Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Slet alltid med det der på ungdomsskolen. Hvorfor får jeg ikke skrive om hva jeg vil så lenge det er på språket vi har eksamen i?

 

Ungdomsskolen var gøyal. Fikk 6 på de fleste tentamenene, fordi alt lærerne vil lese er semi-samfunnsrelatert bullshit om mobbing og sosial utestenging og sånt tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ALLTID passe på.

Jeg var på Mega i sted, og der har de flere forskjellige trepakninger med pølser, og man kan kjøpe tre slike for kr 60-noe eller så kostet det ca 30 pr pakke. Jeg tok tre forskjellige pakker men var umiddelbart skeptisk til om jeg kom til å få riktig pris. Er kassen programmert slik at når man kjøper tre slike varer, da får man automatisk en rabatt, eller må ekspeditøren taste dette inn manuelt?

 

Jeg så for meg noen scenarioer.

 

A) Oppføre meg som en 84 år gammel kjerring og påpeke at det er pakkepris på disse varene i det de blir scannet inn.

 

B) Sjekke kvitteringen mens jeg pakker varene og begynne å kjefte dersom jeg ikke får rabatten. Veldig morsomt for de bak meg i køen.

 

C) Ta med kvitteringen hjem og sjekk der. Ved mangel på rabatt, ta med kvitteringen neste gang jeg handler og be om rabatt da. Dette kan utløse en krangel som vil irritere andre kunder.

 

Jeg gikk heller for D.

 

D) Ikke be om kvittering. Drit i om jeg blir "flådd" for 20-30 kroner.

 

Noen ganger må jeg bare tenke "Hva ville faren min ha gjort?", og så gjøre det totalt motsatte. Det fungerer som regel veldig bra, og jeg mener jeg kom frem til riktig avgjørelse her.

 

For øvrig er det grenseløst irriterende at jeg kjøpte en firepakning med kokosboller som var steinharde. Helt uspiselige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At butikken har glemt å bytte ut merkelappen med pris, er meningsløst. Problemet er at dama ble sinna og frekk tilbake når hun fant ut at prisen faktisk var en krone mer.

Igjen!

Si det da. Ikke si at hun klagde over det. Det hadde nok jeg også gjort. Vi kan ikke vite at hun var frekk og alt det der.

Og når det faktisk er prisen som avgjør om jeg kjøper et produkt eller ikke, så skal jeg søren meg ha den prisen de sier at det er. Ikke noe

 

 

Jeg kan irritere meg over merkinga av lumper på Rimi når jeg handla der. Ikke nok med at de prislappene var godt gjemt, men når det i tillegg lå minst tre forskjellige typer der, blir det vanskelig å finne den billigste.

Og en annen ting, samme butikken gjorde var å reklamere for druer i kurv til bare 20,- når de bedre løs-druene kosta 40kr/kg. Slike småting en lar seg irritere av. Eneste var at det gjorde meg fornøyd når jeg plukket med meg mer enn 500g druer :) .

Endret av chokke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer. Alle andre som sier: "Herregud, noen kroner, hvem bryr seg om det....", kan dra seg langt bak.

 

Eller: "Se på meg, jeg er rik, jeg turde ikke å gå tilbake til butikken for å klage over noen kroner, woho.." :nei2:

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer. Alle andre som sier: "Herregud, noen kroner, hvem bryr seg om det....", kan dra seg langt bak.

Det handler om å fokusere på ting som er viktig.

 

Jada, det er helt greit å informere de om at prisingen er feil. Men å bli frekk og sint, samt bruke tiden til alle andre i køen er IKKE en løsning.

 

Det handler om prinsipper. Jeg hadde bedt de fixet det (med mindre det var vekselproblemer) og ikke brydd meg. Samtidig, koster sjokoladen 10 kroner er det en 10% prisøkning.

Ja, og det hadde blitt hele 365 snytte kroner om jeg kjøpte meg en sjokolade hver dag i et helt år...

 

Lommerusk, kaller man det.

Lenke til kommentar

Ja, og det hadde blitt hele 365 snytte kroner om jeg kjøpte meg en sjokolade hver dag i et helt år...

 

Lommerusk, kaller man det.

 

mmja, hvis vi først skal regne på det så kan vi si at 365kr*80år = litt over 29.000,- (vi antar at du holder ut til du er 80 år før aortaene sprenges).

 

Du kan ta deg en ferie omtrent hvor du vil i verden på 3-4 uker på for den prisen der.

 

Jeg vil heller det, enn å betale mer enn jeg må til butikkene. :fun:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det handler om å fokusere på ting som er viktig.

 

Jada, det er helt greit å informere de om at prisingen er feil. Men å bli frekk og sint, samt bruke tiden til alle andre i køen er IKKE en løsning.

 

------

 

Ja, og det hadde blitt hele 365 snytte kroner om jeg kjøpte meg en sjokolade hver dag i et helt år...

 

Lommerusk, kaller man det.

Det er så pisspreik og "politisk korrekthet". Blir som å si "jeg betaler gladlig 95% av inntekten min til staten uten å få noe igjen, fordi Afrika har det verre". Kanskje prinsipper er viktig for meg?

Kanskje du kan fortelle meg hvorfor jeg må betale 1kr for en pose? Det er jo bare lummerusk og reklame for butikken.

 

Fra nå av skal jeg gjøre opp for dere som ikke går etter prinsipper, og spørre etter pose etter jeg har betalt.

Så blir det litt balanse i systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på butikker og priser så irriterer jeg meg sterkt over butikker, og særlig kiosker er dårlige på dette, som ikke priser produktene sine i det hele tatt. Total mangel på prislapp noe sted. Jeg liker å vite hvor mye jeg kan regne med å måtte betale før jeg faktisk står der og skal betale. Ender ofte med at jeg bare gir faen og går. Finner meg heller en annen butikk.

Lenke til kommentar

Politisk korrekthet? Sjekk opp meningen med ordet først. Jeg klarer heller ikke å se hvor du drar Afrika-sammenligningen din ifra.

 

Hvorfor må du betale for posen? Fordi det er en vare fra butikken. Om du vil la være å betale, ta med deg en sekk eller egen pose.

 

Har du jobb og lønn, så merker du ikke fraværet av en krone her og der. Om du setter deg opp et enormt budsjett og ser "en krone her og der" forsvinne, er det veldig lite. Det er... som nevnt tidligere... lommerusk.

 

Mens vi er inne på butikker og priser så irriterer jeg meg sterkt over butikker, og særlig kiosker er dårlige på dette, som ikke priser produktene sine i det hele tatt. Total mangel på prislapp noe sted. Jeg liker å vite hvor mye jeg kan regne med å måtte betale før jeg faktisk står der og skal betale. Ender ofte med at jeg bare gir faen og går. Finner meg heller en annen butikk.

Bruk kort, mye enklere. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...