Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Larzen_91 skrev (4 minutter siden):

Så lenge jeg forstår budskapet er jeg ikke så veldig grammar nazi, selv om jeg stort sett (tror jeg) holder meg innafor det som er grammatisk riktig for egen del. Språk er alltid i endring, så de reglene man tviholder på i nåtiden er forsvunnet i fremtiden uansett.

Jeg har helt sluttet å korrigere folk som skriver feil, da hadde jeg ikke fått tid til stort annet. Men denne tråden heter "ting som irriterer", så da måtte jeg lufte meg litt. Kan slenge på folk som skriver "blandt", og ikke "blant".

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (Akkurat nå):

Jeg har helt sluttet å korrigere folk som skriver feil, da hadde jeg ikke fått tid til stort annet. Men denne tråden heter "ting som irriterer", så da måtte jeg lufte meg litt. Kan slenge på folk som skriver "blandt", og ikke "blant".

Joda for all del, jeg lar meg irritere over språkfeil selv også, men tenker mer filosofisk på det når impulsen har gitt seg. Så var ikke kritikk sånn sett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke tørr å si fra. Ver nettopp på kino også var det tre drittunger som absolutt skal prate. Så jeg snudde meg og sa "fint om dere kan holde kjeft og heller prate etter filmen er ferdig". Og da hørte jeg et par andre sa noe lignende "bra noen endelig sa fra". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle ord som inneholder lyden Æ burde skrives med Æ. Der er danskene mye flinkere enn oss. Det er ingen vits i å ha tre eksotiske bokstaver om vi ikke skal bruke dem.

Har forresten vokst fra å være grammatikknazist selv. Jeg mener fortsatt folk bør skrive så riktig som mulig, og helst unngå skriving på dialekt, men så lenge jeg forstår hva de skriver er det egentlig helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (37 minutter siden):

https://www.nrk.no/nordland/hundeloven-skal-revideres-_-noah-og-siri-martinsen-mener-avlivning-er-blitt-en-enkel-utvei-1.15611561

For de som ikke liker hunder, så er det bare å provosere de sånn at de biter, for så å anmelde og få de avlivet.

Alt for mange slike saker rundt omkring, personene det gjelder som har provosert skulle blitt avlivet i stedet.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hunder skremmer folk og katter. Hunder pisser og skiter der andre skal ferdes. Hvis et menneske slår lens blir det flere tusen kroner i bot mens hunder har frikort. Hunder lager leven fra morgen til kveld. Forby alt annet enn tjenestehunder.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (29 minutter siden):

Hunder skremmer folk og katter. Hunder pisser og skiter der andre skal ferdes. Hvis et menneske slår lens blir det flere tusen kroner i bot mens hunder har frikort. Hunder lager leven fra morgen til kveld. Forby alt annet enn tjenestehunder.

Katter driter i alt, går inn steder de ikke hører til, pisser og driter over alt.... Eneste de er brukandes til er kebab.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...