Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I andre ord, det sendes 6 episoder hver søndag av sesong 2 fra 12. februar. Og 7 episoder fra 16 oktober i år til 27. november.

 

Grunnen er simpelt fordi at ingen sender episoder i desember egentlig, og det er en periode de som oftest ikke tjener på det heller.

 

Serien er fornyet, så sesong 3 vil bli sendt ifra oktober 2012.

Lenke til kommentar

Herlig logikk, slutte å se på en serie du laster ned som protest. Tenkte selv på å drepe Andrea der et sekund når hun klarte å nesten å drepe Daryl.

 

Jeg har egentlig litt likt "stillheten" vi har fått på serien den siste tiden. Den gir oss tid til å bli kjent med karakterene. Men problemet for meg blir at vi for det meste ikke har lært noe nytt, eller fått så særlig mye sider av de gamle karakterene fra sesong 1 av dette. Karakterene blir på en måte ikke mer dypere, de blir bare litt mer igjenkjennbare for min del.

 

Det store unntaket har vært Daryl, en av de karakterene ikke fra tegneserien, og den karakteren som forfatterne liker å forme i serien. Og jeg har likt dette mest denne sesongen, og Daryl er på en måte blitt kanskje favorittkarakteren min på serien. Og det til tross for at jeg ikke var så stor fan av han i sesong 1.

 

Daryl sin historie bringet kanskje ikke en stor mengde inn for selve historien og fremdriften i plots (annet enn å bevise litt mer at Sophia enda en gang kan være i live). Hele samtalen med Merle ga litt mer forståelse for hvorfor Daryl ble slik han er (og ikke så lik han bror). Som Daryl fikk en liten endring mellom sesong 1 og sesong 2 så har også denne utgaven av Merle blitt tona ned fra redneck-idioten vi så på toppen av en bygning i Atlanta. Jeg likte det, og jeg liker Micahel Rooker enda mer som denne Merle, enn den originale Merle.

 

At serien har klart å gjort Daryl mer overbevisende, og en mer bedre karakter er et godt tegn. Spesielt når serien sliter med dette med store deler av de andre hovedkarakterene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Herlig logikk, slutte å se på en serie du laster ned som protest. Tenkte selv på å drepe Andrea der et sekund når hun klarte å nesten å drepe Daryl.

 

Du skjønner hva jeg mener :)

 

Hadde de drept Daryl hadde jeg begynt å tvile på om forfatterne var riktig bevart. Det å drepe av en godt likt karakter er helt greit det, men ikke når det er så få som virkelig engasjerer som det er her.

 

Er enig med deg i stillheten. Synes dette egentlig har vært fint, men det er noe som mangler. Og det kan ikke være så stille så veldig mye lengre for min del. Men lover jo godt med tanke på hva vi så på låven. Ender vel opp med at de rømmer og det blir full baluba.

 

Shane føler at en positiv retning, Daryl har blitt kanon, men bak der så føler jeg at mye er på stedet hvil. Rick føler jeg har falt litt, noe som er dumt.

 

Og til de av dere som tror jeg slakter serien, gjør ikke det, men føler at det er noe som mangler.

Lenke til kommentar

Håper egentlig at spenningen kan begynne nå. Innholdet i låven er avslørt, selv om det bare er to personer som vet, men antar han ikke vil klare å holde munnen tett og fortelle Rick, som igjen vil resultere i heftig diskusjon.

 

Egentlig er jeg lei av Sophia, ser etter liket hennes bak hvert tre og busk.

Lenke til kommentar

Håper at de begynner å følge litt mer av plottet i tegneserien nå, so far so good.

 

Hørte av en jeg jobber med, at de sliter litt økonomisk, så det visstnok var mye som skulle bli filmet innendørs? Noen som har hørt noe om det?

 

Ellers en fet episode. Kul scene da det gikk redneck i Daryl og han flådde ekornet samt lagde seg et nytt kjede :p

Lenke til kommentar

Får håpe Andrea nå skjønner at det er en grunn til at de ikke gladelig deler ut våpen til Gud og hvermann.

Og hvorfor reagerte ikke hva-hun-nå-heter på Glen før når han foreslo låven? Ville selv sagt ifra fort som F for at hemmeligheten ikke skulle ut.

 

Og synd på Glen :p . Han bærer alle hemmelighetene uten å kunne si noe til noen, og nå dameproblemer i tillegg? Hehe.

 

 

Ser veldig frem til neste episode og utviklingen av låve-dramaet og hva som foregår der. Og håper ikke Daryl har blitt smittet (åpent sår, bitt i tå, ører rundt halsen osv) siden han er den karakteren jeg liker best med serien. Halvfornuftig, overlevelsesklok og morsom nok.

 

Og sier meg enig i at Sophia burde snart droppes. Det er bare tull at de skal risikere livet til flere voksne bare for å finne en unge.

Lenke til kommentar

Ingen av regissørene er nye. De som ikke jobber på serien som frilansere på serien av regissørene har vært på serien siden starten.

 

Og Glen Mazzara som nå har tatt over sjefstolen var der fra starten av, og ble tatt inn i produksjonen gjennom sin venn Frank Darabont som skapte TV-serien. Han var og der fra dag 1 av når det kom til produksjonen.

 

Grunnen til at de sparket han var fordi Darabont ikke ville arbeide med budsjettet han fikk tildelt. Da ble han sparket av AMC.

 

Denne lille "pausen" dere klager som små barn over, som faktisk har utviklet enkelte karakterer er også fra tegneserien.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...