Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Spør her siden jeg ikke finner en egen tråd om Galaxy S.. Sitter med en Galaxy S som jeg ønsker ta hard reset på. Den er låst etter at skjermmønsteret et trykket feil for mange ganger. Har prøvd flere forsøk med flere versjoner av knapper som skal trykkes inn, men får ingenting til å fungere. Noen tips?

 

Forsøkt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ringe netonnet først så sender dem en sånn pakkegreie som du skal klistre på pakken. så sender du den videre til det firmaet netonnet vil du skal sende til... Så finner dem vel ut at du har fuktskade eller noe lignende som gjør at dem ikke vil røre telefonen din, så spør dem om dem skal vrake telefonen for deg helt gratis eller at du får den igjen mot ett gebyr på nesten 400kr... enjoy.. Netonnet i ett nøtteskall.

Jeg bør med andre ord finne noen andre som kan reparere min telefon?
Lenke til kommentar

@ Ynglek:

 

Har nå oppdatert firmwaren til XXLPB. Der var norske menyer og fungerende FM-radio endelig på plass igjen :)

 

Fant en changelog:

Interface: Kind of 3D effect when scrolling.

Battery: Lots better than early ones.

Faster: Feels the same as LP6

Touch: Same as LP6.

Overall: Better score in our eyes than LP6 .

Facelock: Same as LP6 working fine.

Task: Same as version LP6.

 

Ellers har jeg ikke testet den ut spesielt ennå, men den virker helt grei. Som på forrige firmwareversjon jeg hadde, fikk jeg ikke logget med på for programvareoppdatering, men det er kanskje fordi det er en beta. Er innlogget på Google og Samsung, og det virker. Oppdatering av firmware skal jeg vel alltids klare videre også, via Odin. Samsungs suite, KIES (my ass) kan ikke brukes til å oppdatere telefonen.

 

 

Nå blir det spennede å se om den er blitt bedre på mobilsignalmottak.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Er usikker på hva som egentlig skjer, men når jeg skal se på telefonen min så må jeg skrive inn pinkode på ny. Akkurat slik som når jeg skrur den på. Det virker som den har skrudd seg av og på... ganske irreterende. Et annet problem er at folk sliter med å høre meg når jeg snakker i telefonen, ender opp med at de gir opp med å snakke med meg.

 

Har samme problem, men bare av og til, telefonen starter på nytt og ber om pin kode. Det er veldig irriterende, vet jo aldri når en samtale kan gå tapt fordi telefonen har restartet av seg selv, si ifra om noen har en løsning/forslag på dette :) At lyden din er dårlig høres jo ikke bra ut, kanskje telefonen burde innom service.

Lenke til kommentar

Du må ringe netonnet først så sender dem en sånn pakkegreie som du skal klistre på pakken. så sender du den videre til det firmaet netonnet vil du skal sende til... Så finner dem vel ut at du har fuktskade eller noe lignende som gjør at dem ikke vil røre telefonen din, så spør dem om dem skal vrake telefonen for deg helt gratis eller at du får den igjen mot ett gebyr på nesten 400kr... enjoy.. Netonnet i ett nøtteskall.

Jeg bør med andre ord finne noen andre som kan reparere min telefon?

opp til deg det men jeg kommer aldri til å kjøpe en mobil igjen hos netonnet. makan til kundeservice. Men men. Jeg fikset min selv og den fungerer konge enda^^ for det greide jo ikke service greiene å gjøre... og det er noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Min mor presterte å miste sin S2 i dippen, så hun har fått ny av Netcom og jeg var så heldig og få hennes gamle. Her er problemet: Hun renset ikke USBkontakten før hun prøvde å lade den, så den er fullstendig brent. Koster det mye å få byttet ut USB-kortet i telefonen?

 

 

Delen som bør byttes: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Samsung-Galaxy-S2-i9100-Charger-Block-Replacement-Part-Black-/250975292628?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3a6f4b0cd4

Disassembly bør gjøres av noen med litt erfaring på området:

 

Ca 7:45 i videoen viser han USB-ladeenheten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Spør her siden jeg ikke finner en egen tråd om Galaxy S.. Sitter med en Galaxy S som jeg ønsker ta hard reset på. Den er låst etter at skjermmønsteret et trykket feil for mange ganger. Har prøvd flere forsøk med flere versjoner av knapper som skal trykkes inn, men får ingenting til å fungere. Noen tips?

 

Forsøkt dette?

 

Dette er forsøkt, å fungerte ikke..

 

hmm ...

 

Forsøkt Samsung Dive?

Lenke til kommentar

Noen som har problemet at skjermen ikke alltid reagerer selv om jeg er varm i fingrene, bruker tomblen og presser så mister den "tak" og får feil mønster.

Men hvis jeg låser/låser opp og tar mønstret på nytt fungerer det.

 

Har også det at programmer henger seg opp og kaster meg ut til hjemmeskjermen.

Lenke til kommentar

@ Ynglek:

 

Har nå oppdatert firmwaren til XXLPB. Der var norske menyer og fungerende FM-radio endelig på plass igjen :)

 

Fant en changelog:

Interface: Kind of 3D effect when scrolling.

Battery: Lots better than early ones.

Faster: Feels the same as LP6

Touch: Same as LP6.

Overall: Better score in our eyes than LP6 .

Facelock: Same as LP6 working fine.

Task: Same as version LP6.

 

Ellers har jeg ikke testet den ut spesielt ennå, men den virker helt grei. Som på forrige firmwareversjon jeg hadde, fikk jeg ikke logget med på for programvareoppdatering, men det er kanskje fordi det er en beta. Er innlogget på Google og Samsung, og det virker. Oppdatering av firmware skal jeg vel alltids klare videre også, via Odin. Samsungs suite, KIES (my ass) kan ikke brukes til å oppdatere telefonen.

 

 

Nå blir det spennede å se om den er blitt bedre på mobilsignalmottak.

 

For å fjerne programoppdateringen (hvis du ikke har fått det til, er å gå til Instillinger -> Programmer-> Kjørende. Kill så Programmoppdatering (den grønne), hvis jeg ikke husker helt feil.)

Endret av Ynglek
Lenke til kommentar

Noen som har problemet at skjermen ikke alltid reagerer selv om jeg er varm i fingrene, bruker tomblen og presser så mister den "tak" og får feil mønster.

Men hvis jeg låser/låser opp og tar mønstret på nytt fungerer det.

 

Har også det at programmer henger seg opp og kaster meg ut til hjemmeskjermen.

 

Ja, har vært mye plaget med mønsteropplåsning, akkurat som du beskriver med at den mister taket.

Deaktiverte til slutt dette og bruker heller kodelås.

 

Opplever også at programmer avsluttes og jeg blir kastet ut til hjemskjermen, spesielt med nettleseren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har problemet at skjermen ikke alltid reagerer selv om jeg er varm i fingrene, bruker tomblen og presser så mister den "tak" og får feil mønster.

Men hvis jeg låser/låser opp og tar mønstret på nytt fungerer det.

 

Har også det at programmer henger seg opp og kaster meg ut til hjemmeskjermen.

 

Ja, har vært mye plaget med mønsteropplåsning, akkurat som du beskriver med at den mister taket.

Deaktiverte til slutt dette og bruker heller kodelås.

 

Opplever også at programmer avsluttes og jeg blir kastet ut til hjemskjermen, spesielt med nettleseren.

 

 

X2

 

Men bruker fortsatt mønster. Lært meg å locke/unlocke

Lenke til kommentar

@ Ynglek:

 

Har nå oppdatert firmwaren til XXLPB. Der var norske menyer og fungerende FM-radio endelig på plass igjen :)

 

Fant en changelog:

Interface: Kind of 3D effect when scrolling.

Battery: Lots better than early ones.

Faster: Feels the same as LP6

Touch: Same as LP6.

Overall: Better score in our eyes than LP6 .

Facelock: Same as LP6 working fine.

Task: Same as version LP6.

 

Ellers har jeg ikke testet den ut spesielt ennå, men den virker helt grei. Som på forrige firmwareversjon jeg hadde, fikk jeg ikke logget med på for programvareoppdatering, men det er kanskje fordi det er en beta. Er innlogget på Google og Samsung, og det virker. Oppdatering av firmware skal jeg vel alltids klare videre også, via Odin. Samsungs suite, KIES (my ass) kan ikke brukes til å oppdatere telefonen.

 

 

Nå blir det spennede å se om den er blitt bedre på mobilsignalmottak.

 

For å fjerne programoppdateringen (hvis du ikke har fått det til, er å gå til Instillinger -> Programmer-> Kjørende. Kill så Programmoppdatering (den grønne), hvis jeg ikke husker helt feil.)

 

 

Tusen takk! Skal prøve det.

 

 

Edit

 

Jeg klarte ikke å bli kvitt problemet, i den grad det er noe problem. Problemet med antennemottak er verre. På jobb - der jeg av økonomiske grunner tilbringer en del tid - er ikke dekningsforholdene så gode. Jeg klarer likevel å ringe og motta samtaler, selv om jeg har opplevd å bli brutt. Datatrafikk er det verre med. Både på jobb og enkelte andre steder jeg har testet, virker Min SGS 2 nå omtrent ikke. Synes den var bedre, til og med fw versjon 2.3.6.

 

Uansett er både iPhone 4S, HTC Sensation og Nokia Lumia 800 klart bedre enn SGS 2. Der det ikke er 3G dekning, klarer de å kneke gjennom data via 2G. De er alle bedre på antennefølsomhet, både telefonsignaler, wi-fi og GPS.

 

Dermed blir SGS 2 henvist til skuffen igjen, i påvente av en eller annen fw-oppdatering som kan gjøre den bedre på anetennefølsomhet. Mulig jeg tester igjen med fw versjon 2.3.6, men de nevnte konkurrentene er bedre.

 

Generelt er SGS 2 en konge telefon, så det er surt å måtte la den ligge i en skuff. Det er lettere å bytte telefon enn jobb.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Min SGS2 har plutselig begynt å sluke batteri. Først trodde jeg at det var installasjon av ny Launcher som var skurken, men jeg avinstallerte det, og den er like dårlig på bateritid.

 

Ser ut til at selv med få apper/widgets kjørende, og wifi/blutoof/gps av, så brukes alt batteriet opp på ca 5 timer. Det pleide jo å kunne vare ca ett døgn mellom ladinger.

 

På det verste med wifi og masse programmer kjørende, tømte batteriet seg på litt over en time :cry:

 

Skal legges til at jeg syns mobilen blir varmere ved lading nå enn den pleide å bli, og at lading virker å ta lengre tid enn før (noe som vel er logisk siden det ser ut til at den bruker mer strøm enn vanlig).

 

Noen andre med lignende trøbbel/erfaringer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...