Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare irriterende at jeg må gjennom en spørreundersøkelse for å få lov å bruke nettbanken min plutselig.

 

tror frustrasjonen min med nordea bunner litt i at de fant ut at de skulle øke betalingsgebyret på lån plutselig også.

Som om de ikke allerede tar seg betalt nok for å få penger gjennom en automatisk prossess som ikke koster dem en kalori.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

At eksen min ødelegger meg, og får vennene sine til å hate meg for noe jeg ikke har gjort. Sier ting som overhodet ikke stemmer, og vennene hennes har slettet meg ut av det blå uten å i det hele tatt spørre meg om det hun sier er sant.

Bitches be crazy. Og hva skal man med eksens venner? De vil alltid stå på hennes side.

Lenke til kommentar
Sosiale medier får oss til å handle på kreditt

Vi vet vi egentlig ikke har råd. Instituttleder Arve Pettersen fra NTNU Handelshøyskolen mener vi heller havner i luksusfellen fordi vi vil vise frem hva vi kjøper på sosiale medier.

 

 

Dette stemmer jo ikke. Ser omtrent aldri noen som legger ut bilder eller skryter av ting de har kjøpt.

Tror faktisk jeg aldri har sett det. Det ville jo vært en uting.

Lenke til kommentar

Hva med feriebilder? Ferien kan være kjøpt på kreditt.

 

Man reiser jo ikke på ferie for å ta bilder på snap, det er bare noe man gjør i tillegg, en sekundær aktivitet.

Husk man gjorde dette før i form av lysbilder, og i senere tid et påtvunget slideshow fra kompaktkameraet for familier og venner når de kom hjem.

 

Man kan ikke bare si at folk havner i luksusfellen pga sosiale medier, man er jo fortsatt selv skyldig i det pga underliggende psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det påstås ei heller at sosiale medier får folk til å havne i luksusfellen. Påstanden er at sosiale medier er med på å øke sjansen for å havne i luksusfellen.

 

Det er heller ikke det at venner og bekjente legger ut bilder av gjenstander og ferier de har kjøpt på kreditt som er problemet, det er alle disse "SoMe"-stjernene à la Sophie Elise etc. som bidrar til et økt press på kjøp av klær, sminke, plastiske operasjoner, reiser osv. I sosiale medier kan man med enkelthet skape et glansbilde av en ellers normal hverdag og dessverre evner ikke folk flest nå i dag å reflektere over dette på egenhånd. Selv ikke når de blir konfrontert med det opp og i mente greier mange å forstå at det som vises i sosiale medier kun er en fasade.

 

Underliggende psykiske problemer har svært lite med å havne i luksusfellen å gjøre. Du kan ikke bruke at du har havnet hos namsmannen pga psykiske problemer som generalisering for alle som sliter med økonomien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...