Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som prakker ned på andre angående kjøring, når de selv er like idioter i trafikken. Blir for faen ikke sikkere om man skal holde fartsgrensen kontinuerlig. Det er like farlig som det å kjøre over eller under fartsgrensen.

Lol ass, taper er du pingle eller. Tør ikke å kjøre fort LOL

 

 

Hater sånne folk jeg og :p

 

Lenke til kommentar

Automatiske biler blir supert. Det eneste problemet er at allerede ser vi at automatikken ikke er utviklet for norske veier. Enkelte biler med autobrems driver og bremser i hytt og gevær når de kjøres på smale svingete norske veier.

 

Selvkjørende biler er hakket mer avansert. Det skal ikke være et problem å adoptere det til norske forhold, så sant lovverket er i orden. Det er allerede militære varianter av selvkjørende biler som kan navigere i terreng.

 

Jeg trodde Google hadde gitt opp på selvkjørende biler. Uansett så er det andre bilselskaper som også driver på å utvikler selvkjørende biler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Er nok mange fordeler med selvkjørende biler, men jeg vil nok synes det er kjedelig. Gleden ved å sitte bak rattet blir definitivt ikke den samme.

 

Som faren min sier: det finnes kjøretøy, og det finnes biler. Førstnevnte brukes som et fremkomstmiddel, sistnevnte er glede, (nostalgi) og nytelse!

 

Apropo det: jeg irriterer meg over hvor uvant det er å gire med venstrehånda. Det ér jo virkelig ikke vanskelig, sånn egentlig!

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Det blir nok en blanding tenker jeg. Med mindre vi får en revolusjon innenfor kunstig intelligens så må det alltid sitte en person bak rattet og opplagt følge med. Jeg tenker at fremtiden vil bringe mye mer automatikk inn i bildet, men at det fortsatt vil være en person som kjører bilen, slik som automatisk bremsing som nå begynner å bli vanlig på nye biler. Skal ikke se bort fra at en gang i fremtiden så vil også styringen bli tatt over av en datamaskin om man ender i farlige situasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis jeg må sitte passivt bak rattet i en bil som kjører seg selv samtidig som at jeg må følge med på veien så kommer jeg aldri til å kjøre bil igjen.. Jeg er en såpass aggressiv sjåfør, så en treig, automatisert kjørecomputer hadde jeg ikke holdt ut med. Men, om jeg kan lese på nettet og gjøre andre ting under turen, så sier jeg, ja takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg må sitte passivt bak rattet i en bil som kjører seg selv samtidig som at jeg må følge med på veien så kommer jeg aldri til å kjøre bil igjen.. Jeg er en såpass aggressiv sjåfør, så en treig, automatisert kjørecomputer hadde jeg ikke holdt ut med. Men, om jeg kan lese på nettet og gjøre andre ting under turen, så sier jeg, ja takk!

Selvsagt kan du gjøre andre ting mens bilen kjører, det er litt av poenget.

 

Og bilturen kommer til å bli drastisk kortere. Kø blir en ting som hører fortiden til, da alle bilene kan holde fartsgrensen selv med minimal klaring til bilene rundt. Lyskryss blir ubrukelige da alle bilene kan suse forbi hverandre i ett sikk-sakk-mønster med minimal klaring.

 

Det største problemet, slik jeg ser det, blir nok å overbevise folk om at dette er trygt. Selv om automatiserte biler hadde kuttet ulykkene med 90%, så ville folk vært skeptiske til å putte livet sitt i hendene på en maskin. Selv om de selv aldri kommer til å komme i nærheten av kjøreegenskapene til en maskin.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...