Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg ser at du har Wifi på hele tiden. Hvis du laster ned Juice defender kan du spare mye batteri. Den skrur av wifi/datatrafikk og skrur den på når du ønsker.

 

Wifi kan fint være på hele tiden så lenge batteriet passerer 24 timer grensen ;)

 

mener MIUI slår wifi automatisk av, selv om det ikke vises på screenshotet

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Wake locks" er når applikasjoner henger seg opp og bruker dermed unødvendig mye strøm. For å få dem bort må du enten avinstallere applikasjonen eller prøve noe annet, som f.eks å slette data.

 

Syns dette ble en ganske krass definisjon av wakelocks, det behøver ikke ha noe som helst å gjøre med at applikasjonen henger seg opp:

  • Musikkspillere krever at telefonen er våken
  • Sosiale apps vekker telefonen for å logge posisjon
  • Dårlige skrevet apps

 

Hvis det er noen du lurer på, post et screenshot her så er det nok flere som kan komme med et svar :)

Lenke til kommentar

Det er det som er så merkelig. Jeg skrur av alt som tar strøm, allikevel blir den varm...

Skal kontakte butikken hvor jeg kjøpte den og Samsung sitt kundesenter å høre med dem, skal ikke være slik.

 

Jeg var borti en slik tlf, jeg tok å oppdaterte firmware og da ga det seg og tlf har vært fin lenge, om du ikke har gjort det kan du prøver å oppdatere firmware, er jo det nesten det enkleste man kan gjøre før man vurderer å sende den inn.

 

noen som har problemer med å få kies,til å fungere over wi fi?Har kjøpt galaxy s2 men den søker bare når jeg prøver kies over wi fi,men det står at den finner nettverket å ip adresen eller så funker wi fien men ikke med kies,den bare søker

 

Du taster inn de tallene og slik som kommer opp på skjermen og ja, du mener kies air eller misforstod jeg?

ja jeg mente kies air,skal tallene(ip adressen)tastes inn på mobilen?og evnt hvor på mobilen

 

Nei, de tallene skal inn i nettlesern du bruker, altså i dresse feltet, der du skriver vg.no etc.

Viktig å få med seg alt som står der også må du trykke på noe godta greier når nettlesern skal ha kontakt, men du må jo også være på samme wifi nett som den PCen du bruker.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ved "drag and drop" av en film-fil fra PC til mobilen blir man spurt om man vil konvertere. 700 MB ble da konvertert til 716 MB, og videokvaliteten ble dårligere...

 

Anbefalinger til hvordan å konvertere videofiler slik at de blir mindre i størrelse, og bra for mobilformat-visning?

Lenke til kommentar

"Wake locks" er når applikasjoner henger seg opp og bruker dermed unødvendig mye strøm. For å få dem bort må du enten avinstallere applikasjonen eller prøve noe annet, som f.eks å slette data.

 

Syns dette ble en ganske krass definisjon av wakelocks, det behøver ikke ha noe som helst å gjøre med at applikasjonen henger seg opp:

  • Musikkspillere krever at telefonen er våken
  • Sosiale apps vekker telefonen for å logge posisjon
  • Dårlige skrevet apps

 

Hvis det er noen du lurer på, post et screenshot her så er det nok flere som kan komme med et svar :)

 

Ja, men Betterbatterystats viser om det er en "dårlig wakelock" eller en normal (som med musikkspiller) ved å ha en rød strek på dårlige.

 

Wifi kan fint være på hele tiden så lenge batteriet passerer 24 timer grensen ;)

 

mener MIUI slår wifi automatisk av, selv om det ikke vises på screenshotet

 

Ja, hvis det funker fint for deg gjør det ingenting, men vil bare si at jeg får opp mot det dobbelte av batteritiden med JD og at det da kunne være et tips til deg.

Lenke til kommentar

hei. sitter litt fast med de offisielle Samsung firmwaren på XDA.

 

Se her:

 

 

XWKI8

 

Firmware info

PDA:XWKI8

PHONE: XXKI4

Date: 28/09/2011

Android 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): Download

 

SER (Russia): Download

 

XWKI8 Stock Kernel: Download

Password: intratech@XDA

 

Dette er neste stepp over XWKI4, som min er på nå.

 

Må jeg gå steppvis, eller kan jeg gå rett til den siste? (Jeg tror det)

 

Skal NEE brukes som PDA i Odin? Hvorfor er forskjellen mellom stock kernel og NEE kernel så stor? Kort sagt, hva er en stock kernel? Gjør tegnsett og slikt at forskjellen er nesten 500 Mb?

Du kan bare hoppe rett til siste. Som du selv sier så er KI8 nyeste offisielle oppdatering for norden. Du legger firmwaren under PDA i Odin og flasher. Steg for steg guide er tilgjengelig i tråden du finner filen.

 

Stock kernel trenger du bare om du skal roote. Denne er også inkludert i den store firmwarefilen som inneholder alt.

 

odinm.jpg

 

Kortversjonen er altså.

1. Sørg for å ha alle drivere installert. Kan gjøres enkelt ved å installere og avinstallere Kies.

2. Sett telefonen i download mode.

3. Putt firmwarefilen (husk å pakke ut zip-filen, skal være en *.tar.md5-fil) under PDA.

4. Koble til telefonen med USB-kabelen. Et av ID:COM-feltene skal nå bli gule.

5. Trykk start

 

Noen som vet når neste oppdatering kommer, sitter her med 2.3.5?

Neste oppdatering vil være Ice Cream Sandwich (4.0.3) som kommer i mars i følge Samsung Norge på Facebook.

Lenke til kommentar

Ved "drag and drop" av en film-fil fra PC til mobilen blir man spurt om man vil konvertere. 700 MB ble da konvertert til 716 MB, og videokvaliteten ble dårligere...

 

Anbefalinger til hvordan å konvertere videofiler slik at de blir mindre i størrelse, og bra for mobilformat-visning?

 

spørsmål; hvor stor er original fila? Og hvorfor konvertere?

Lenke til kommentar

Ved "drag and drop" av en film-fil fra PC til mobilen blir man spurt om man vil konvertere. 700 MB ble da konvertert til 716 MB, og videokvaliteten ble dårligere...

 

Anbefalinger til hvordan å konvertere videofiler slik at de blir mindre i størrelse, og bra for mobilformat-visning?

 

spørsmål; hvor stor er original fila? Og hvorfor konvertere?

Den orginale filen er 700 MB. Poenget med konvertering er jo å redusere filstørrelsen, og da det bare er en 3.5" skjerm må vel dette gå ann å gjøre uten at kvaliteten blir kjempedårlig.

 

Hvordan gjør dere det med konvertering av filmer til mobilen?

Lenke til kommentar

http://www.youmobile.org/blogs/entry/Officially-Confirmed-Ice-Cream-Sandwich-Update-for-the-Galaxy-S-II-coming-this-Month

 

I følge denne siden så kmr ICS denne måneden? Noen som vet om ICS vil komme til alle landene samtidig eller må vi i Norge vente enda mer?

Kommer nok ikke til alle på en gang. Vil tro at vi i Norge ikke er blant dem som får det først. Når det er sagt kan man fint bruke firmware beregnet på andre land så lenge man kan godta å ha telefonen på engelsk. Se denne tråden for mer informasjon.

Lenke til kommentar

hei. sitter litt fast med de offisielle Samsung firmwaren på XDA.

 

Se her:

 

 

XWKI8

 

Firmware info

PDA:XWKI8

PHONE: XXKI4

Date: 28/09/2011

Android 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): Download

 

SER (Russia): Download

 

XWKI8 Stock Kernel: Download

Password: intratech@XDA

 

Dette er neste stepp over XWKI4, som min er på nå.

 

Må jeg gå steppvis, eller kan jeg gå rett til den siste? (Jeg tror det)

 

Skal NEE brukes som PDA i Odin? Hvorfor er forskjellen mellom stock kernel og NEE kernel så stor? Kort sagt, hva er en stock kernel? Gjør tegnsett og slikt at forskjellen er nesten 500 Mb?

Du kan bare hoppe rett til siste. Som du selv sier så er KI8 nyeste offisielle oppdatering for norden. Du legger firmwaren under PDA i Odin og flasher. Steg for steg guide er tilgjengelig i tråden du finner filen.

 

Stock kernel trenger du bare om du skal roote. Denne er også inkludert i den store firmwarefilen som inneholder alt.

 

odinm.jpg

 

Kortversjonen er altså.

1. Sørg for å ha alle drivere installert. Kan gjøres enkelt ved å installere og avinstallere Kies.

2. Sett telefonen i download mode.

3. Putt firmwarefilen (husk å pakke ut zip-filen, skal være en *.tar.md5-fil) under PDA.

4. Koble til telefonen med USB-kabelen. Et av ID:COM-feltene skal nå bli gule.

5. Trykk start

 

Noen som vet når neste oppdatering kommer, sitter her med 2.3.5?

Neste oppdatering vil være Ice Cream Sandwich (4.0.3) som kommer i mars i følge Samsung Norge på Facebook.

 

 

hei, ja fikk det til tilslutt. Det som forvirret meg var at det stod høyere Android versjoner for høyere stock kerneler. Men som sagt så skal bare stock kernel brukes ved rooting. Da regner jeg med at Android 2.3.5 er den siste.

Lenke til kommentar

Hei :) Trengs litt hjelp her

 

1. Alle som ringer meg har sjult nr?

 

2. Kommer meg ikke på nett så lenge jeg ikke er tilkoblet netverket hjemme, har fått sms,mms og internett instilingene??? Jeg bruker netcom.

 

 

 

 

 

ingen som vet?????

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei :) Trengs litt hjelp her

 

1. Alle som ringer meg har sjult nr?

 

2. Kommer meg ikke på nett så lenge jeg ikke er tilkoblet netverket hjemme, har fått sms,mms og internett instilingene??? Jeg bruker netcom.

 

 

 

 

 

ingen som vet?????

 

Har du forsøkt å snakke med Netcom?

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da regner jeg med at Android 2.3.5 er den siste.

 

Jepp, det er den siste.

 

Hei!

 

Dette er tjenester leverandøren er herre over. Nummervisning og data ser ut til å være deaktivert. Ring kundeservice.

 

Ivrig, men ikke ivrig nok ... thumbup.gif

 

Velkommen til vår lille verden!

 

cool.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ved "drag and drop" av en film-fil fra PC til mobilen blir man spurt om man vil konvertere. 700 MB ble da konvertert til 716 MB, og videokvaliteten ble dårligere...

 

Anbefalinger til hvordan å konvertere videofiler slik at de blir mindre i størrelse, og bra for mobilformat-visning?

 

spørsmål; hvor stor er original fila? Og hvorfor konvertere?

Den orginale filen er 700 MB. Poenget med konvertering er jo å redusere filstørrelsen, og da det bare er en 3.5" skjerm må vel dette gå ann å gjøre uten at kvaliteten blir kjempedårlig.

 

Hvordan gjør dere det med konvertering av filmer til mobilen?

 

 

Grunnen til at MTP-overføringer spør om konvertering har ingenting med filstørrelse å gjøre, men kompatibilitet. Nå er det forøvrig en "dum" funksjon (dvs den vet ikke hva den tilkoblede enheten støtter) og på S II trenger du sjelden konvertere noe som helst. Å konvertere for å redusere filstørrelse er bare tåpelig, mye jobb for dårlig resultat. Spesielt når du da bruker MTP til å konvertere. Kjøp eller et minnekort på 32 eller 64GB så har du plass, eventuelt bruk en minnepinne til video. Forøvrig har S II 4.3" skjerm og skjermstørrelsen har ingenting å si med hva du bør konvertere til - skjermoppløsnigen til S II gjør at i forhold til hvilke oppløsninger som tradisjonelt brukes, så bør du bruke 720p videofiler for å ha nok bildeinformasjon til å fylle skjermen, normale standardoppløsningsformater er akkurat for lavoppløste til å avverge oppskalering.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...