Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteriet på denne telefonen er jo helt forferdelig, 100% før jeg gikk for å sove, når jeg sto opp igjen idag, så var den på 60%. Skal den virkelig bruke så mye strøm i løpet av en natt, der den ikke er blitt brukt, datatrafikk og WiFi er skrudd av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette?

 

 

Lenge siden du kjøpe den? Etter ca en mnd bruk (ca 25 ladninger) skulle jeg tro, ble min bedre. men ikke slik at jeg heller kan si at batterikapasiteten er videre imponerende:(

 

Hatt den i snart 2 uker, men fortsatt så må jeg nesten lade den 2 ganger daglig, iPhonen jeg hadde holdt nesten i 2 dager. Kan si at jeg har lagt inn Android 4.0, har prøvd med andre ROM også, men fortsatt like dårlig batteri..

 

Bruker du Samsung sin ICS versjon? Altså den lekkede versjonen? Alt etter hvilken leak du bruker så er det kjent at de sluker strøm.

 

CM9 har også noen batteriproblemer for noen, enn så lenge.

 

Uansett, å bruke helt ferske og/eller lekkede roms er ikke det beste hvis en er opptatt av batteritid, men med nye utgivelser over tid kommer de nok til slutt å bli bedre enn de offisielle.

Endret av SveinT
Lenke til kommentar

Hvis man har lyst på bra batteri levetid så går det an å gjøre følgende:

 

1. Kjøpe 2000 mAh batteriet

2. Kjøre custom rom + kernel tweaket for batteritid

3. Undervolting av cpu

4. Underklokking av cpu

5. Alle mulig push, sync o.s.v ting som står å går satt til "av".

 

En annen god lur ting kan være å bruke Tasker for å automatisere ting, kan spare en del batteri om man lager nok avanserte regler.

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst på bra batteri levetid så går det an å gjøre følgende:

 

1. Kjøpe 2000 mAh batteriet

2. Kjøre custom rom + kernel tweaket for batteritid

3. Undervolting av cpu

4. Underklokking av cpu

5. Alle mulig push, sync o.s.v ting som står å går satt til "av".

 

En annen god lur ting kan være å bruke Tasker for å automatisere ting, kan spare en del batteri om man lager nok avanserte regler.

 

Ja, eller så kan du jo kjøpe en Nokia 110. Da får du tilnærmet samme funksjonalitet, og bedre batteritid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig problem.

 

Jeg har i det sisten tiden fått problem med kontaktlisten og telefonrøreknappen.

 

Jeg har lagt inn siste utgave av ice 4.0.3. Og etter det har det køddet til de grader.

Uansett utgave jeg prøver på, så er det samme problem. Enten er det greit i starten, etter en stund låser det seg, jeg får ikke opp kontaker eller tlfrøre.

 

Er det andre som har vært borti dette probleme?

Lenke til kommentar

Noen som har aktivert Gule Sider-appen (den som kjører i bakgrunnen og sjekker ukjente nr)?

Jeg har funnet en pussig ting der, nemlig når man velger "save to contacts". Da ligger telefonnr og navn i samtaleloggen, men den er ikke mulig å søke opp via contacts.

Har rotet mye rundt i settings for å finne riktig display options, men kontaktene er fortsatt "borte"..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst på bra batteri levetid så går det an å gjøre følgende:

 

1. Kjøpe 2000 mAh batteriet

2. Kjøre custom rom + kernel tweaket for batteritid

3. Undervolting av cpu

4. Underklokking av cpu

5. Alle mulig push, sync o.s.v ting som står å går satt til "av".

 

En annen god lur ting kan være å bruke Tasker for å automatisere ting, kan spare en del batteri om man lager nok avanserte regler.

 

Ja, eller så kan du jo kjøpe en Nokia 110. Da får du tilnærmet samme funksjonalitet, og bedre batteritid.

 

Litt overdrivelse det da, men vil heller anbefale Juice Defender istedenfor å skru sync, wifi, etc helt av.

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst på bra batteri levetid så går det an å gjøre følgende:

 

1. Kjøpe 2000 mAh batteriet

2. Kjøre custom rom + kernel tweaket for batteritid

3. Undervolting av cpu

4. Underklokking av cpu

5. Alle mulig push, sync o.s.v ting som står å går satt til "av".

 

En annen god lur ting kan være å bruke Tasker for å automatisere ting, kan spare en del batteri om man lager nok avanserte regler.

 

Greit nok at det du sier virker, men hva i alle dager skal man med en "dum" telefon?

Dette er tross alt en smarttelefon, og bør kunne brukes som det!

Lenke til kommentar
Greit nok at det du sier virker, men hva i alle dager skal man med en "dum" telefon?

Dette er tross alt en smarttelefon, og bør kunne brukes som det!

 

Det må vel være opp til hver enkelt og ikke deg?

Man kjøper seg ikke stort hus og bruker alt hele tiden, man kjøper seg ikke bil som kan kjøre i godt over 200 og bruker det hele tiden heller. Du sitter vel ved en enhet (PC/mac) som du ikke utnytter kapasiteten til ved å poste her nå heller. La nå folk få bruke tingene som de vil - poenget er at man HAR muligheten til å utnytte smarttlf når det passer seg kontra en 'dum' tlf der man ikke har det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har aktivert Gule Sider-appen (den som kjører i bakgrunnen og sjekker ukjente nr)?

Jeg har funnet en pussig ting der, nemlig når man velger "save to contacts". Da ligger telefonnr og navn i samtaleloggen, men den er ikke mulig å søke opp via contacts.

Har rotet mye rundt i settings for å finne riktig display options, men kontaktene er fortsatt "borte"..

 

Noen tips?

Har du sjekket om de har lagt seg i Kontakter -> Grupper -> Ukjent

Lenke til kommentar

Greit nok at det du sier virker, men hva i alle dager skal man med en "dum" telefon?

Dette er tross alt en smarttelefon, og bør kunne brukes som det!

 

Blir isåfall en dum telefom med muligheter. Kan ikke sies om den nokia saken som ble nevnt. Poenget er at bra batterilevetid er mulig, men da må man være villig til å ofre funksjonalitet. Hvis man ser på teknologien som blir blir puttet i nye telfon kontra ny batteri teknologi som dukker opp, så er det et under at telefonen holder i 2 dager.

 

Edit: Nokia telefonen teller ikke da den hører hjemme på teknisk museum..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Greit nok at det du sier virker, men hva i alle dager skal man med en "dum" telefon?

Dette er tross alt en smarttelefon, og bør kunne brukes som det!

 

Det må vel være opp til hver enkelt og ikke deg?

Man kjøper seg ikke stort hus og bruker alt hele tiden, man kjøper seg ikke bil som kan kjøre i godt over 200 og bruker det hele tiden heller. Du sitter vel ved en enhet (PC/mac) som du ikke utnytter kapasiteten til ved å poste her nå heller. La nå folk få bruke tingene som de vil - poenget er at man HAR muligheten til å utnytte smarttlf når det passer seg kontra en 'dum' tlf der man ikke har det.

 

:)

Snakker selvfølgelig ut i fra hva JEG mener.

Og siden dette er et forum trenger man heller ikke være enige.

Men JEG ser ikke helt poenget med smarttelefon om man må drive å skru av ting.

Personlig har jeg i alle fall kjøpt denne telefonen fordi jeg trenger mulighetene den gir.

I tillegg er det en knallbra tlf.

Poenget for min del er i alle fall å hele tiden være oppdatert på f. Eks mail.

Må jeg slå av det kan jeg like godt klare meg uten, da hele poenget er borte for min del.

Nå skal det sies at jeg stort sett bruker tlf. Til å rimge, surfe og mail.

Da holder original batteriet glatt i to dager.

Ang enhet jeg bruker, en ipad. Den duger i mine øyne ikke til stort annet enn å surfe :)

Lenke til kommentar

Skrur av alt jeg ikke bruker etter behov, som automatisk sparer batteri.

 

Treger ikke wifi når jeg ikke har tilgang på wifi. Trenger ikke autosync når jeg sitter forann pcen hjemme. Trenger ikke autosync når jeg ligger å sover.

 

Trenger potensialet til telfonen når jeg ikke sittert forann en pc / tablet.

Lenke til kommentar

Skulle vel spurt i Android-tråden, men det ser ut til å være mer aktivitet her... har nettopp kjøpt meg 32GB microSD-kort, og lurer på om jeg kan få Wimp til å lagre offline-filene sine der i stedet for på det interne kortet. Noen som vet? Det går fint i spotify, men jeg finner ikke ut av wimp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...