Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som gæuler om: "Hadde ikke "de" røyket så kunne dem ha levd lengre/vil de leve lengere, bare en tanke" Og det sier de som hadde en eller flere i famlien sin som døde når de var 85-90 som ikke røyket.

 

Irriterer meg så jævlig når de ikke kjenner oldemoren min eller andre i familien min som er godt over 90 år og to over 100år.

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som får direkte konsekvenser av røyking. Noen kan få alvorlige skader allerede i en alder av 40-50, mens andre kan leve til de blir 90 og vel så det, uten å få noen problemer.

 

Jeg vil derimot ikke spille det lotteriet, så det er en latterlig måte å rettferdiggjøre røyking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som får direkte konsekvenser av røyking. Noen kan få alvorlige skader allerede i en alder av 40-50, mens andre kan leve til de blir 90 og vel så det, uten å få noen problemer.

 

Jeg vil derimot ikke spille det lotteriet, så det er en latterlig måte å rettferdiggjøre røyking.

Du har helt rett. Fun fact: Jeanne Calment, som ble 122 år - og dermed verdens eldste person, røykte fra hun var 21 til 117. Ifølge en uspesifisert kilde på Wiki, så røykte hun dog ikke mer enn 2 sigaretter daglig.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Fun fact: Jeanne Calment, som ble 122 år - og dermed verdens eldste person, røykte fra hun var 21 til 117. Ifølge en uspesifisert kilde på Wiki, så røykte hun dog ikke mer enn 2 sigaretter daglig.

 

Det er flere som har påstått at moderat røking er bedre enn ingen røking. Blant annet Helge Ingstad som også ble over 100 år.

 

Jeg pleide røke ca 5 cigaretts pr dag da jeg røkte, og mange sa at så lite er helt ufarlig. Valgte likevel å slutte, og har klart det.

 

Men hva som er best er det som sagt uenighet om. Kanskje det er som med det meste, at alt med måde?

 

Klarte uansett aldri finne meg til rette med å være en røker. Følte meg som en tosk å sitte med den dingsen mellom fingerene og hele greia egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...