Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som ikke innser hvor priviligerte de her, og trur de har kommet seg frem i livet på egen hånd. Det irriterer meg veldig.

 

Den aller viktigste faktoren for hvor vellykket du blir, er flaks. Ikke hvor hardt du jobber, eller hvor smart du er. Flaks.

Du har nok mye rett i at mye skyldes flaks, men mener samtidig at mye også skyldes innsats.

 

For å forklare:

Min synsing er at det i stor grad er snakk om arv/gener/foreldre. Dette styrer hvor arbeidsom man er, hvilke valg man tar, hvordan man oppfører seg. Det er selvsagt "flaks" av hvem man blir født av.

 

Oppvekstmilø og økonomisk bakgrunn vil selvsagt også telle med. Men tror ikke dette forklarer alt.

Ellers veldig lett å skyldes på at man er født i feil familie, på feil sted og ikke ta tak i seg selv, og prøve å gjøre noe med det.

Hvor tilbøyelig man er til å gjøre dette er nok mye arv og miljø, men likevel noe man faktisk KAN gjøre noe med.

 

Norge er et av de landene med aller størst sosial mobilitet, dvs der det er lettest å faktisk "være sin egen lykkes smed".

 

EDIT: Div skriveleif...

 

EDIT2: "USA var for drøyt 100 år siden mulighetenes land for hundretusener av fattige nordmenn. Men så ble Norge landet hvor det er mulig å komme seg opp og fram."

https://forskning.no/2017/01/norge-ikke-usa-er-blitt-mulighetenes-land/produsert-og-finansiert-av/norges-forskningsrad

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jepp, USA er et av landene hvor The American Dream er vanskeligst å oppnå.

 

Jeg vil dog ikke kalle det flaks, jeg vil kalle det tilfeldigheter inntil en viss grad.

Lenke til kommentar

Om dama hadde vært helt lik meg selv, så hadde det vært et grusomt samliv. Hvem skal liksom lage mat, da?

 

Når man snakker om lik ifa å "matche 100%", så tenker man vel på enighet antar jeg. Feks i ditt tilfeller her; enighet om at hun lager mat og begge er fornøyd med det. 

På den måten kunne jeg også tenkt meg det. Men greit, da er man ikke lik i ordets rette forstand, man bare matcher hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hvor i helvete er den nøyaktige kvinnelige kopi av meg som bare matcher 100% på alle mulige måter?

Du snakker ofte hva du synes er «galt» med jentene du møter. Har du tenkt over at de mest sannsynlig har sine tanker om hva som er «galt» med deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hvor i helvete er den nøyaktige kvinnelige kopi av meg som bare matcher 100% på alle mulige måter?

Du snakker ofte hva du synes er «galt» med jentene du møter. Har du tenkt over at de mest sannsynlig har sine tanker om hva som er «galt» med deg?

Lenke til kommentar

Hvor i helvete er den nøyaktige kvinnelige kopi av meg som bare matcher 100% på alle mulige måter?

 

Jeg ville aldri vært sammen med ei dame som er en kopi av meg selv, det ville blitt altfor kjedelig i lengden! Man trenger litt meningsbrytninger for å skape gode diskusjoner og lære litt mer av seg selv derigjennom.

Lenke til kommentar

 

Hvor i helvete er den nøyaktige kvinnelige kopi av meg som bare matcher 100% på alle mulige måter?

 

Jeg ville aldri vært sammen med ei dame som er en kopi av meg selv, det ville blitt altfor kjedelig i lengden! Man trenger litt meningsbrytninger for å skape gode diskusjoner og lære litt mer av seg selv derigjennom.

 

Enig. Det beste jeg gjorde var å bli sammen med en person fra den andre siden av planeten. Har lært utrolig mye av henne, og regner med at hun har lært noe av meg også. Har prøvd å være sammen med kopier av meg selv, og det er ikke bærekraftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor i helvete er den nøyaktige kvinnelige kopi av meg som bare matcher 100% på alle mulige måter?

Du snakker ofte hva du synes er «galt» med jentene du møter. Har du tenkt over at de mest sannsynlig har sine tanker om hva som er «galt» med deg?

 

 

Definitivt, jeg vet jo at hver ting jeg sier og gjør blir uhyrlig nøye analysert.

Greit nok om de synes det er noe direkte galt med meg, og om de har alt på stell vil de sikkert finne en som har alt på stell.

 

Men noen ganger er det bare galt i forhold til deres ide om hvilken type de vil ha basert på en oppvekst med Disney, en far som snekrer egen platting (ergo må jeg også kunne dette helt naturlig) og fantasier om en "drømmemann" som ikke eksisterer. Sist jeg var på date fikk jeg jo ramset opp en haug med kvaliteter som en mann måtte ha.

Vel, jeg skal nå ikke sitte her å bestemme hvilke preferanser en kvinne skal ha for det er jo ikke mye som er mer retardert "niceguy" aktig enn det. Men faen så mye man kan miste motet av det her når man er nedfor fra før.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...