Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

hei,

 

noen som kan svare på om jeg MÅ legge .zip filer for oppgradering på sd-kortte slik det står i instruksjonene? Jeg har glemt microsd-adapteret hjemme og har lyst å legge filen rett på telefonen. Skal så bruke Clockwork REcovery til å legge inn en ny ROM.

 

På intern sd (ekstern sd funker seff det å)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte original 2000mAh batteri pakka til S2. Rimelig fornøyd i etterkant, syntes ikke at det gjør at telefonen bygger litt ut

 

Jeg ser at du har Wifi på hele tiden. Hvis du laster ned Juice defender kan du spare mye batteri. Den skrur av wifi/datatrafikk og skrur den på når du ønsker.

Lenke til kommentar

Det er det som er så merkelig. Jeg skrur av alt som tar strøm, allikevel blir den varm...

Skal kontakte butikken hvor jeg kjøpte den og Samsung sitt kundesenter å høre med dem, skal ikke være slik.

 

Jeg var borti en slik tlf, jeg tok å oppdaterte firmware og da ga det seg og tlf har vært fin lenge, om du ikke har gjort det kan du prøver å oppdatere firmware, er jo det nesten det enkleste man kan gjøre før man vurderer å sende den inn.

 

noen som har problemer med å få kies,til å fungere over wi fi?Har kjøpt galaxy s2 men den søker bare når jeg prøver kies over wi fi,men det står at den finner nettverket å ip adresen eller så funker wi fien men ikke med kies,den bare søker

 

Du taster inn de tallene og slik som kommer opp på skjermen og ja, du mener kies air eller misforstod jeg?

ja jeg mente kies air,skal tallene(ip adressen)tastes inn på mobilen?og evnt hvor på mobilen
Lenke til kommentar

 

Du bør nok gi den noen ladesykluser før batterimålingene er helt riktige. Har selv opplevde problemet med at batteriet går langt ned på en reboot, og nok ikke det at man faktisk bruker mye batteri, men at måleren er feil.

 

Godt eksempel på at måleren er feil:24n2sdg.jpg

 

Her ser vi nok en gang en kraftig reduksjon av batterikapasitet i det jeg restarter telefonen, men ennå mer spesielt: Etter at dette droppet har skjedd, stiger faktisk mengden strøm i batteriet uten at den blir ladet!

 

Er det batteriet mitt som er ute og kjøre, eller er det telefonen?

Lenke til kommentar

Det der skjer hos meg også til tider. Og tidvis går den litt opp igjen en prosent eller to bare av å gå i sleep også. Det er da gjerne hvis jeg har brukt den aktivt med skjerm en stund så % har sunket merkbart. Slår jeg av skjerm da og lar den ligge en stund kan den ha steget med 1-3% neste aktivering av skjerm.

Lenke til kommentar

hei. sitter litt fast med de offisielle Samsung firmwaren på XDA.

 

Se her:

 

 

XWKI8

 

Firmware info

PDA:XWKI8

PHONE: XXKI4

Date: 28/09/2011

Android 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): Download

 

SER (Russia): Download

 

XWKI8 Stock Kernel: Download

Password: intratech@XDA

 

Dette er neste stepp over XWKI4, som min er på nå.

 

Må jeg gå steppvis, eller kan jeg gå rett til den siste? (Jeg tror det)

 

Skal NEE brukes som PDA i Odin? Hvorfor er forskjellen mellom stock kernel og NEE kernel så stor? Kort sagt, hva er en stock kernel? Gjør tegnsett og slikt at forskjellen er nesten 500 Mb?

Endret av adale
Lenke til kommentar

Dæggern, tok bilde av oslosol nå. Jaggu var det rosa flekker på bildet ja. Det har jeg aldri fått før. Så ut som rosa fingeravtrykk rundt om.

 

Du kan laste ned Betterbatterystats (gratis på xda) og se hva som trekker strømmen.

 

Det prog skjønte jeg aldri noen ting av. :D

Lenke til kommentar

Kan du legge ved en link til det programmet?

 

Her er den

 

Nedlastingen er nederst på post 2.

 

Til både deg og Recon: For å få den til å funke velger du først `siden når´ den skal vise batteristatistikken (den nederste, selv har jeg since charged), deretter velger du hva som skal vises (den øverste). Det kan være du må lade mobilen fullt opp en gang før applikasjonen klarer å lese noe.

 

Jeg bruker appen mest til å se på wakelocks i applikasjoner eller kernel. Som sagt tidligere kan du bruke cpu spy, men da ser du ikke hvilke apps som har problemer bare hvor kraftig prosessoren kjører.

Lenke til kommentar

Da trenger jeg i så fall også info om "wake locks", hva de trøbler til ("vekker" så den bruker strøm?), og hvordan man evt fikser slike. ;)

 

"Wake locks" er når applikasjoner henger seg opp og bruker dermed unødvendig mye strøm. For å få dem bort må du enten avinstallere applikasjonen eller prøve noe annet, som f.eks å slette data.

 

Da jeg brukte cm7 så jeg at jeg hadde kernel wakelock, og når jeg skiftet kernel (til Siyah) ble batteriet betydelig bedre.

 

Ps: Det gjør ikke noe hvis "wake locken" bare har vart i et par sekunder. Det er hvis den har vært i flere minutter du bør gjøre noe.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...