo. Når jeg prøver å installere fra play.google.com så får jeg beskjed om at elementet ikke er kompatibel med enheten.

 

Jeg kjører Cyanogenmod9. Noen forslag til hva som kan være galt?

 

Måtte prøve selv, har akkurat lagt inn siste CM9. Men det funker fint her, så det var rart.

Flasha CM9 resurrection edition fra Odin på PCen; nå funker det å installere endomondo igjen

Lenke til kommentar

Er det noen her som har problemer med at telefonen "dør"? For å forklare nærmere så er telefonen på, men den nekter å starte opp når man trykker på de to knappene som er på den. Hvis man prøver å ringe får man vanlig pip (i mobilen som ringer/starter samtalen, vanlig summetone), men det skjer ikkeno på mottakertelefonen/døde telefonen. Eneste løsningen er å holde powerknappen inne i 5-10 sekunder og ta en skikkelig reboot. Så er den tilbake som vanlig. Men man får ikke opp noe info om det tapte anropet, de fleste meldinger som er mottatt i det "døde" tidsrommet kommer aldri frem.

 

Det er veldig merkelig problem, og meget irriterende. Jeg bruker telefonen ganske så aktivt i jobbsammenheng, så tapte anrop uten å vite om det er ganske så ukurant....

Det berømte BSOD-fenomenet (black screen of death)

Hvilket versjon av Android kjører du? Har du rootet? Viss ja, hvilken rom/kernel?

 

Flere her som bruker Resurrection Remix 3.0.5? Hva synes dere om batteritiden? Får bare ca 1,5-2 timer med Screen on-time med 2000mAh batteri jeg.

Hvilken kernel og hvilken radio/modem har dere best erfaring med (har Chess-abbonement)?

 

Jeg kjører RR 3.0.5 med Siyah v4.1.1 og modem LPS (trodde faktisk jeg hadde LPX, ble litt overrasket der gitt! Her må det flashes, opplever litt bedre samtalekvalitet med LPX) Batteritiden min (med 2000mAh) er på 16-18 timers bruk med ca 3 t skjermtid. Da har jeg 15-20% igjen, som jeg er ganske fornøyd med. Da har jeg surfet en del, spilt litt og gjerne streamet en serie med Netflix.

Bruker JuiceDefender til å begrense tiden på mobildata litt, for akkurat det spiser batteri som smågodt! Wifi er på så lenge jeg er hjemme eller på jobb, så det blir vel minimum 10 timer wifi daglig.

Lenke til kommentar

Bruker JuiceDefender til å begrense tiden på mobildata litt, for akkurat det spiser batteri som smågodt! Wifi er på så lenge jeg er hjemme eller på jobb, så det blir vel minimum 10 timer wifi daglig.

 

Hvorfor ha på wifi hele tiden når du er hjemme/jobb? Er sikkert noe batteri å spare når tlf ikke er i bruk, og JD vil ikke slå av wifi så lenge skjermen er på. Er det for å slippe å vente de 2 sekundene det tar for wifi å koble seg til når en slår på skjermen?

 

Både jeg og min samboer har opplevd noen BSOD (og plutselige rebooter), og jeg lurer på om det kan være en eller annen app (eller flere), for det har kommet og gått i perioder og jeg oppdaterer apps fortløpende... Min er 4.0.4 og samboer 4.0.3 (begge er stock uten root).

Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Er der noen gode og stabile JB rom som dere vil anbefale?

 

Ingen JB rom for S2 har nådd stable status enda. Det jobbes fortsatt med blant annet hardware composer.

 

Dette er vel det nærmeste en kommer:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1806401

 

Har et lite problem med min s2. Når jeg setter på skjermlåsen og bare lar telefonen ligge så hender det stadig vekk at skjermen slår seg på automatisk uten at jeg gjør noen ting.

Forslag?

 

Bruker du original Samsung programvare eller er du på custom rom?

Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Er der noen gode og stabile JB rom som dere vil anbefale?

 

Ingen JB rom for S2 har nådd stable status enda. Det jobbes fortsatt med blant annet hardware composer.

 

Dette er vel det nærmeste en kommer:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1806401

 

Har et lite problem med min s2. Når jeg setter på skjermlåsen og bare lar telefonen ligge så hender det stadig vekk at skjermen slår seg på automatisk uten at jeg gjør noen ting.

Forslag?

 

Bruker du original Samsung programvare eller er du på custom rom?

Original Samsung programvare.
Lenke til kommentar
Bruker JuiceDefender til å begrense tiden på mobildata litt, for akkurat det spiser batteri som smågodt! Wifi er på så lenge jeg er hjemme eller på jobb, så det blir vel minimum 10 timer wifi daglig.
Hvorfor ha på wifi hele tiden når du er hjemme/jobb? Er sikkert noe batteri å spare når tlf ikke er i bruk, og JD vil ikke slå av wifi så lenge skjermen er på. Er det for å slippe å vente de 2 sekundene det tar for wifi å koble seg til når en slår på skjermen? Både jeg og min samboer har opplevd noen BSOD (og plutselige rebooter), og jeg lurer på om det kan være en eller annen app (eller flere), for det har kommet og gått i perioder og jeg oppdaterer apps fortløpende... Min er 4.0.4 og

samboer 4.0.3 (begge er stock uten root).

Wifi med god dekning trekker så lite strøm at det kan like gjerne stå på hele tiden, ikke mye å spare der.

 

Jeg kjører 4.04, stock, med siste oppdateringen som kom fra Samsung nå i sommer. Husker ikke hvilken versjon det er, men den nyeste.

 

Viss man har gjentatte BSOD og ikke har rootet bør man vurdere å ta en factory reset. Ja, det det er litt styr å legge inn innstillinger og apper igjen, men av og til er det "dårlige data" fra apper som ikke tåler overgangen etter en oppdatering og kan gi problemer. Etter en factory reset kan det være en god ide å vente med å innstallere apper slik at man ser om telefonen i utgangspunktet er stabil, for deretter begynne med et par apper om dagen. Viss det plutselig oppstår problemer etter man har enstallert en spesiell app vet man hva problemet er! (typisk dårlig skrevne soundboard/wallpaper/ringelyd-apper)

 

Viss det ikke hjelper (og man ikke er interessert i å roote og legge inn en annen ROM/kernel for å få bukt med problemet) er det bare å levere inn telefonen til sørvis!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...