Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

KarvaBlad skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fått magesår av det der. Hvordan kan du tillate å la det gå så langt? 😋

Haha samme her. Jeg sjekker stort sett all mail hver dag, svarer med en gang om jeg har fått en mail som skal svares på, sletter mail eller legger mailen i arkivet hvis det er mail jeg må ta vare på.  Samme med SMS. 

Blir ikke provosert, men skjønner ikke hvordan folk ikke rydder opp i mail og lignende og får lyst til å rydde for dem, men nå har jeg jo veldig støv på hjernen også, også når det kommer til det digitale. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er du fullvaksinert, Dubious! Men skjønner at bivirkninger kan være litt plagsomt, blitt en del vaksiner på meg i år (blir totalt 11 stk når jeg ferdig) så har i noen tilfeller vært trøtt, hodepine, hatt litt diaré, øm/stiv arm. Spesielt pneumokokk(lungebetennelse)-vaksinen gjorde meg såpass øm i noen dager at det var vanskelig å sove på den armen og løfte særlig mye de første dagene. Men, den varer heldigvis lenge så trenger ikke å ta den på ny før om 10 år.  

Lenke til kommentar

Når skal de slutte å mase om smittetall? Vitsen med å vaksinere så mange hvis de ikke skal åpne ALT? Har jeg eksperimentert med denne sprøyten for ingenting?

I Storbritannia dør ingen… 

Og da i gjennomsnitt 21 stk døde hver dag i Norge i et par av influensasesongene før 2020 så må vi tåle at ca samme mengde folk dør hver dag i smittebølgene med covid. (Ikke at vi engang kommer til å se sånne tall etter vaksine…) For jeg kan ikke huske noe særlig inngripende influensa-tiltak

Endret av djgudleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som Coop matbutikker presser dette med selvbetjent registrering, mens de ikke innfører dette hos andre matkjeder. Tror grensa er nådd for meg nå på visse Coop-butikker, hvis en risikerer å bli kjeftet på for å legge varene på det vanlige båndet. En relativt liten butikk (ikke Mega eller Obs) har satt opp en fysisk sperring utenfor det vanlige rullebåndet, med en liten plakat der det står omtrent "La oss gjerne få ekstra tid til å rydde, ved at du bruker selvbetjening". Denne metallporten er lett å gå utenom når det er lite folk i butikken, men med to køer i det lille området vil det virkelig være en fysisk sperring. Kanskje er det mulig å kjøre den ned helt tilfeldig, med en tung handlevogn, og påmontert snøplog på handlevogna :)

Lenke til kommentar
Sitat

230 personer er på isolasjonshotell i Trondheim nå. Flere er det ikke plass til. Over 30 koronasmittede står på venteliste.

Så de 30 sitter da hjemme. som beviser at karantenehotell er bare tull.

Samme som alle som sitter i kø for å sitte i fengsel... hvorfor ikke gi de samfunnstjeneste?
De er tydeligvis ikke en fare for samfunnet, så da er det ingen vits i at de skal bures inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 minutter siden):

Virker som Coop matbutikker presser dette med selvbetjent registrering, mens de ikke innfører dette hos andre matkjeder. Tror grensa er nådd for meg nå på visse Coop-butikker, hvis en risikerer å bli kjeftet på for å legge varene på det vanlige båndet. En relativt liten butikk (ikke Mega eller Obs) har satt opp en fysisk sperring utenfor det vanlige rullebåndet, med en liten plakat der det står omtrent "La oss gjerne få ekstra tid til å rydde, ved at du bruker selvbetjening". Denne metallporten er lett å gå utenom når det er lite folk i butikken, men med to køer i det lille området vil det virkelig være en fysisk sperring. Kanskje er det mulig å kjøre den ned helt tilfeldig, med en tung handlevogn, og påmontert snøplog på handlevogna :)

Kun Rema som ikke har selvbetjent her, og der har jeg ikke handlet på flere år.
Kun innom for å hente pakker (PiB)

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Budeia said:

Virker som Coop matbutikker presser dette med selvbetjent registrering, mens de ikke innfører dette hos andre matkjeder. Tror grensa er nådd for meg nå på visse Coop-butikker, hvis en risikerer å bli kjeftet på for å legge varene på det vanlige båndet. En relativt liten butikk (ikke Mega eller Obs) har satt opp en fysisk sperring utenfor det vanlige rullebåndet, med en liten plakat der det står omtrent "La oss gjerne få ekstra tid til å rydde, ved at du bruker selvbetjening". Denne metallporten er lett å gå utenom når det er lite folk i butikken, men med to køer i det lille området vil det virkelig være en fysisk sperring. Kanskje er det mulig å kjøre den ned helt tilfeldig, med en tung handlevogn, og påmontert snøplog på handlevogna :)

Jeg synes det er fantastisk. Hadde de gjort noe med de relativt høye prisene sine så hadde det vært nesten i boks.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (3 timer siden):

Virker som Coop matbutikker presser dette med selvbetjent registrering, mens de ikke innfører dette hos andre matkjeder. Tror grensa er nådd for meg nå på visse Coop-butikker, hvis en risikerer å bli kjeftet på for å legge varene på det vanlige båndet. En relativt liten butikk (ikke Mega eller Obs) har satt opp en fysisk sperring utenfor det vanlige rullebåndet, med en liten plakat der det står omtrent "La oss gjerne få ekstra tid til å rydde, ved at du bruker selvbetjening". Denne metallporten er lett å gå utenom når det er lite folk i butikken, men med to køer i det lille området vil det virkelig være en fysisk sperring. Kanskje er det mulig å kjøre den ned helt tilfeldig, med en tung handlevogn, og påmontert snøplog på handlevogna :)

Har aldri brukt disse selvbetjent kassene, går konsekvent i de vanlige.
Ofte ansatte skal ha meg i en slik selvbetjent, men da sier jeg bare nei, jeg bruker den vanlige.
Dem kan bare bli så sure dem vill for meg.

Vær glad jeg er i butikken i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Dubious said:

Begravelsesbyråene og de som selger gravsteiner har mye mindre å gjøre i år enn ifjor, og årene før covid...  noe som betyr at det er mindre folk som dør av covid enn fra influensa.

Dette stemmer kun dersom vi behandler influensa og covid på samme måte.

Noe vi ikke har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan være greit å gjøre ting selv, og har vurdert å kjøpe en ny super telefon og bruke alskens apper. Men det vil bli nødvendig å oppdatere disse appene, og det liker jeg ikke. Og en må alltid ha telefonen med seg. I tillegg er det rart å betale med noe som en ikke har fått fra banken (kort og penger har alltid kommet fra banken). 

Her er noen politikere og bønder på befaring i et naturskjønt område, men se hvor mange som ser ned i telefonene. Fra venstre Mimir Kristjansson og Bjørnar Moxnes. 

20210821-brekkenuten_01-01-IMG_4528.jpg?

Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 timer siden):

Begravelsesbyråene og de som selger gravsteiner har mye mindre å gjøre i år enn ifjor, og årene før covid...  noe som betyr at det er mindre folk som dør av covid enn fra influensa.

 

Det er fordi det dør langt færre av andre sykdommer som følge av restriksjonene mot covid, siden det også er blitt mindre av andre smittsomme sykdommer.

Bare i hjerte og kar -sykdommer så har akutte tilfeller og dødsfall falt drastisk. Det i samtlige land som har hatt tiltak. Jeg valgte hjerte og kar -sykdommer siden det er en av de største dødsårsakene vi har.

 

Her er ut utsnipp fra en studie fra Storbritannia:

728404508_Skjermbilde2021-08-31kl_23_32_43.png.9ab80fa6103c69a2401e4e83b13b1d47.png

https://heart.bmj.com/content/106/24/1890

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...