Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg håper det var ironi. Det er ikke rasistisk, men hvite nordmenn som ansetter foretrekker å ansette andre hvite nordmenn, selv om en person med annen hudfarge er vel så godt kvalifisert til stillingen. Dermed denne kompenseringen.

Ja, det var ironi, men hvis du mener dette, så må du jo bo i den mest rasistiske delen av norge. Her oppe så hopper man jo av sjansen til å ansette noen med annen farge på huden for å vise alle hvor multikulturell man er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg snakker om er instinket som ligger i alle mennesker, om at man vurderer andre som er like mer positivt. Dette gjelder alle mennesker, hvite som svarte, i alle kulturer. Dette kan selvsagt overstyres av kultur, noe du beskriver. Men dette har ikke skjedd av seg selv, noen har jobbet hardt for det. Noen mener at om man jobber hardt nok for dette så trenger man ikke kvotering. Man skal likevel ikke se helt bort i fra at kvoteringsreglene har gjort sitt for å innføre de nye holdningene.

 

Personlig synes jeg det er litt pinlig når man hopper av glede over å være så multikulturell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikere som klager over at musikere blir utnyttet og tjener ikke nok.

De forventer at venues skal paye dem maksimalt for å spille noe som låter midt på treet.

 

Ærlig talt, man kan jo ikke forvente at man kan gå rundt å være en halvveis god musiker og så tjene til livets opphold uten videre.

Så de klager på at spotify ikke betaler nok, de klager på folk sin manglende forståelse, ditt og tatt.

De burde jo sett dette komme da de begynte å lære seg å spile.

 

Jeg er ikke overrasket, jeg tjener ca 150 kr i måneden på spotify og det er akkurat som forventa.

Å nå drømmen sin krever alltid at man må gjøre mye, mye mer innsats. Det nytter ikke bare å prøve å forandre industrien, det er ikke en fagforening.

 

Og selvfølgelig tjener en DJ på et overcrowded utested mye mer per spillejobb enn et firemanns rockeband i en shitty pub med 10 folk. Det er jo faktisk bare sånn.

Lenke til kommentar

Musikere som klager over at musikere blir utnyttet og tjener ikke nok.

De forventer at venues skal paye dem maksimalt for å spille noe som låter midt på treet.

 

Ærlig talt, man kan jo ikke forvente at man kan gå rundt å være en halvveis god musiker og så tjene til livets opphold uten videre.

Så de klager på at spotify ikke betaler nok, de klager på folk sin manglende forståelse, ditt og tatt.

De burde jo sett dette komme da de begynte å lære seg å spile.

 

Jeg er ikke overrasket, jeg tjener ca 150 kr i måneden på spotify og det er akkurat som forventa.

Å nå drømmen sin krever alltid at man må gjøre mye, mye mer innsats. Det nytter ikke bare å prøve å forandre industrien, det er ikke en fagforening.

 

Og selvfølgelig tjener en DJ på et overcrowded utested mye mer per spillejobb enn et firemanns rockeband i en shitty pub med 10 folk. Det er jo faktisk bare sånn.

la oss si at du har en "super fan" på spotify , premeum bruker og kun spiller din musikk. men bare 100 avspillninger. er det slik at du fremdeles kun får pr avspilling eller får du faktisk en større del av avgiften hans siden han/hun kun spiller din musikk via tjenesten? 

Lenke til kommentar

 

Musikere som klager over at musikere blir utnyttet og tjener ikke nok.

De forventer at venues skal paye dem maksimalt for å spille noe som låter midt på treet.

 

Ærlig talt, man kan jo ikke forvente at man kan gå rundt å være en halvveis god musiker og så tjene til livets opphold uten videre.

Så de klager på at spotify ikke betaler nok, de klager på folk sin manglende forståelse, ditt og tatt.

De burde jo sett dette komme da de begynte å lære seg å spile.

 

Jeg er ikke overrasket, jeg tjener ca 150 kr i måneden på spotify og det er akkurat som forventa.

Å nå drømmen sin krever alltid at man må gjøre mye, mye mer innsats. Det nytter ikke bare å prøve å forandre industrien, det er ikke en fagforening.

 

Og selvfølgelig tjener en DJ på et overcrowded utested mye mer per spillejobb enn et firemanns rockeband i en shitty pub med 10 folk. Det er jo faktisk bare sånn.

la oss si at du har en "super fan" på spotify , premeum bruker og kun spiller din musikk. men bare 100 avspillninger. er det slik at du fremdeles kun får pr avspilling eller får du faktisk en større del av avgiften hans siden han/hun kun spiller din musikk via tjenesten? 

 

Nei, man får fortsatt like mye per avspilling. Det er mye uenighet rundt dette, det går mange diskusjoner om at det burde vært gjort slik som du foreslo.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Litt over 300 kr for la liga, serie a, ligue 1, eresdivie, champions league, nfl, nhl, boksing ++++

 

I tillegg serier og filmer. Det er grisebillig uansett hvordan man vrir på det.

Du tar ikke poenget fra videoen kanskje? Jeg må betale for alt mulig rart når jeg kun er ute etter CL. Det er en dårlig deal for meg uansett hvor mange ting du slenger med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Naboen som tror det er greit å måke snø og skrape så mye som mulig i asfalten halv to på natta.

 

Jeg sitter og ser på en fjott med traktor og snøfres nå.

 

Det skjer EN gang i året når det verste snøfallet kommer.

At folk skal bli mugne for at andre må jobbe for å løse floka og dermed også lage litt støy er smålig spør du meg.

Jeg måtte ut 05:30 og begynne med freseren for å kunne få ut begge bilene og rydde snø i gata vår og samtidig ha tid til å vekke unger, rekke barnehage og jobb for begge to. Regner med at jeg vekket en nabo eller tre samtidig, men alternativet ville vært at alle 4 husttandene hadde blitt forsinka.

 

Har man en nabo som driver metallsløyd eller garasjeband til stadighet nattestid er jeg enig i at det er dumt, men det "irriterer noe så grenseløst" at snørydding etter en halvmeter våt snø i januar skal gjøre at folk hiver seg på nettet midt på natta for å klage på det.

 

P.S. Mener du at det er veldig urimelig at han holdt på forholdene tatt i betraktning, så hjelper det mye mer å gå ut og si det til ham enn å sutre i skjul.

:w00t: 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Nei, man får fortsatt like mye per avspilling. Det er mye uenighet rundt dette, det går mange diskusjoner om at det burde vært gjort slik som du foreslo.

 

hadde irritert meg grenseløst om jeg fremdeles hadde abonnert på en slik tjeneste :p har maksimalt lagt igjen 1000kr hos spotify. lurer på hvor mye av de penga som faktisk gikk til artister jeg ikke hører på. 

Lenke til kommentar

 

Naboen som tror det er greit å måke snø og skrape så mye som mulig i asfalten halv to på natta.

 

Jeg sitter og ser på en fjott med traktor og snøfres nå.

 

Det skjer EN gang i året når det verste snøfallet kommer.

At folk skal bli mugne for at andre må jobbe for å løse floka og dermed også lage litt støy er smålig spør du meg.

Jeg måtte ut 05:30 og begynne med freseren for å kunne få ut begge bilene og rydde snø i gata vår og samtidig ha tid til å vekke unger, rekke barnehage og jobb for begge to. Regner med at jeg vekket en nabo eller tre samtidig, men alternativet ville vært at alle 4 husttandene hadde blitt forsinka.

 

Har man en nabo som driver metallsløyd eller garasjeband til stadighet nattestid er jeg enig i at det er dumt, men det "irriterer noe så grenseløst" at snørydding etter en halvmeter våt snø i januar skal gjøre at folk hiver seg på nettet midt på natta for å klage på det.

 

P.S. Mener du at det er veldig urimelig at han holdt på forholdene tatt i betraktning, så hjelper det mye mer å gå ut og si det til ham enn å sutre i skjul.

:w00t:

 

En gang i året? Prøv 3 ganger i uka. Og i går kom det ikke snø her. Det snødde lørdag. Gjett hva naboen min gjorde natt til søndag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...