Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

Lenke til kommentar

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

Er motsatt her. Min SII varer lengre en de som har iphone 4/4s. Min yngste datter fikk nettopp en 14 dagers gammel ipone 4. Hun er ikke fornøyd med batteriet. Hun synes den gamle Galaxy S hun hadde, hadde mye bedre batteri.

 

Med det orginale batteriet, varer min SII i rundt 2+ dager.

Lenke til kommentar

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

Er motsatt her. Min SII varer lengre en de som har iphone 4/4s. Min yngste datter fikk nettopp en 14 dagers gammel ipone 4. Hun er ikke fornøyd med batteriet. Hun synes den gamle Galaxy S hun hadde, hadde mye bedre batteri.

 

Med det orginale batteriet, varer min SII i rundt 2+ dager.

 

Min gamle iPhone 4, holdt hvertfall 2 dager, da med WiFi og Datatrafikk skrudd på, spotify ble brukt hyppig og 2 mailkontoer synkroniserte.

Lenke til kommentar

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

 

To ganger daglig... Da må det være noe galt...

Lenke til kommentar

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

 

To ganger daglig... Da må det være noe galt...

Altså, jeg setter den på lading før jeg legger meg og lader den helt til jeg står opp dagen etter, så må jeg sette den i laderen rundt 12-13 tiden på dagen, samt sette den på lading igjen når jeg skal sove på kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å filme i mørket med s2, altså, det var jo ikke helt mørkt, jeg skulle prøve å filme lyset eller hvordan ett kabinett så ut i mørket, meeen, det funka jo dårlig.

Jeg som er amatør eller går det an å fikse så man kan se det slik jeg ser det irl med mine egne øyne?

 

 

Btw, til dere som har dårlig batteri tid, alt er relevant, men de som ikke klarer minimum 1 dag, ta også oppdater firmware.

Kansje har dere gjort det, men 2.3.3 er litt dårlig for batteriet, når jeg oppdaterte til 2.3.4 så blei den snillere på batteri og en anna tlf som blei varm og bruke hele batteriet på 12 timer oppdaterte jeg til 2.3.4, problem løst.

Av en eller anna årsak ser det ut til at bare en simpel reboot ikke hjelper er det bare meg?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å filme i mørket med s2, altså, det var jo ikke helt mørkt, jeg skulle prøve å filme lyset eller hvordan ett kabinett så ut i mørket, meeen, det funka jo dårlig.

Jeg som er amatør eller går det an å fikse så man kan se det slik jeg ser det irl med mine egne øyne?

 

 

Btw, til dere som har dårlig batteri tid, alt er relevant, men de som ikke klarer minimum 1 dag, ta også oppdater firmware.

Kansje har dere gjort det, men 2.3.3 er litt dårlig for batteriet, når jeg oppdaterte til 2.3.4 så blei den snillere på batteri og en anna tlf som blei varm og bruke hele batteriet på 12 timer oppdaterte jeg til 2.3.4, problem løst.

Av en eller anna årsak ser det ut til at bare en simpel reboot ikke hjelper er det bare meg?

 

Sitter med 4.0.3 jeg, og der er ikke batteriet snill mot meg. vurderer å gå tilbake til iPhone igjen grunnet dårlig batteri.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sitter og stirrer på telefonloggen og ler godt. SIIens innebygde svarteliste sammen med appen AntiTelefonTerror er rett og slett festlig når man sjekker telefonloggen og ser at et eller annet idiotiselskap har ringt flere ganger og telefonen selv har avslått samtalen

Lenke til kommentar
Sitter og stirrer på telefonloggen og ler godt. SIIens innebygde svarteliste sammen med appen AntiTelefonTerror er rett og slett festlig når man sjekker telefonloggen og ser at et eller annet idiotiselskap har ringt flere ganger og telefonen selv har avslått samtalen

 

Kunne egentlig ha tenkt meg en tlf svarer app som har en forhåndsinnspilt beskjed til de som blir avvist utifra disse listene jeg - noen som vet om det fins?

Lenke til kommentar

bump;)

 

Noen som vet hvordan man kan endre/slette ord fra ordlista?

 

Hadde en sony-ericsson en gang der det var ganske enkelt;)

 

bump;)

 

Jeg har et problem:

 

Lydnivået er lavt (maksnivået) nå jeg bruker ringer med de medfølgende hodetelefonene.

 

Har funnet en slags løsning på nettet:

 

Enter service mode by typing below code on your dialer :

*#*#197328640#*#*

click the following:

[5] AUDIO

[1] NB (VOICE CALL)

Choose Handset, headset, Speaker (which ever you want higher volume)

[1] VOLUME

[1] SRC Speech RX Volume

Change default values and higher the values any number of your choosing, here is an example:

[0]0_lvl : 68

[1]1_lvl : 72

[2]2_lvl : 76

[3]3_lvl : 80

[4]4_lvl : 84

[5]5_lvl : 88 Higher these values to until hear volume improvement.

 

 

Men denne metoden fungerer ikke:(

 

Noen som har en løsning på dette problemet?

Endret av WF-00
Lenke til kommentar

No dei siste dagene har telefonen vore ute på jordet angående batteribruk.

 

12 timer, så er det flatt, og Android OS bruker ca nesten alt.

 

Har ICS 4.0.3 inne.

 

Men det har jo funka bra også, har vel brukt ICS ca 1 måned, og mesteparten av tiden har det funka fint.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem:

 

Lydnivået er lavt (maksnivået) nå jeg bruker ringer med de medfølgende hodetelefonene.

 

Hadde samme problemet med stock-firmwaren på telefonen da jeg kjøpte den i sommer. Prøvde samme løsning som du fant fram til, men uten hell. Problemet løste seg da jeg oppgraderte firmware (stock).

Lenke til kommentar

Hvis dere bruker en tidlig build av ICS, CM9 o.l så kan dere oppleve dårlig batterilevetid, regner dere med noe annet?

 

Nyrill: Du må ha ekstremt dårlig batteri levetid om du mener iphone har bedre.

 

Prøvd CheckRom V6 + Speedmod kernel, så vil dere se bra batterilevetid. 100% når jeg legger meg, 98% når jeg står opp, ikke dårlig det(autsync og bgrounddata av)

 

WF-OO: Volum hacken du postet skal fungere, men reseter seg når du restarter tlf.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...