Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

http://www.adressa.no/meninger/2017/07/12/Barna-kan-være-med-mormor-og-morfar-på-hytta-men-mor-må-bli-hjemme-15009612.ece

 

Du kan ikke ta ferie fordi NAV sier du skal være hjemme for å motta stønad? Vel da er det din skyld. Er jo faen meg bare å dra dit du vil. NAV behøver ikke å vite det.

 

Sånne folk som ikke evner å gjøre noe utenfor normen irriterer meg. De følger alt slavisk.

Din skyld? Veldig ofte er det utenfor en persons kontroll. Tru det eller ei, men de fleste som går på NAV har ikke lyst til å gå på NAV, men de har ikke noe annet valg.

 

Selv irriterer jeg meg grenseløst over de som ser på NAVere som late. Som mener alt er selvforskyldt, og som er uten empati for andres ulykke.

Mente at det er deres egen feil at de ikke tar ferie bare fordi NAV sier det. Har gått på NAV for mange år sida og reiste dit det passet meg. Endret av DJ FROSK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg for så vidt enig i, men de risikerer å i værste fall miste stønaden sin.

 

Logikken er vell at man i arbeidslivet som regel ikke har betalt ferie, og at dette også da skal gjelde hos NAV, men når man tjener så lite som man gjør hos NAV så er det vanskelig å rettferdiggjøre ferien for mange. I steden for å oppfordre til brudd på regelen, så burde man rett og slett endre regelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noen år siden stoppet NAV AAP og KVP når slavebedriften stengte pga fellesferie.

 

For å forklare til DJ Frog: NAV stoppet pengene fordi NAV sin samarbeidspartner ikke hadde folk på jobb til å overvåke de som var der på utplassering. Det ble begrunnet med at de nå hadde ferie, og at "dette skulle de tenkt på før og spart opp penger til ferien".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
I noen tilfeller kan du likevel beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort:

 

Du har avklart med NAV at aktiviteter eller annen oppfølging fra NAV ikke er aktuelt for deg i perioden.

Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske.

NAV har lagt inn en friperiode fra et arbeidsrettet tiltak i aktivitetsplanen din.

I slike perioder skal du ikke føre fravær på meldekortet, og du vil få utbetalt AAP som normalt.

 

Ikke noe problemer å ta ferie så lenge man er tilgjengelig, i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke rart reising er forferdelig når folk går rundt seg selv og vimser i en evighet. Og at kjappe folk straffes på denne måten.

Flyreising er sjeldent moro.

Skal ut på to turer snart med bare håndbagasje selv, da slipper jeg i det minste å oppleve saueflokken som stiller seg rundt bagasjebåndet tett i tett og så nærme at knærne deres skrubbes mot koffertene. Skulle tro det gjaldt livet å få plukka kofferten av så tidlig som overhodet mulig, og at den gule linja var noe man bør stå FORAN istedenfor bak (for da kunne jo alle sett båndet uten problemer, hvor er moroa med det?).

 

Jeg blir sjeldent så matt som akkurat da :wallbash:

post-41637-0-36358800-1499939999_thumb.jpg

Endret av 1Dr.E
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det gjelder ikke bare ved bagasjebåndet. Det gjelder inne på flyet også. Folk med håndbagasje bør bli sittende og slippe frem de uten bagasje. Dette blir mer effektivt og folk med bagasje får det mer romslig når de skal ta ned bagasjen fra hylla i stedet for å stå der og skape trengsel og ineffektivitet for alle.

Lenke til kommentar

Man er jo nødt til å gjøre det selv også. Det er alltid en linje ved båndet man blir bedt om å stille seg bak. Men noen idioter skjønner ikke dette og går helt bort til båndet. Og da blokkerer de innsyn for andre som også går inntil båndet for å se, og til slutt har man ikke noe annet valg enn å bli med på dumskapen. Stiller man seg ikke der, så ser man ikke bagasjen sin. Jeg tipper 90% er klar over hvor idiotisk dette er, men man har ikke noe valg.

Lenke til kommentar

Blir så jævlig irritert over at plottet spoiles i så stor grad på baksiden av noen bøker. Leser f.eks nå ''The Dead Zone'' av Stephen King. Boka er på rundt 600 sider. Er kommer rundt 450 sider ut i boka, og det som står bak på boka har ikke skjedd ennå. De har basically spoila hele avslutningen på plottet på den jævla baksida.  :hrm:  :nei:  :nei:  :nei:  :hrm:

Endret av Utah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...