Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote i spoiler;

 

 

Noen som har problemet at skjermen ikke alltid reagerer selv om jeg er varm i fingrene, bruker tomblen og presser så mister den "tak" og får feil mønster.

Men hvis jeg låser/låser opp og tar mønstret på nytt fungerer det.

 

Har også det at programmer henger seg opp og kaster meg ut til hjemmeskjermen.

 

Ja, har vært mye plaget med mønsteropplåsning, akkurat som du beskriver med at den mister taket.

Deaktiverte til slutt dette og bruker heller kodelås.

 

Opplever også at programmer avsluttes og jeg blir kastet ut til hjemskjermen, spesielt med nettleseren.

 

 

X2

 

Men bruker fortsatt mønster. Lært meg å locke/unlocke

 

 

Ohh, Ikke bare meg =)

 

Akuratt kastet ut merker jeg kun på Norsk Radio og Spotify.

Lenke til kommentar

Har du oppdatert til nyeste programvareversjon? Du kan også prøve factory reset, men da mister du alt som er på telefonen, så husk backup.

Jeg har 2.3.5, men når jeg trykker oppdater får jeg fortalt at jeg har siste versjon. Uansett så har jo telefonen funka bra i et par måneder med 2.3.5.

 

Ellers ser jeg at det er E-post som bruker desidert mest batteri. Ca 45% av batteriforbruket. Android OS er til sammenligning nede på 15% og skjerm på 26%.

 

Når jeg ser på div batteristatus apper, så ser det ut til at deler av epost forbruket blir gjort av en prosess som heter *wakelock*.

 

Jeg har ikke så lyst til å gjøre fabrikkreset ennå... men dersom jeg må, hva er den beste måten å gjøre backup på?

Lenke til kommentar

Fikk ikke noe ordnings på greiene, så jeg kjørte fabrikkreset. :dontgetit: Det verste var at batteriet gikk fra 25% til 3% i løpet av en restart!

 

Ser ut til å funke bedre nå, men jeg stoler ikke helt på batterimålingene ennå.

Du bør nok gi den noen ladesykluser før batterimålingene er helt riktige. Har selv opplevde problemet med at batteriet går langt ned på en reboot, og nok ikke det at man faktisk bruker mye batteri, men at måleren er feil.

Lenke til kommentar

Fikk ikke noe ordnings på greiene, så jeg kjørte fabrikkreset. :dontgetit: Det verste var at batteriet gikk fra 25% til 3% i løpet av en restart!

 

Ser ut til å funke bedre nå, men jeg stoler ikke helt på batterimålingene ennå.

Du bør nok gi den noen ladesykluser før batterimålingene er helt riktige. Har selv opplevde problemet med at batteriet går langt ned på en reboot, og nok ikke det at man faktisk bruker mye batteri, men at måleren er feil.

Den har jo hatt mange ladesykluser opp gjennom halvåret jeg har hatt den, men du mener kanskje etter fabrikkreseten?

Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt negativ mot er at min mobil går veldig varm hele tiden, pluss må bruke flere forsøk på å lade telefonen. Dette har skjedd de siste månedene og jeg kjøpte denne ifjor høst/vinter.

 

Er redd for å sende den inn til rep og komme ripete og ødelagd hjem til meg, fordi min mobil er som ny, ikke en eneste ripe eller skade på designet rundt mobiltelefonen er blitt skjedd

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt negativ mot er at min mobil går veldig varm hele tiden, pluss må bruke flere forsøk på å lade telefonen. Dette har skjedd de siste månedene og jeg kjøpte denne ifjor høst/vinter.

 

Er redd for å sende den inn til rep og komme ripete og ødelagd hjem til meg, fordi min mobil er som ny, ikke en eneste ripe eller skade på designet rundt mobiltelefonen er blitt skjedd

 

Høres ut for meg som en retursak, og jeg ville vel vært mer bekymret for om telefonen fungerte eller om den ville muuuligens få sin første ripe (av sannsynlig mange i sin livssyklus) under reparasjon.

 

Knips ørte bilder med makrofunksjon på et kamera, av den, så du kanklage om den kommer tilbake annerledes.

Lenke til kommentar

Eneste jeg er litt negativ mot er at min mobil går veldig varm hele tiden, pluss må bruke flere forsøk på å lade telefonen. Dette har skjedd de siste månedene og jeg kjøpte denne ifjor høst/vinter.

Hvis den går varm, så kan det tyde på at du har programmer som kjører i bakgrunnen. Du må avslutte de på rett måte.

Varm mobil betyr dessuten at den sluker strøm!

Lenke til kommentar

Det er det som er så merkelig. Jeg skrur av alt som tar strøm, allikevel blir den varm...

Skal kontakte butikken hvor jeg kjøpte den og Samsung sitt kundesenter å høre med dem, skal ikke være slik.

 

Jeg var borti en slik tlf, jeg tok å oppdaterte firmware og da ga det seg og tlf har vært fin lenge, om du ikke har gjort det kan du prøver å oppdatere firmware, er jo det nesten det enkleste man kan gjøre før man vurderer å sende den inn.

 

noen som har problemer med å få kies,til å fungere over wi fi?Har kjøpt galaxy s2 men den søker bare når jeg prøver kies over wi fi,men det står at den finner nettverket å ip adresen eller så funker wi fien men ikke med kies,den bare søker

 

Du taster inn de tallene og slik som kommer opp på skjermen og ja, du mener kies air eller misforstod jeg?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Det er det som er så merkelig. Jeg skrur av alt som tar strøm, allikevel blir den varm...

Skal kontakte butikken hvor jeg kjøpte den og Samsung sitt kundesenter å høre med dem, skal ikke være slik.

 

Jeg var borti en slik tlf, jeg tok å oppdaterte firmware og da ga det seg og tlf har vært fin lenge, om du ikke har gjort det kan du prøver å oppdatere firmware, er jo det nesten det enkleste man kan gjøre før man vurderer å sende den inn.

 

noen som har problemer med å få kies,til å fungere over wi fi?Har kjøpt galaxy s2 men den søker bare når jeg prøver kies over wi fi,men det står at den finner nettverket å ip adresen eller så funker wi fien men ikke med kies,den bare søker

 

Du taster inn de tallene og slik som kommer opp på skjermen og ja, du mener kies air eller misforstod jeg?

 

Takker. Jeg skal sjekke dette ut. Da fant jeg hadde den første firmwaren til SII under panseret mitt, kansje det er dette som gjør jeg kan få noe bedre batteri :)

Viss ikke så sender jeg den inn på rep.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...