Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Må jeg slå av det kan jeg like godt klare meg uten, da hele poenget er borte for min del.

Nå skal det sies at jeg stort sett bruker tlf. Til å rimge, surfe og mail.

 

Ja, men man har også forskjellige behov. Jeg bruker sjelden e-post og har denne av. Jeg sjekker og sender via PC som er mer brukervennlig å skrive på. Ingenting haster så mye for meg at jeg må sjekke e-post hele tiden - de færreste har egentlig det - man gjør seg kanskje mer avhengig enn hva nødvendig er mange ganger. Men hver sin lyst (og behov)

Drar jeg på tur, så er denne muligheten veldig bra igjen, så da brukes den. Sammen med f.eks navigering og latitude for bilder (siste har jeg ikke prøvd, men det er vel den som gir latitude osv på bildene?) Der er poenget mitt - en tlf, men samtidig muligheter. Bare tull å kaste bort batteri unødig, jeg tror man må raskere skifte pga det blir slitt av alle ladinene, som igjen gir utgifter man kan drøye ved fornuftig bruk.

Forøvrig kan du sjekke e-post på en 'dum' tlf, og også surfe, så du har kanskje ikke behov for den alikevel da? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laseko: Hva skjer om du flytter wimp til minnekortet og så prøve? Alternativt så må wimp ha en instilling hvor den skal lagre filene.

 

Hm, jeg har prøvd å flytte wimp til SD-kort under innstillinger-programmer-administrer programmer, men det betyr vel det interne SD-kortet, og ikke det nye "eksterne". Det styrer visst dessuten ikke datafilene, ser det ut til (er bare små datamengder selv med mange nedlastede album).

Lenke til kommentar

 

Ja, men man har også forskjellige behov. Jeg bruker sjelden e-post og har denne av. Jeg sjekker og sender via PC som er mer brukervennlig å skrive på. Ingenting haster så mye for meg at jeg må sjekke e-post hele tiden - de færreste har egentlig det - man gjør seg kanskje mer avhengig enn hva nødvendig er mange ganger. Men hver sin lyst (og behov)

Drar jeg på tur, så er denne muligheten veldig bra igjen, så da brukes den. Sammen med f.eks navigering og latitude for bilder (siste har jeg ikke prøvd, men det er vel den som gir latitude osv på bildene?) Der er poenget mitt - en tlf, men samtidig muligheter. Bare tull å kaste bort batteri unødig, jeg tror man må raskere skifte pga det blir slitt av alle ladinene, som igjen gir utgifter man kan drøye ved fornuftig bruk.

Forøvrig kan du sjekke e-post på en 'dum' tlf, og også surfe, så du har kanskje ikke behov for den alikevel da? ;)

 

Det at jeg har tilgang til e-post og web gjør at jeg kan "dra på stranda" når det er fint vær istedenfor å måtte

Sitte foran en skjerm. I tilegg er jeg avhengig av en forholdsvis stor skjerm for å kunne gjøre det jeg trenger å få gjort.

Men jeg bruker selvfølgelig telefon til andre ting. Apper, gps ved behov, spill om jeg kjeder meg osv.

Så jo jeg trenger den.

hadde jeg måtte slå av ting hadde dette vært feil produkt for meg.

Da setter jeg heller på et større batteri de gangene det er behov for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Ja, men man har også forskjellige behov. Jeg bruker sjelden e-post og har denne av. Jeg sjekker og sender via PC som er mer brukervennlig å skrive på. Ingenting haster så mye for meg at jeg må sjekke e-post hele tiden - de færreste har egentlig det - man gjør seg kanskje mer avhengig enn hva nødvendig er mange ganger. Men hver sin lyst (og behov)

 

Personlig er det telefon jeg kan klare meg fint uten. Folk vet at om de skal ha tak i meg, er det raskere å bruke epost eller Skype/Gtalk enn å bruke telefon/sms, da førstnevnte er noe jeg har på alle enheter motfor bare én, for ikke å snakke om at det i hovedsak er internasjonale kontakter jeg kommuniserer med i jobbsammenheng. Dermed er chat og epost også noe jeg har påslått konstant, mens telefon-delen driter jeg egentlig i om fungerer eller ikke. Derimot ville jeg aldri kommentert at telefondelen av en smarttelefon er noe "de færreste har bruk for" eller at å bære en telefon med seg rundt tilsvarer at "man gjør seg kanskje mer avhengig enn hva nødvendig er mange ganger". Synes derfor den hintingen om hva folk har og ikke har bruk for var unødvendig ignorant for noen som starter posten med å si at folk har forskjellige behov.

Lenke til kommentar
Derimot ville jeg aldri kommentert at telefondelen av en smarttelefon er noe "de færreste har bruk for" eller at å bære en telefon med seg rundt tilsvarer at "man gjør seg kanskje mer avhengig enn hva nødvendig er mange ganger". Synes derfor den hintingen om hva folk har og ikke har bruk for var unødvendig ignorant for noen som starter posten med å si at folk har forskjellige behov.

 

Nå er det vel ikke ukjent at endel f.eks surfer og holder på med smarttlf på steder de egentlig ikke har lov - som endel jobber f.eks, mens de kjører osv ... Folk er spurt på hvilken ting de ikke kan være foruten og det er mobil - selv fjortisser som man vet ikke har et reelt behov 24/7. Tar du fra de tlf, så klikker de vinkel. Disse er personer f.eks har gjort seg mer avhengig enn hva de egentlig er. Bære med seg tlf var det ikke snakk om - bruk jeg mente.

 

Men ja, alle bør få bruke den som de vil. Det er ikke noe jeg eller andre har noe med. (innenfor hva som er lov)

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke ukjent at endel f.eks surfer og holder på med smarttlf på steder de egentlig ikke har lov - som endel jobber f.eks, mens de kjører osv ... Folk er spurt på hvilken ting de ikke kan være foruten og det er mobil - selv fjortisser som man vet ikke har et reelt behov 24/7. Tar du fra de tlf, så klikker de vinkel. Disse er personer f.eks har gjort seg mer avhengig enn hva de egentlig er. Bære med seg tlf var det ikke snakk om - bruk jeg mente.

 

Men ja, alle bør få bruke den som de vil. Det er ikke noe jeg eller andre har noe med. (innenfor hva som er lov)

Nå er det jo en forskjell på praktisk avhengighet og psykisk avhengighet. Nå er vel ikke det de riktige medisinske begrepene, men selv om begge to er avhengighet, så er de ganske forskjellige.

 

Når du tar fra noen telefonen så vil de med praktisk avhengighet vil reagere fordi de ikke får gjort en oppgave pga. mangel på på mobil.

 

De med psykisk avhengighet (typisk fjortiser) vil reagere fordi de ikke får de vante dopamin dryppene som det å ha mobilen gir. Som en rusmisbruker egentlig. Samt en smule overreaksjon som fjortiser ofte gjør når en autoritet setter begrensninger da.

Lenke til kommentar
Nå er det jo en forskjell på praktisk avhengighet og psykisk avhengighet. Nå er vel ikke det de riktige medisinske begrepene, men selv om begge to er avhengighet, så er de ganske forskjellige.

 

Er nok det, men tror nok også endel tror de er mer avhengig enn hva tilfellet egentlig er praktisk også. Noen ER jo avhengig, mens andre tror de er. Har selv venner/kjente som mener de er praktisk avhengig, men de av de som har erfart noen dager uten tlf har erfart at mye ligger i hodet likevel.

 

Men det holder med OT for min del nå ^^

 

OT: Samsung Israel har satt dato for ICS 15 mars for dem, kanskje vi kan håpe på oppdatering før 20'de elns i Norge også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er det noen ulemper ved usb-lading over lengre tid, istedenfor å lade med laderen? Tar hundre år, men bortsett fra det?

 

Finner ikke laderen :thumbdown:

 

Kjør på, gjør ingenting

Lenke til kommentar

Appen "Market" som brukes til å lase ned app-er fra android market har sluttet å fungere de siste dagene.

 

App-en starter opp med blank skjerm i noen sekunder for deretter og avsluttes uten noen feilmeldinger.

 

Prøvde å gå til market.android.com og oppdaget at nettstedet har endret adresse (og navn) til play.google.com.

 

Prøvde å laste ned fra dette stedet på PC-en til mobilen, men det fungerte heller ikke...:(

 

Noen som vet hvordan man fikser dette?

Lenke til kommentar

Appen "Market" som brukes til å lase ned app-er fra android market har sluttet å fungere de siste dagene.

 

App-en starter opp med blank skjerm i noen sekunder for deretter og avsluttes uten noen feilmeldinger.

 

Prøvde å gå til market.android.com og oppdaget at nettstedet har endret adresse (og navn) til play.google.com.

 

Prøvde å laste ned fra dette stedet på PC-en til mobilen, men det fungerte heller ikke...:(

 

Noen som vet hvordan man fikser dette?

http://www.itavisen.no/891247/full-overhaling-hos-google

Lenke til kommentar

Du kan holde telefonen din unna Internett, men hvorfor bryr du deg om Android Market blir oppdatert (og får nytt navn og ikon)? Google kan for ordens skyld også avinstallere vanlige app'er, og gjør dette på alle enheter dersom de finner farlige applikasjoner på Android Market.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Du kan holde telefonen din unna Internett, men hvorfor bryr du deg om Android Market blir oppdatert (og får nytt navn og ikon)? Google kan for ordens skyld også avinstallere vanlige app'er, og gjør dette på alle enheter dersom de finner farlige applikasjoner på Android Market.

 

Hvorfor jeg bryr meg?????

 

En oppdatering SKAL være valgfritt og IKKE påtvunget! Spesielt når det skjer uten forvarsel og etterlater ingen notifikasjon. Dessuten så fucker det opp theme mitt :p

 

Det sist nevnte har jeg ikke noe problem med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...