Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (19 minutter siden):

Det er jo ganske gammelt for en katt. Håper det er feil, men er det med katter sånn at de sikter seg inn mot et siste hvilested, at det kan ha med det å gjøre?

Hun er god og gammel når jeg kom inn på soverommet satt hun og mjauet og malte tok tak i en pose med Latz Kattemat og da kom hun ut av skapet etter en stund klarte jeg og lokke hun med meg ut i stua hun hoppet opp på bordet spiste litt og drakk litt vann hun var i stua ca 3 minutter før hun gikk tilbake til soverommet igjen og inn i stua min far bor på sykehjem og jeg lurer på om jeg har fått med Utøy hjem derfra forrige uke ble det tatt ett bilde med mobilen min som ikke jeg har tatt 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (46 minutter siden):

Nei hun er 17,5 år 😊 hun kommer delvis ut men ikke lenger roper på henne og hun vil ikke komme akkurat som at det er noe i gangen og stua hun ikke liker 

Ikke for å skremme deg. Men hun kan være syk(17,5år!!!) De trekker seg ofte vekk, skjuler seg. Dette har jeg hørt i alle fall. Kan være du skulle tatt et veterinær besøk..

Endret av Sovna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sovna skrev (7 minutter siden):

Ikke for å skremme deg. Men hun kan være syk(17,5år!!!) De trekker seg ofte vekk, skjuler seg. Dette har jeg hørt i alle fall. Kan være du skulle tatt et veterinær besøk..

Ja vi får se på det utover kvelden hun virker frisk mulig hun har kranglet med den andre katten jeg har for nå jeg ga henne mat som tok den andre katten maten fra henne så jeg måtte finne ny skål 😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Ja vi får se på det utover kvelden hun virker frisk mulig hun har kranglet med den andre katten jeg har for nå jeg ga henne mat som tok den andre katten maten fra henne så jeg måtte finne ny skål 😀

Jeg viste ikke at katter ble så gamle? 

Trodde først du var ung og hadde en dame i skapet🙄.

Det hørtes jo ikke helt bra ut. Beklager misforståelse.

Om det ikke er for dyrt burde du undersøke hos veterinæren. Men er katten glad og spiser så er den vel fortsatt livsglad?

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Ja vi får se på det utover kvelden hun virker frisk mulig hun har kranglet med den andre katten jeg har for nå jeg ga henne mat som tok den andre katten maten fra henne så jeg måtte finne ny skål 😀

Javel, så du har flere kranglebøtter? Kan likevel være nettopp at det er et bevis på at den har skrantende helse. Dette er dyr som uansett hvor lenge de har vært sammen har et ur-instinkt når det kommer til det å hevde retten til dominans. Den/de yngre vil på et tidspunkt hevde retten til dominansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (25 minutter siden):

Javel, så du har flere kranglebøtter? Kan likevel være nettopp at det er et bevis på at den har skrantende helse. Dette er dyr som uansett hvor lenge de har vært sammen har et ur-instinkt når det kommer til det å hevde retten til dominans. Den/de yngre vil på et tidspunkt hevde retten til dominansen.

Ja jeg har det ja kan være skrantende helse men hun oppfører seg som vanlig pappa sier hun muligens syns det er kaldt i stua og synes det er lunere i skapet hun maler mjauer og koser ja det kan være dominans selv om de har levd sammen i 6 år Frida hun på 17,5 er veldig snill og lar seg hesje med 😻

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (28 minutter siden):

Jeg viste ikke at katter ble så gamle? 

Trodde først du var ung og hadde en dame i skapet🙄.

Det hørtes jo ikke helt bra ut. Beklager misforståelse.

Om det ikke er for dyrt burde du undersøke hos veterinæren. Men er katten glad og spiser så er den vel fortsatt livsglad?

Om en katt trives så kan de bli så gamle samt er innekatt okelen til pappa hadde en katt som ble 21 år leste for en stund siden at Norges eldste katt er 32 år eller noe sånt hehe nei det er ingen dame her sånn er ungkar 😀 katten er livsglad så tror hun og den andre katten kan ha kranglet 😀 positive var at jeg fikk henne ut i stua i 3 minutter før hun ville tilbake igjen ligget i skapet siden søndag 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 timer siden):

hun vil ikke komme akkurat som at det er noe i gangen og stua hun ikke liker 

Åndenes makt... som tv-programmet het. Kanskje hun er redd for julepynten. Eller rotte eller noe som har kommet seg inn. 

Når det gjelder tannproblemer, er det så kaldt ute at det nesten blir som å plassere tennene i et kjøleskap. Kan virke lindrende på betennelser i tenner eller hals. En interessant effekt av kulda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nepa skrev (2 minutter siden):

Åndenes makt... som tv-programmet het. Kanskje hun er redd for julepynten. Eller rotte eller noe som har kommet seg inn. 

Når det gjelder tannproblemer, er det så kaldt ute at det nesten blir som å plassere tennene i et kjøleskap. Kan virke lindrende på betennelser i tenner eller hals. En interessant effekt av kulda.

Julepynten er ikke fremme dessverre :) tror ikke det hadde noe med det å gjøre juletre kunne man ikke ha da hun klatret i det :) tror ikke det er tennene for hun er innekatt ellers ville hun neppe levd idag for her har det vært mange påkjørsler til og med tussigutten gikk med på den veien sommeren 2007 :( men virker som det går bedre i alle fall men hun kan ha kranglet med tuss eller kanskje det er mus/rotter her sånn 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 28.11.2023 den 1:31 PM):

En gang jeg var hos tannlegen lå det en stjernetrekker sammen med de andre verktøyene og dingsene på det lille bordet ved siden av stolen. Jeg lurte på hva han brukte den til. Turde ikke spørre. 

Kanskje han så en kommende stjerne i deg? 🕺

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (På 12.11.2023 den 9:29 PM):

Folk som absolutt må skru på langlysene 1 meter før de kjører forbi deg. Altså de rekker akkurat å blende deg skikkelig. Hva faen er poenget?

Enig! Men det er dette man lærer på mørkekjøring. Man lærer at man skal sette på langlysene med en billengde avstand.

Lenke til kommentar

Nettbutikker som har varer på lager, selger de til Black Friday -pris, sender ordrebekreftelse og sporingsnummer - og når pakken dukker opp så er bare 1 av 3 varer levert. Den ene er "kansellert" og pengene refundert. Det var jeg over hodet ikke interessert i og de kan værsågod å levere varen som avtalt. De har tross alt mange på lager fortsatt. Den siste varen fikk jeg bare emballasjen til, med kabler og brukermanual. Selve varen manglet. Emballasjen var åpnet, men lå inni en godt teipet eske sammen med den ene varen jeg fikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sovna skrev (På 29.11.2023 den 1:19 PM):

Javel, så du har flere kranglebøtter? Kan likevel være nettopp at det er et bevis på at den har skrantende helse. Dette er dyr som uansett hvor lenge de har vært sammen har et ur-instinkt når det kommer til det å hevde retten til dominans. Den/de yngre vil på et tidspunkt hevde retten til dominansen.

02:30 natt til Fredag gikk Tuss inn og la seg i sengen til mor og far på soverommet og Frida kom etter 6 dager på soverommet nå ligger hun ved siden av meg på sofan maler og koser seg 😻😻

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (5 timer siden):

02:30 natt til Fredag gikk Tuss inn og la seg i sengen til mor og far på soverommet og Frida kom etter 6 dager på soverommet nå ligger hun ved siden av meg på sofan maler og koser seg 😻😻

Koselig❤️ Da blir det nok julestemning skal se.. 😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Nordea har f*"(# opp bankID'en min, og blir tvunget over på deres egne ID-app, noe som foreløpig ikke går så smertefritt....

Har flere ting jeg gjerne skulle fått gjort, som jeg ikke får gjort fordi jeg ikke har den forbanna bankID'en/Nordea.

Det er særdeles sårbart, man får jo snart ikke gjort en damn shit uten BankID.

 

Edit:
Og i tillegg har Nordea helt elendig lang ventetid på telefon, så jeg får ikke løst opp i det heller...
Når jeg ser tilbake på kommentarer på Facebook, er det tydeligvis vanlig å vente evigheter i kø til kundeservice, så det er langt fra enkelttilfeller. Kundeservice er tydeligvis nedprioritert hos Nordea.

Endret av KalleKanin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...