Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men alt i alt, jeg likte denne episoden. Men jeg klarer ikke finne grunnen til alle de på låven? Eksperimenter? Famiiemedlemmer/venner som de vil kurere?

 

Siden Darabont har hatt en hånd i dette, regner jeg med det skal være noe kritsen-kritikk oppe i det hele. "You shall not kill" eller noe slik.

 

Religion er en sterkt tilstedeværende tematikk denne sesongen. :)

 

1. Akkurat det samme i tegneserien(så langt i hvertfall), mao ikke noe darabont har hatt en hånd i.

2. Har lest alle utgivelsene hittil, og mens det har vært religiøse karakterer i serien, har ikke serien hatt noe særlig religiøs tematikk. Det handler mer om overlevelse og andre sosiale utfordringer. Mulig tv-serien går i en annen retning på det feltet, i likhet med mye annet de har endret.

 

 

Jeg kan ikke si jeg er spesielt glad i alle endringene de har gjort fra overgangen til TV. Angsten, brutaliteten, konfliktene og volden er tonet ned eller helt fjernet :(

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2. Har lest alle utgivelsene hittil, og mens det har vært religiøse karakterer i serien, har ikke serien hatt noe særlig religiøs tematikk. Det handler mer om overlevelse og andre sosiale utfordringer. Mulig tv-serien går i en annen retning på det feltet, i likhet med mye annet de har endret.

 

 

I følge intervju med TWD-skaper Kirkman er den religiøse tematikken naturlig, med tanke på hvem som er med i gruppen og hvor de befinner seg. :)

 

From politics to religion: In the first two episodes of this season there were several nods to the subject of prayer and in the premiere you actually had Rick asking for heavenly advice. Is that something you felt the show had to tackle?

We feel it’s true to the region. There’s a lot of religious people in that area of the country. It would be disingenuous to ignore that. It’s an interesting thing to deal with: What place religion would have in this world after this kind of a catastrophe and where people’s mindset would be in relation to that. I like to think of Rick as a somewhat non-religious person. I think that scene shows just how desperate he is, that he doesn’t necessarily believe in that, but he’s like, “Okay, I’m here. What’s it going to hurt? What the heck do I do?” He just doesn’t know if he’s doing the right thing and he’s very insecure about his position in the group and how everyone’s looking to him as a leader. And it’s that insecurity that’s going to be a thru-line through this season, Rick kind of finding himself as a leader.

 

http://insidetv.ew.com/2011/10/24/walking-dead-robert-kirkman-bloodlettin/

Lenke til kommentar

Jeg tror det er etablert for lenge siden at action ikke er noe som vil prioriteres nevneverdig i denne serien, vi nærmer oss midtveis i 2. sesong og det klages fortsatt over det.

 

Drama, mellom-menneskelige forhold og hvordan det hele mentalt spiller inn på karakterene er fokuset. Jeg har liten tro at det har med manglende penger å gjøre, dette handler om fokus på det som fungerer for et TV-medium.

 

Strengt talt er seriens største problem at de legger inn noen lite troverdige spenningssekvenser. Enten det er en nærmest blind utkikk som selv ikke med kikkert klarer å se hundrevis av zombier før de er hundre meter unna, eller direkte håpløs ide om å fire en kar ned i en brønn for å få opp en levende død.

 

Samtidig går det fint å sette to gigantiske måltid (hester) fra seg utenfor en butikk for å ta seg en kjapp en (også artig hvordan AMC har puppefrykt, mens de gjerne kan vise en mann revet i to).

 

Det gjør det til en serie om tidenes verste gjeng med overlevende - ikke akkurat McGyver-takter over noen av dem :wee:

 

Henger ikke på greip, men det blir nå underholdende allikevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...