Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler dere dere truffet av utsagnet hans? Føler dere at dere er 15årige svette datanerder? Hvis ikke, hvorfor i det hele tatt bry seg?

 

Endelig en som skjønte det. Ville bare teste hvem som faktisk faller inn i den kategorien.

 

Takk for svaret :)

 

Ja, samme her altså! Skulle bare teste dere!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det virker som om du ikke vet helt hvordan Android fungerer.

Jeg har nok ikke dypere forståelse av hvordan det fungerer, nei, men jeg legger merke til at en del applikasjoner starter uten at jeg har bedt om det (spesielt Google-tvungne programmer/tjenester du ikke har muligheten til å fjerne).

 

Ting lagres i minnet slik at når du prøver å starte det, kommer det opp lynkjapt. Det ligger der, og er ikke til plage for noen.

Ganske plagsomt å bare vite at det kjører noe som jeg overhodet ikke har bruk for. Jeg kjøper ikke helt at det ikke har noe som helst å si for ytelsen, selv om jeg har ~100 MB. At det går utover batteriet er vel i hvert fall ingen tvil.

Jeg frigjør rundt 150 MB minne hver gang jeg kjører oppgaverenseren.

 

Hvis du går "tom" for minne, avslutter Android de eldste programmene. På denne måten vil programmene du ofte bruker åpnes med en gang, mens programmene du ikke bruker blir avsluttet om det trengs.

 

Om den avslutter de eldste programmene, er det jo ganske leit om HTC Sense eller SMS-programmet avsluttes - de startes ved oppstart, og er dermed eldst? Hvordan skal den vite hva du bruker og ikke bruker, når det kjører uansett?

 

Android slår av programmer som ikke er i bruk når du trenger minnet til andre ting.

Fint, så det er helt greit å ofre batteriet, så lenge programmer du aldri bruker starter lynkjapt opp! :ph34r:

 

handerrre: Uenig :ph34r:

 

Pokey: Skjermene blir jo mindre og mindre i høyden. Snart kan vi se fram til UltraTMSUPER WUXXXGA DUPER doublewidescreen TrueHD FullTM med 1920 x 500 piksler! :new_woot:

Det er for øvrig en ting som irriterte meg for inntil et år siden, skjermer ser ut til å ha stoppet på 16:9 nå. Får for "guds" skyld håpe de ikke blir mindre, da rager jeg. Forstår ikke problemet med svart over og under på film, skikkelige kinofilmer er i et format som ligner 3:1 uansett, og det er jo det som gir "kinofølelsen". I tillegg kutter man bare vekk skalpen og underkroppen på folk (med dette 16:9-formatet altså).

I tillegg er det fortsatt en god del programmer som sendes i 4:3-format, som blir strukket og stygt på moderne tv-er. For å toppe dette finnes det programmer i 16:9, men som er tilpasset 4:3-tv-er. Dvs. at det blir svarte streker over og under bildet, fordi det tolkes som en del av det. :roll:

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke dypere forståelse av hvordan det fungerer, nei, men jeg legger merke til at en del applikasjoner starter uten at jeg har bedt om det (spesielt Google-tvungne programmer/tjenester du ikke har muligheten til å fjerne).

Android ønsker å gi deg følelsen av at alt kjører hele tiden. Det frigir minne når det trenger det.

 

Ganske plagsomt å bare vite at det kjører noe som jeg overhodet ikke har bruk for. Jeg kjøper ikke helt at det ikke har noe som helst å si for ytelsen, selv om jeg har ~100 MB. At det går utover batteriet er vel i hvert fall ingen tvil.

Jeg frigjør rundt 150 MB minne hver gang jeg kjører oppgaverenseren.

Det går ikke utover batteriet. Kjernen frigir minne de gangene den trenger mer uansett. Vil tro det er ganske sjelden med mindre du multitasker HARDT.

 

Om den avslutter de eldste programmene, er det jo ganske leit om HTC Sense eller SMS-programmet avsluttes - de startes ved oppstart, og er dermed eldst? Hvordan skal den vite hva du bruker og ikke bruker, når det kjører uansett?

Du bruker gjerne slikt oftere, og den vet hva du bruker og ikke. Det finnes algoritmer som løser slike problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg kun la meg ned for å hvile ryggen litt i 2-tiden i natt, og før jeg vet ordet av det våkner jeg av at lys strømmer inn vinduet, og klokka er litt over 6. Hvordan i helvete klarte jeg å sovne med den stormen som raget utenfor i går pluss lyden av ventilatoren som durer? :dontgetit:

 

Jaja, irriterende er det ihvertfall. Sovnet fra alt. :hrm:

 

Edit: Åårh, jævla typos.

Edit2: Fjernet et par quotes som hadde sneket seg inn i innlegget på en eller annen mystisk måte.

 

/trøtt

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Jeg har nok ikke dypere forståelse av hvordan det fungerer, nei, men jeg legger merke til at en del applikasjoner starter uten at jeg har bedt om det (spesielt Google-tvungne programmer/tjenester du ikke har muligheten til å fjerne).

Har du eksempler? :)

Ganske plagsomt å bare vite at det kjører noe som jeg overhodet ikke har bruk for. Jeg kjøper ikke helt at det ikke har noe som helst å si for ytelsen, selv om jeg har ~100 MB. At det går utover batteriet er vel i hvert fall ingen tvil.

Jeg frigjør rundt 150 MB minne hver gang jeg kjører oppgaverenseren.

Du sier du ikke kjøper det. Det er greit, du er jo vandt med hvordan Windows fungerer. Men Android er ikke Windows. Det ER slik Android fungerer. Det får du bare akseptere. Du kan lese litt om det her.

Om den avslutter de eldste programmene, er det jo ganske leit om HTC Sense eller SMS-programmet avsluttes - de startes ved oppstart, og er dermed eldst? Hvordan skal den vite hva du bruker og ikke bruker, når det kjører uansett?

Android har full kontroll over hva slags programmer du bruker, ikke bruker og lignende. Gamle programmer som ikke blir brukt er de første til å avsluttes. Noen programmer blir aldri avsluttet (som HTC Sense)

Fint, så det er helt greit å ofre batteriet, så lenge programmer du aldri bruker starter lynkjapt opp! :ph34r:

Når et program ligger som "Idle" (dvs, ikke i bruk), koster det ingen CPU-kraft. Og da er det ikke noe særlig strømforbruk heller.

 

Derimot, å bruke Task killer, gjør at telefonen må jobbe hardt for å kvitte seg med programmet, og så jobbe hardt for å starte det på nytt. I mange tilfeller bruker faktisk Task Killer mer batteri enn hva du ellers ville gjort.

 

Task Killer er greit for den som utvikler programmer og skal teste det. Task Killer er idiotisk for vanlige brukere som ikke vet helt hva de holder på med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...