Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kundeservice i dette baklengslandet.

 

"Kan jeg også få litt jalapeños på pizzaen?"

*forvirret blikk*

"Kan du ta på litt jalapeños?"

"Men, sir. Det er ingen knapp for det." *ser på kasseapparatet*

"Men det står et glass med jalapeños rett der borte." *peker*

"Men det er ingen knapp for det."

"Kan du ikke bare ta på litt, så legger vi på 20 pesos på prisen?"

"La meg hente manageren."

*Manager kommer, ser på kasseapparatet* "Sir, det er ingen knapp for det."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håndtverker som sender regning på noe som helt klart er reklamasjonsjobb. Ikke gir han seg når jeg truer med forbrukerrådet heller, så da går det til sak.

 

Har forhørt meg med flere andre håndtverkere, samt forbrukerrådet som mener det helt klart er reklamasjon, så jeg føler jeg har en klar sak her.

 

Det er forøvrig fortsatt ikke blitt helt bra, så jeg kan faktisk kreve tilbakebetaling av den opprinnelige jobben grunnet dårlig utført jobb.

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kundeservice i dette baklengslandet.

 

*snip*

 

Haha, nesten det samme som da jeg bestilte pizza i utlandet:

 

"Hei, har du vegetarpizza?"

"Nei"

"Kan jeg velge hva jeg vil ha på pizzaen selv, så betaler jeg like mye som for den dyreste dere har?"

"Nei"

"Er alle pizzaene laget på forhånd eller?"

"Nei"

"Hvorfor kan jeg ikke velge hva jeg vil ha på da?"

"Da vil det ikke gå opp med antall ingredienser for andre pizzaer vi fører!"

"Så alle pizzaer har ingredienser ferdig fordelt på forhånd eller?"

"Nei"

 

What the fucking fuck, fikk det jeg ville ha til slutt, fordi det var en "loop hole" der du kunne ta vekk ingredienser og legge på andre.

Lenke til kommentar

Familier som gnåler over at dem ikke kan gi ungene sine ferie, og dermed går til media for å grine etter penger og sympati fra staten/folk fordi dem ikke har råd.

 

Burde kanskje ha tenkt seg litt om før man setter et liv til verden? F.eks "ja, jeg burde kanskje skaffe meg en ordentlig og trygg økonomi, før man lager kids"

 

Verste av alt, så er dette sikkert familier som velger å bruke penger på alkohol og tobakk. Haha.

 

Nei, det går faktisk an å ta med seg ungene på ferie uten at det skal koste flesk.:)

Endret av Laffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Unger er stort sett ikke kravstore, så lenge de ikke blir bortskjemt med dyre gaver/ferier hele tiden

Foreldrene bare tror at ungene må til f.eks Tusenfryd, når de bor i Tromsø

Helt klart. Selv tok jeg med ungen min på camping ca 2 timer unna der jeg bor, hvor vi da campet I 2 uker. Utrolig nok, så syntes han at det var mye hyggeligere enn da vi dro til phuket i fjor sommer.

 

Han fikk lært seg hvordan det var å leve I naturen "alene", sette opp telt, fiske og hvordan man håndterer en fisk og lage bål osv. Kostet meg typ 1000 kr.

 

10-15 stk utepils det. Noe som sikkert noen av disse foreldrene kaster bort på noen måneder

 

(Jada, jeg kjenner og vet om flere I kretsen min som klager, men som liker å dra ut når dem ikke har barna/får foreldrene sine til å passe på)

Endret av Laffe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Unger er stort sett ikke kravstore, så lenge de ikke blir bortskjemt med dyre gaver/ferier hele tiden

Foreldrene bare tror at ungene må til f.eks Tusenfryd, når de bor i Tromsø

Samfunnet er basert på økonomisk vekst. Mer må forbrukes for hvert år som går for å tilfredsstille veksten.

 

Enten må man bytte økonomisk modell eller så må man forsette å forbruke stadig mer.

 

Hvis en husholdning sparer inn på forbruket må en annen husholdning bruke tilsvarende mer. Hvis alle sparer inn på forbruket, får man raskt en kollaps.

 

Dette er som en stoldans. Musikken fortsetter så lenge forbruket opprettholdes.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Unger er stort sett ikke kravstore, så lenge de ikke blir bortskjemt med dyre gaver/ferier hele tidenForeldrene bare tror at ungene må til f.eks Tusenfryd, når de bor i Tromsø

Samfunnet er basert på økonomisk vekst. Mer må forbrukes for hvert år som går for å tilfredsstille veksten.

Til syvende og sist handler det om hvordan forbrukerne forvalter økonomien sin.

Ut I fra innslaget som ble sendt på nyhetene om familier som tjente under 300k og som gråt over at dem ikke kunne gi ungene sine skikkelig ferie, har 0 sympati fra meg.

 

Man kan gjøre mye for f.eks 500- 1000kr for at barnet ditt skal oppleve noe hyggelig I ferien sin. Ja, det setter begrensninger på hva man kan gjøre, men igjen til syvende og sist så handler det om hvordan man har oppdratt ungene sine, og spesielt hva du som forbruker bruker pengene dine på.

 

"Ja, men jeg må da få lov til å dra ut med gutta tilå byen" absolutt,men da har man ingen rett til å gråte og si "alt er så dyrt I Norge og jeg får ikke gitt ungen(e) en skikkelig ferie til sommeren" Øøh, hadde du droppet de 500 kr til å kjøpe pils så hadde du nok klart det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er for kjapp og effektiv for samfunnet.

Satt på 8. rad i flyet (hjemreise), sprang forbi alle ut på flyplassen når de gikk av, havna først i passkøa, skippa glatt tax free, hadde bare håndbagasje så jeg skulle til å gå ut av ankomsthallen... Da ble jeg stoppa av politiet.

 

Selv etter et lite "avhør" tok det 10 minutt før resten kom.

Er ikke rart reising er forferdelig når folk går rundt seg selv og vimser i en evighet. Og at kjappe folk straffes på denne måten.

Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/meninger/2017/07/12/Barna-kan-være-med-mormor-og-morfar-på-hytta-men-mor-må-bli-hjemme-15009612.ece

 

Du kan ikke ta ferie fordi NAV sier du skal være hjemme for å motta stønad? Vel da er det din skyld. Er jo faen meg bare å dra dit du vil. NAV behøver ikke å vite det.

 

Sånne folk som ikke evner å gjøre noe utenfor normen irriterer meg. De følger alt slavisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/meninger/2017/07/12/Barna-kan-være-med-mormor-og-morfar-på-hytta-men-mor-må-bli-hjemme-15009612.ece

 

Du kan ikke ta ferie fordi NAV sier du skal være hjemme for å motta stønad? Vel da er det din skyld. Er jo faen meg bare å dra dit du vil. NAV behøver ikke å vite det.

 

Sånne folk som ikke evner å gjøre noe utenfor normen irriterer meg. De følger alt slavisk.

Din skyld? Veldig ofte er det utenfor en persons kontroll. Tru det eller ei, men de fleste som går på NAV har ikke lyst til å gå på NAV, men de har ikke noe annet valg.

 

Selv irriterer jeg meg grenseløst over de som ser på NAVere som late. Som mener alt er selvforskyldt, og som er uten empati for andres ulykke.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...