Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (På 30.11.2023 den 10:55 PM):

Nettbutikker som har varer på lager, selger de til Black Friday -pris, sender ordrebekreftelse og sporingsnummer - og når pakken dukker opp så er bare 1 av 3 varer levert. Den ene er "kansellert" og pengene refundert. Det var jeg over hodet ikke interessert i og de kan værsågod å levere varen som avtalt. De har tross alt mange på lager fortsatt. Den siste varen fikk jeg bare emballasjen til, med kabler og brukermanual. Selve varen manglet. Emballasjen var åpnet, men lå inni en godt teipet eske sammen med den ene varen jeg fikk.

Ting som ikke irriterer så grenseløst: Jeg er glad jeg ikke hang ut nettbutikken med navn, for nå beklager de hendelsen og ordner opp. Puh - nå kan jeg puste lettet ut. Jeg fryktet det kunne bli en tidkrevende og slitsom krangel for å få det jeg har betalt for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reddit

Siden er grei nok hvis du bare vil se bilder, memer og sånt, men som diskusjonsplatform er det helt elendig. Jo større gruppa er, jo mindre sjans er det for at du blir hørt. Siden de fleste sorterer etter mest likte kommentarer er det nesten ingen som vil se kommentaren din om du ikke er innafor de første fem minuttene etter saken har blitt postet. Og jo større gruppa er, jo mer kompliserte og forvirrende er også reglene for hva du kan poste, så man ender bare opp med å bli demotivert fra å poste. I dag prøvde jeg å starte en helt ærlig og ukontroversiell diskujon i en gruppe og den ble slettet umiddelbart av moderator uten forklaring. 

Det er mulig jeg har posta det samme før, men det fortjener å gjentas. Takke seg til gode gammeldagse forum som dette, hvor alle ser posten din, uansett hvor gammel eller aktiv tråden er.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 minutter siden):

Ustabile dieselpriser.

Hvorfor kan ikke diesel bare koste 20 kroner hele uken.
Nå er den opp mot 24 kroner, tidvis er den nede i 19 kroner..

Ender vel opp med at jeg må fylle noen liter til 24 kroner, om jeg skal ut i dag. 

Fyll når prisen er lav, du er ikke pukka nødt til å være i nærheten av tom for å fylle drivstoff. Surt å måtte fylle for 25 spenn i stedet for 19 fordi man venta 5 minutter for lenge 💸

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (16 minutter siden):

Fyll når prisen er lav, du er ikke pukka nødt til å være i nærheten av tom for å fylle drivstoff. Surt å måtte fylle for 25 spenn i stedet for 19 fordi man venta 5 minutter for lenge 💸

Nettopp det jeg skriver. 

Jeg har kjørt forbi stasjonene mange ganger med høye priser, og de gangene jeg hører om lave priser så lønner det seg ikke å kjøre dit, og de gangene jeg kjører forbi, så kjører jeg forbi med firmabilen. 
Lettere å fylle billig når det er plussgrader fordi bilen står ute, så den er nediset. 

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at drivstoffet gjerne koster 23 kr på den ene Circle K, og 21 på en annen Circle K 2 km unna. 

Hvorfor godtar vi det? "Lokal konkurranse" meg i ræva. Det er jo ikke sånn at alle Kiwibutikkene finner på sine egne priser på alle varene deres. Melka koster det samme uansett hvilken Kiwibutikk du handler i. Ingen grunn til at drivstoff skal behandles annerledes.

#rant

 

 

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (45 minutter siden):

For ikke å snakke om at drivstoffet gjerne koster 23 kr på den ene Circle K, og 21 på en annen Circle K 2 km unna. 

Hvorfor godtar vi det? "Lokal konkurranse" meg i ræva. Det er jo ikke sånn at alle Kiwibutikkene finner på sine egne priser på alle varene deres. Melka koster det samme uansett hvilken Kiwibutikk du handler i. Ingen grunn til at drivstoff skal behandles annerledes.

#rant

 

 

Men kjøpmenn står litt fritt til å ha div lokale kampanjer også, så det er ikke helt sant faktisk.

Lenke til kommentar

Hos de stor kjedene så koster diesel nå ~24 kroner.

Hos Trønder Oil, en liten kjede i Trøndelag, så koster det i overkant 20 kroner, selv uten noen form for rabatter så er det mye billigere.
De ligger noe avsides til, der det ferdes lastebiler, men til den prisen så er det nok verdt å kjøre litt lengre.

Men, jeg vurderer om jeg i det hele tatt gidder å dra ut.
Lever fint på brød og vann. 

Lenke til kommentar

Varmekolben i akvariet vårt er helt umulig å justere til en stabil temperatur. Den er så sinnssykt følsom, det går ikke an å gjøre så små endringer på vrideren som tydeligvis skal til. 

I følge merkingen på den burde den gi ca. 24 grader nå. Måleren sier nå at vannet har 25 grader, men det er økende. 

Vrir jeg bryteren en kvart millimeter nedover, så synker vanntemperaturen etter hvert ned til 20. Jeg justerer en åttedels mikromillimeter opp, og temperaturen stiger i løpet av dagen til 28 og over. Så justeres det ørlite ned igjen, og neste morgen er det 19 grader i vannet. Må justere opp igjen...og da ender vi nærmere 30.

Fisken skal visstnok ha et sted mellom 24 og 28. Vi er jo innenfor det intervallet et par ganger i løpet av døgnet... 

Blir sprø. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Masse svindlerreklame på YouTube.

Diverse produkter som liksom er laget av "norske ingeniører", men som er billig Kina-drit, eller diverse kjendiser som misbrukes, nå sist John Fredriksen.

Har prøvd å rapportere flere ganger, men hver gang er svaret:

"Vi kom frem til at annonsen ikke er i strid med Googles retningslinjer, "

De kunne like godt vært ærlige og skrevet:

"Vi vet det er svindel, men bryr oss mer om penga"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (7 minutter siden):

Masse svindlerreklame på YouTube.

Diverse produkter som liksom er laget av "norske ingeniører", men som er billig Kina-drit, eller diverse kjendiser som misbrukes, nå sist John Fredriksen.

Har prøvd å rapportere flere ganger, men hver gang er svaret:

"Vi kom frem til at annonsen ikke er i strid med Googles retningslinjer, "

De kunne like godt vært ærlige og skrevet:

"Vi vet det er svindel, men bryr oss mer om penga"

Og annonsene er gjerne ti minutter lange også. 

Maskinene som sjekker dette kan åpenbart ikke norsk. Tragisk at det skal være fritt frem med å drive svindel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bestilte julegaver til 3 kompiser på Amazon, fikk hentelapp å tror du ikke bobleplast konvolutten fortsatt hadde plast over lim stripa, konvolutten var ikke limt igjen så alt hadde falt ut, fikk bare en tom konvolutt å har nå ikke tid til å bestille på nytt, å jeg må overbevise det til Amazon for å få pengene tilbake 😑 blir nyttårs gave på dem da 

Lenke til kommentar

Folk som syns at lørdag kl 14 er et ideelt tidspunkt å spørre ekspeditøren i kassa om alt mulig. At det står femten andre i kø er ikke så nøye. 

Og mens vi er på temaet med kø i kasse. At hver eneste butikk har sin egen kundeklubb, slik at folk må oppgi et telefonnummer, et kundenummer, eller det verste jeg så i dag, at de må vise frem en app. Da må gamlefar først i køen ned i sekken og fiske frem telefonen, knote litt med låseskjermen, bruke et minutt på å finne riktig app, logge seg inn, få feilmelding, logge på med riktig passord denne gangen, vise riktig skjermbilde til ekspeditøren, og DA ble kjøpet registrert og man får fem prosent rabatt på nyttårssalget... 

Er det rart folk foretrekker netthandel? 

Endret av :utakt
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...