Gå til innhold

Vurderer ny telefon. Hva er den råeste?


Anbefalte innlegg

Hei

Nå har min Galaxy S2 begynt å tulle med USB-porten. Den vil ikke gå i "datamodus" når jeg kobler den i dataen. Da tar den bare lading.

I tillegg har den periodiske "klikk". Da oppfører den som om jeg putter laderen inn og ut, inn og ut hele tiden.

Dette er en garantisak. Men vurderer likevell å bytte den ut. Tenker å kjøpe ny, for så å selge den gamle når jeg har fått den fikset.

 

Så da lurer jeg på hvilken telefon jeg skal kjøpe. Forslag?

 

Krav:

-Android (med mulighet for ICS på sikt)

-Minimum 4" skjerm

-Ikke noe dårliere enn Samsung Galaxy S 2

 

Har sett litt på Sony Xperia S, og vurderer den litt. Men er litt usikker på den siden det ikke går ann å ta ut batteriet (jeg bruker per i dag å ha et ekstra batteri til min SGS2 i tillfelle jeg havner på fylla og går fri for strøm). Dersom batteritiden er bra kan jeg akseptere dette. Xperia S bruker ikke sim-kort, men sånn derre mini-sim. Det er litt dumt, men ikke noe som avgjør kjøpet mitt. Så er det vel ikke port for eksternt minne-kort på den. Dumt, men ikke avgjørende

Innspill og forslag?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Både den kommende S3 og panasonic sin nye kommende ser veldig lovende ut. S3 fordi den er en oppgradert S2, panasonicen fordi den tåler mye uten å se slik ut.

Lenke til kommentar

Hei

Nå har min Galaxy S2 begynt å tulle med USB-porten. Den vil ikke gå i "datamodus" når jeg kobler den i dataen. Da tar den bare lading.

I tillegg har den periodiske "klikk". Da oppfører den som om jeg putter laderen inn og ut, inn og ut hele tiden.

Dette er en garantisak. Men vurderer likevell å bytte den ut. Tenker å kjøpe ny, for så å selge den gamle når jeg har fått den fikset.

 

Så da lurer jeg på hvilken telefon jeg skal kjøpe. Forslag?

 

Krav:

-Android (med mulighet for ICS på sikt)

-Minimum 4" skjerm

-Ikke noe dårliere enn Samsung Galaxy S 2

 

Har sett litt på Sony Xperia S, og vurderer den litt. Men er litt usikker på den siden det ikke går ann å ta ut batteriet (jeg bruker per i dag å ha et ekstra batteri til min SGS2 i tillfelle jeg havner på fylla og går fri for strøm). Dersom batteritiden er bra kan jeg akseptere dette. Xperia S bruker ikke sim-kort, men sånn derre mini-sim. Det er litt dumt, men ikke noe som avgjør kjøpet mitt. Så er det vel ikke port for eksternt minne-kort på den. Dumt, men ikke avgjørende

Innspill og forslag?

 

Du kan jo se på Galaxy Nexus. Er google sin egen telefon og får jo da raskere oppdateringer osv. Den kommer med ICS og er ca like god som SGS II på Software. Har bedre skjerm og innebygd NFC chip (hvis det skulle komme til nytte)

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Per dags dato finnes det vel ikke noe råere enn Galaxy Note. Fetest skjerm, og kjappest prosessor.

 

Tåler du å vente litt har du jo feks Xperia S, One X, og Optimus 4X som er like gode som/overgår Galaxy Note'n.

 

:)

 

Må du ikke glemme den nye Quad-cor'en til Huawei.

 

Har Galaxy Note kjappeste prossesor ? Såvidt jeg vet har Sensation XE 2 x 1,5 GHz mens Note har 2 x 1,4 GHz, samme med den nye P1S til huawei, raskere prossesor en Note men den har vel ikke kommet i butikk enda. Feteste skjerm kan hende, Nexus har skarpere skjerm, vet ikke om de kanskje har samme skjermtype også. Mener du at det er fetest med så stor skjerm ?

 

Hunterra :)

Lenke til kommentar

Per dags dato finnes det vel ikke noe råere enn Galaxy Note. Fetest skjerm, og kjappest prosessor.

 

Tåler du å vente litt har du jo feks Xperia S, One X, og Optimus 4X som er like gode som/overgår Galaxy Note'n.

 

:)

 

Må du ikke glemme den nye Quad-cor'en til Huawei.

 

Har Galaxy Note kjappeste prossesor ? Såvidt jeg vet har Sensation XE 2 x 1,5 GHz mens Note har 2 x 1,4 GHz, samme med den nye P1S til huawei, raskere prossesor en Note men den har vel ikke kommet i butikk enda. Feteste skjerm kan hende, Nexus har skarpere skjerm, vet ikke om de kanskje har samme skjermtype også. Mener du at det er fetest med så stor skjerm ?

 

Hunterra :)

 

Ja, det er sant att htc Sxe har raskere prosessor, men er en annen type. Det blir i allfall sagt at Samsung har den raskeste og beste prosessoren ;). Leste det en plass :D

 

Har selv Galaxy Note og er storfornøyd... Får ikke bere telefoner i dag ;) Prosessor, skjerm, pennen og kameraet er UTROLIG! :w00t::thumbup::tease:

Lenke til kommentar

XE kjører på høyere frekvens, men grunnet arkitektur (eller hvordan nå enn prosessoren er bygget opp) er både SII og Note'n LANGT kjappere. De kjører også et langt kraftigere grafikkort.

 

Huågheien glemte jeg, den kan selvfølgelig også være et godt alternativ.

 

Jeg vil fraråde deg å kjøpe Nexus, grunnet dårlig (ikke dårlig, men feks langt tregere enn eldgamle SII) prosessor, og et kamera som ikke er optimalt. Om kjappe oppdateringer er kjempeviktig for deg kan du like gjerne roote en Note/4x/Xperia S/Ascend Quad, og legge inn nyeste rom selv.

 

Edit: Nexus har også dårlig batteri.

 

:)

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på hva prossesorer som er best, jeg går etter klokkefrekvens. Kan hende Samsung har best prossesorer på mobiler men ikke i nettbrett. I en diskusjon tidligere om hva som flyter best av iPad og Tab 10,1 mente noen at Tab'en har dårligere flyt enn iPad, selv med høyere klokkefrekvens, fordi prossesoren er kjent for å være mye dårligere.

 

Hunterra :)

Lenke til kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at klokkefrekvens har like mye for hastighet å si som megapiksler har å si for bildekvalitet. Både Note og SII er langt kjappere enn XE, til tross for lavere klokkefrekvens. Dette pga hvordan (hva dette er aner jeg ikke, da jeg ikke er noen ekspert) prosessorene er designet. Som en analogi kan jeg trekke frem at det finnes pcer i dag med dobbeltkjernet prosessor på 1.5 Ghz. Hvilken prosessor tror du yter best? XE (eller Note for den saks skyld), eller den som sitter i pcen?

 

Hvilken prosessor som er kjappest av den i iPad og Galaxy Tab skal jeg ikke uttale meg om, men dette kan også gå på dårlig optimalisering i Android.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at klokkefrekvens har like mye for hastighet å si som megapiksler har å si for bildekvalitet :)

 

Jeg kan ingenting om kamera, har alltids trodd at megapiksler avgjorde bildekvaliteten men ser noen plasser at folk mener optikken er veldig viktig.

Uansett, ser at noen tester mener at nye Sony Xperia P er ganske rask tross kun 1 GHz x 2, vet ikke om jeg tør satse på den siden Android vil jo ha en større del av klokkefrekvns-kaka enn iOS og WP. Samme med 4S, den har bare 2 x 1 GHz (egentlig 800 MHz), men den er fortsatt veldig rask.

Lenke til kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at klokkefrekvens har like mye for hastighet å si som megapiksler har å si for bildekvalitet.

Megapixler sier ABSOLUTT INGENTING på hvor bra kvaliteten på bildene blir, fordi det er nemlig optikken sin oppgave i å bestemme kvaliteten. Megapixlene bestemmer bare hvor store bildene blir.

 

Og klokkefrekvensene på CPU'ene i dag er ikke det som er viktig i dag. En Intel Core i5-2500K prosessor på 3.3 GHz er MYYYYYYYE bedre enn en AMD FX-8150 prosessor på 3.6 GHz. Så det som er viktigst i dag er hvordan prosessorene er bygd opp og på hvilken arkitektur dem bruker.

 

EDIT: Leste det du sa litt feil. Så ja, er rett det du sier samtidig som det jeg sier også er rett. Så nå vet alle hvertfall det om noen skulle tro noe annet.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ingenting om kamera, har alltids trodd at megapiksler avgjorde bildekvaliteten men ser noen plasser at folk mener optikken er veldig viktig.

Uansett, ser at noen tester mener at nye Sony Xperia P er ganske rask tross kun 1 GHz x 2, vet ikke om jeg tør satse på den siden Android vil jo ha en større del av klokkefrekvns-kaka enn iOS og WP. Samme med 4S, den har bare 2 x 1 GHz (egentlig 800 MHz), men den er fortsatt veldig rask.

 

Litt av grunnen for iOs (iPhone 4s) er så rask, er på grunn av OSet. Det er laget til faste mobiler samenliknet mot android som går på alle. iOs er også et OS som ikke krever så mye for å bli kjørt smooth også (akkurat som WP7, som kjører helt smooth på telefoner langt nedover på 3-400 Mhz ;) ) :D

Lenke til kommentar

Det som ihvertfall er sikkert er at klokkefrekvens har like mye for hastighet å si som megapiksler har å si for bildekvalitet.

Megapixler sier ABSOLUTT INGENTING på hvor bra kvaliteten på bildene blir, fordi det er nemlig optikken sin oppgave i å bestemme kvaliteten. Megapixlene bestemmer bare hvor store bildene blir.

 

Og klokkefrekvensene på CPU'ene i dag er ikke det som er viktig i dag. En Intel Core i5-2500K prosessor på 3.3 GHz er MYYYYYYYE bedre enn en AMD FX-8150 prosessor på 3.6 GHz. Så det som er viktigst i dag er hvordan prosessorene er bygd opp og på hvilken arkitektur dem bruker.

 

EDIT: Leste det du sa litt feil. Så ja, er rett det du sier samtidig som det jeg sier også er rett. Så nå vet alle hvertfall det om noen skulle tro noe annet.

 

Da er vi ihvertfall enige. Om jeg kan pirke litt, både på meg selv og deg, så ønsker jeg å rette til at megapiksler og Ghz har lite eller ingenting å si for billedkvalitet/hastighet, utover et visst nivå.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...