Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-68389

 

 

Open Carry er rett og slett provoserende og grunn nok til å gjøre om lovene i USA

CC for pistol ser jeg ikke noe galt med så lenge våpenet blir skjult

 

Norge har alt for strenge pistol lover, mens USA er alt for snille på det meste av våpen

Er vel en grunn til uttrykket "helt Texas"

 

I utgangspunktet er jeg mot våpen, men på en annen side så støtter jeg amerikanere som vil holde på prinsipper. Norge har faktisk relativt liberale lover rundt våpen.

 

Concealed carry er tvilsomt fordi du aldri bør ha en grunn til å skjule våpenet ditt, og politibetjente må vite om du er en trussel hvis noe skulle skje.

 

Prinsipper som er hundre år gamle..

Sku ha vært oppdatert for lenge siden, men ingen tørs

 

Saken er at folk flest lever i en stor saueflokk og klarer ikke å tenke utenfor saueflokkens normer, regler, tanker og idéer. Grunnen til at våpen er et stort problem i USA er jo nettopp fordi det finnes så mye av det, og at saueflokken bare MÅ ha masse våpen fordi alle de andre i saueflokken har det. 

Jeg har nevnt det før for andre folk, men her er min ide om hvordan det burde vært i USA. Det bør være total forbud mot våpen som er beregnet for å skyte mennesker, for vanlige privatpersoner. Altså, jaktvåpen er ok. Det bør maks være lov å eie ett våpen per husstand. Ønsker man et nytt våpen må man altså selge det gamle først. Våpenet skal til enhver tid du ikke er ute og bruker det til jakt være låst inne, og kulene skal separeres fra våpenet og også låses inn. Er man så skytegal at man bare må skyte for å skyte, kan man dra på skytebane å leie et våpen der og da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antallet våpen har nok ikke så mye å si, da vi har et temmelig høyt antall våpen pr. innbygger her til lands også, omtrent sammenlignbart med USA om jeg husker riktig. Vi har dog bare en brøkdel av den våpenrelaterte kriminaliteten, og det skyldes nok spesielt to ting: holdninger og hvilke typer våpen private kan anskaffe. Håndvåpen og automatvåpen har ingenting å gjøre i private hender, etter min mening.

Lenke til kommentar

 Våpenet skal til enhver tid du ikke er ute og bruker det til jakt være låst inne, og kulene skal separeres fra våpenet og også låses inn.

Hvorfor skal det separeres? Det er jo bare dumt og bakvendt. Det er jo like tilgjengelig bare at man må låse opp enda et skap.

Noe som er unødvendig. Samt at det utelukker totalt muligheten for å bruke det til selvforsvar i en situasjon som krever at man har våpen tilgjengelig tvert.

Og dersom man vil buke våpenet til å drepe noen, da låser man jo ikke opp et skap og tenker "nei det er et skap til jeg må låse opp, tror jeg ombestemmer meg gitt"

 

Dersom det blir innbrudd så er det større sjanse for å finne ut at det er et våpen i hus.

Tyven kan bryte seg inn i et tilfeldig skap og finne kulene og tenke at det er enda et skap med våpen. Nå er både våpen og ammuniasjon på avveie! Finner han bare våpenet så finner han lett ammunisjon en annen plass uansett.

 

Det forhindrer ingen verdens ting.

 

Det kunne vært forbudt å bake slik at du måtte holdt vaniljesukker og bakepulver atskilt. Men dersom du fikk veldig lyst til å bake så hadde du nok tatt fram begge deler likevel!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

 

 

Ja, for ingen kriminelle får tak i helautomatiske med å bare kjøre et par deler igjennom en CNC-maskin. Full auto er dumt, men jeg skulle bare understreke et poeng.

 

Folk har vel 3-4 våpen per husstand? 

 

Og du tror at du kan innføre norske lover i USA? Lover deg at folk som allerede går med open carry i USA blir å protestere.

 

The secound amendment var lagd slik at folk kunne kaste over en tyrnannisk regjering hvis det kom til det.

 

 

Ok, ok. Jeg blir ikke å dra tilbake bortsett i fra å fornye passet mitt(Velge i mellom Hillary eller Drumf?), jeg betaler uansett skatt (expat, det er ikke lovlig å brenne passet ditt engang).

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke regninger være sånn at det trekkes av lønna automatisk?

Eller at man betaler inn en sum pr. måned som om det var skatt, til en felles reserve som kreditorer trekker penger fra, så får man igjen på det hvis man har betalt for mye f.eks.

Kredittsjekk blir positiv dersom du betaler nok i forhold til det du skylder.

 

Dersom man skylder penger her i slutten av året så blir det konsekvenser med inkasso dersom man ikke betaler i tide for hele summen man skylder og ikke alle enkeltregningene individuelt. Da er det kun purregebyr for èn instans og kun ett salær, og da blir det ikke økonomisk krise.

 

Det kan stå private aktører bak dette som f.eks banker som jobber sammen eller det kunne vært statlig.

Staten kan allerede straffe deg for å skylde penger til private kreditorer så da kunne de like gjerne tatt kontrollen allerede i første ledd.

Det er sikker veldig mange negative konsekvenser og i utgangspunktet en dårlig idé men luksusfellen kunne kanskje vært unngått for mange!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke regninger være sånn at det trekkes av lønna automatisk?

Har du hørt om avtalegiro? :p

 

Kjør eventuelt lønna inn på en annen konto enn brukskonto. Så overfører du "lønn" fra lønnskontoen til brukskontoen.

 

Grunnen er selvsagt at regninger kan være feil, og man må kunne bestride dem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

 

 Våpenet skal til enhver tid du ikke er ute og bruker det til jakt være låst inne, og kulene skal separeres fra våpenet og også låses inn.

Hvorfor skal det separeres? Det er jo bare dumt og bakvendt. Det er jo like tilgjengelig bare at man må låse opp enda et skap.

Noe som er unødvendig. Samt at det utelukker totalt muligheten for å bruke det til selvforsvar i en situasjon som krever at man har våpen tilgjengelig tvert.

Og dersom man vil buke våpenet til å drepe noen, da låser man jo ikke opp et skap og tenker "nei det er et skap til jeg må låse opp, tror jeg ombestemmer meg gitt"

 

Dersom det blir innbrudd så er det større sjanse for å finne ut at det er et våpen i hus.

Tyven kan bryte seg inn i et tilfeldig skap og finne kulene og tenke at det er enda et skap med våpen. Nå er både våpen og ammuniasjon på avveie! Finner han bare våpenet så finner han lett ammunisjon en annen plass uansett.

 

Det forhindrer ingen verdens ting.

 

Det kunne vært forbudt å bake slik at du måtte holdt vaniljesukker og bakepulver atskilt. Men dersom du fikk veldig lyst til å bake så hadde du nok tatt fram begge deler likevel!

 

Det skal separeres så det blir enda vanskeligere å få tak på det man trenger for å fyre av et skudd. Mange har barn, og disse skal spesielt ikke ha lett tilgang til våpen eller kuler. Det er IKKE like tilgjengelig fordi man må forsere 2 stk låser, ikke én. Disse har såklart IKKE samme nøkler. 

Angående tyver så opererer de på tid. De er der for å få med seg mest mulig VERDI på kortest mulig TID. Hvorfor skal de gidde å bryte opp et våpenskap for så å risikere å bli tatt på fersken ?

 

Du sier det forhindrer ingenting, men det er jo nettopp dét det gjør. Forhindring av barn som tar med seg våpen på skolen og plaffer ned 30 andre barn. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Irriterer meg at jeg må til oslo for å gå på konsert i sommer. Ville vært bedre å holde konserten i Bergen.

Samme her. :hm: Hvilken konsert skal du på?

Iron Maiden, Telenor arena.

 

Da sees vi ;)

 

 

Eller ikke. Solgte billettene da jeg ikke orker Telenor Arena igjen. Drar heller til Ullevi i Sweden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Irriterer meg at jeg må til oslo for å gå på konsert i sommer. Ville vært bedre å holde konserten i Bergen.

Samme her. :hm: Hvilken konsert skal du på?

Iron Maiden, Telenor arena.

 

Da sees vi ;)

 

 

Eller ikke. Solgte billettene da jeg ikke orker Telenor Arena igjen. Drar heller til Ullevi i Sweden.

 

 

Orker ikke Telenor? Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Irriterer meg at jeg må til oslo for å gå på konsert i sommer. Ville vært bedre å holde konserten i Bergen.

Samme her. :hm: Hvilken konsert skal du på?

Iron Maiden, Telenor arena.

 

Da sees vi ;)

 

 

Eller ikke. Solgte billettene da jeg ikke orker Telenor Arena igjen. Drar heller til Ullevi i Sweden.

 

Orker ikke Telenor? Hvorfor ikke?

 

Liker bedre utendørs konserter. Var i Bergen på Koengen dem 2 siste gangene Maiden var der, og stortrivdes. Har vært på Telenor en gang og jeg holdt på å koke i hel. Takler ikke varme så godt når jeg står blant 20 000 andre. Har hørt andre klage på det og. Så har jeg ikke vært¨på Ullevi før og tenkte at det må være en opplevelse utifra det jeg har sett på nett og hørt om.

Så enkelt er det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Alle nettsider som opplyser om at de bruker cookies, i år 2016, med en sånn dropdown reklame. Om jeg virkelig brydde meg hadde jeg funnet ut dét på egenhånd  :ninja:

Lenke til kommentar

"No day is so bad it can't be fixed with a nap."

 

Stod det i løkkeskrift på faceveggen min. Altså - ingen dag er så ille at den ikke kan repareres ved å ta seg en liten lur.

 

Hva faen..dette er et reellt quote.

 

Hvor ubeskrivelig svake sjelsevner må man egentlig ha for å poste noe slik? Dette må være samfunnets aller aller enkleste mennesker, og jeg begriper egentlig ikke hva de gjør på veggen min heller.

 

Jeg kan i et visst omfang akseptere motivasjonssetninger, men slike enkle idiotiske svadafloskler blir noe annet.

Endret av coffeee
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...