Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk på El-sparkesykler irriterer. Nesa i telefonen, i full fart og null kontroll på det foran seg. Risikerer å skade både andre og seg selv. Idioter. El-sparkesyklene står også strødd og over alt, til fare for svaksynte og til ulempe for dem med bevegelsesvansker

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Var i LA nylig. Der kunne man leie elsparkesykkel (og elsykkel) vi uber og lyft. Men før jeg kunne leie så måtte jeg registrere førerkort. Geofencing gjorde at elmotoren ble deaktivert hvis man syklet på gang- og sykkelvei, men fungerte i sykkelfelt i veien og i veien forøvrig.

 

Så der har de løst det med krav til førerkort (for bil) og kjøre i veien. Var en genial og effektiv måte å komme seg rundt i byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var i LA nylig. Der kunne man leie elsparkesykkel (og elsykkel) vi uber og lyft. Men før jeg kunne leie så måtte jeg registrere førerkort. Geofencing gjorde at elmotoren ble deaktivert hvis man syklet på gang- og sykkelvei, men fungerte i sykkelfelt i veien og i veien forøvrig.

 

Så der har de løst det med krav til førerkort (for bil) og kjøre i veien. Var en genial og effektiv måte å komme seg rundt i byen.

 

Ja, det funker ganske bra i LA og en del andre amerikanske byer som har veldig lange avstander og breie gater. I Oslo synes jeg det er litt for mange av dem, skulle gjerne hatt en større begrensing på hvor mange som kan være aktive til samme tid. Har allerede blitt påkjørt én gang av en idiot på fortauet. 

 

Gjerne også bøter for å parkere eller slenge de fra seg midt på fortauet, foran innganger osv. Ikke minst de som kjører to stk på én sparkesykkel. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bor i blokk. Naboen over meg har tydeligvis besøk av noen med hund (eller så har han skaffet seg hund selv). Han hadde hvertfall folk på besøk tidligere i kveld og nå er de ute. Bikkja er alene hjemme og bjeffer som en gal.

 

Håper de kommer hjem snart, blir helt sprø av dette bråket!

Lenke til kommentar

Folk på El-sparkesykler irriterer. Nesa i telefonen, i full fart og null kontroll på det foran seg. Risikerer å skade både andre og seg selv. Idioter. El-sparkesyklene står også strødd og over alt, til fare for svaksynte og til ulempe for dem med bevegelsesvansker

 

Vi andre skal ikke få ulemper bare fordi noen mangler en fot eller øye

Lenke til kommentar

Vi andre skal ikke få ulemper bare fordi noen mangler en fot eller øye

 

Det er ikke bare de handikappede det vil gå utover, vil hindre feks foreldre å stikke ut med ungen i vognen osv. 

 

Håper noen brekker nakken på en snart så staten bare forbyr dem siden folk ikke klarer å oppføre seg. Skal ikke se bort ifra at de faktisk venter på det! This is why we can't have nice things!

Lenke til kommentar

Folk som sier: "Før i tiden hadde vi ikke ditt og datt. Da var ting sånn og sånn. Ting var mye bedre før"

 

Ja vel. Skal ting alltid forbli det samme da eller? Livet hadde vært kjedelig uten utvikling. Kanskje vi skal gå tilbake til hest og kjerre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi andre skal ikke få ulemper bare fordi noen mangler en fot eller øye

Tja, det omfatter mer enn det å mangle en fot og mangle syn. Funksjonsfriske har også blitt alvorlig skadet av disse.

Jeg har aldri snakket om å forby, bare at jeg synes at det er idiotisk at de driver å slenger rundt når de kunne stått på stativ/blitt ryddet av firmaet som leier ut disse, samt at jeg synes folk er ganske idiotiske når de ikke er oppmerksomme i trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...