Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan den der farmen får all strøm og mer fra, hvordan overlevde dem så lenge, hvorfor har dem ikke barrikadert noe, eller tar vakt ute eller noe?

 

Satt å tenkte på det samme. Kanskje de har en generator og henter bensin fra bilene på motorveien. En del av detaljene har de nok latt være åpne for fremtidig bruk.

Lenke til kommentar

Men altså, kan hende de bare er så heldige at de ikke har mistet strømmen i dette området? Kan jo hende noen kraftverk kan holde på i en tid ubemannet?

 

Isåfall, jeg likte gårsdagensepisode veldig mye. Ble overrasket over hvor kynisk Shaun har blitt, men det er bedre at én av de dør, enn alle tre. Selv om jeg likte Otis. Det som blir spennende i episodene som kommer er hvor lenge de er villig til å lete etter jenta som forsvant i skogen.

Lenke til kommentar

Enig med KjemikerJon.

 

Føler at det egentlig bare er Rick, Deryl og litt Shane som intresserer meg. Spesielt kvinnene i serien irriterer meg bare, spesielt dama som bare vil dø.

 

At en serie våger å bruke tid på deprimerte karakterer som sysler med selvmordstanker syntes jeg er fantastisk god drama.

 

Det hadde blitt dårlig drama om de hadde løst det hele og hun var "kurert" for selvmordstanker ila en episode. Slikt er ensidig og dårlig.

 

Ellers er det ikke noe nytt over at unge mannlige seere klager over kvinnelige karakterer. Vi vil som regel mislike mer det vi ikke klarer å relatere så mye til.

 

Forhåpentligvis blir dette et tema de ikke blir redd for å ha fokus på over lengre tid, fremfor å ta snarveier.

 

Syntes dramaet er knallbra, det den sliter litt med er kontinuitetsproblemer og litt billige løsninger (seriøst, utikken på den campingbilen må ha tidenes dårligste kikkert).

 

og KjemikerJon, endimensjonale? Serien har vært flink til å vise at den stereotypen karakterene i serien plasserer i hverandre, ikke stemmer overens med verdens nyanser. Der er den blitt langt bedre enn sesong 1. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner jo at hun synes det er jævlig å leve der, men hvis det er så jævlig som hun ville ha det til for noen episoder siden. Så synes jeg at det er rart hun ikke ble for å dø i den bygningen. Og ja, jeg vet at hun valgte å forlate det stedet fordi hun ikke ville at Dale skulle dø, men likevel... Det at hun skal være så sur på Dale er nok det som irriterer meg, for hun hadde muligheten til å bestemme selv. Skal sies at hun gikk opp i nivå for meg etter gårsdagens episode, da vi fikk kjenne henne litt mer og hun ikke virker like pissed på Dale lengre.

 

Dama fra Prison Break irriterer meg pga forholdet med Shane og jeg synes hun oppfører seg dårlig med tanke på hva de har gjort. Ellers er det noe med at hun er en irriterende person sånn generellt. En ting er jo at hun, av kanskje den eneste personen i verden har funnet tilbake til en i familien sin, likevel så er det de mindre problemene hun henger seg opp i.

 

Hun som har mistet datteren sin skjønner jeg jo, og sytinga er ikke noe stort problem der. Men synes ikke det er noe interessant rundt henne. Hun er en del av gruppa, men jeg føler ikke hun er noe mer. Sett bortifra at datteren er borte da. Det forsvant litt når den voldlige mannen forsvant.

 

Altså, jeg skjønner jo at de har opplevd mye dritt og ser abselutt selvmordstankene, men føler det blir litt vel mye. Og som du sier Dotten, det har sikkert noe med at jeg er en ung mannelig seer, men nå liker ikke jeg folk som syter (i overkant mye) IRL, så da liker jeg det i alle fall ikke i en tv-serie når det blir i overkant mye.

 

Jeg skal innrømme at jeg liker mer damekarakterer med litt mer bein i nesa. Veit jo at mange misliker Debra i Dexter, noe jeg ikke har.

 

Og bare for å avslutte, synes gårsdagens episode var bedre i forhold til dette. I alle fall når det gjalt Andrea. Men synes sesongen startet litt vel deprimerende.

Lenke til kommentar

Har måttet vente på episode 3 helt til nå, i og med at jeg så den med noen kompiser, og jeg må si at denne episoden var helt rå (selv om alle er det)! Digger Shane selv om han drepte Otis, men han måtte liksom gjøre det for å redde Carl ... Synes det er litt teit at hun Sophia, som nesten ikke har hatt noe screen time, plutselig forsvinner. De kan jo ikke forvente at vi skal bry oss nevneverdig om det?

 

Uansett, gleder meg vilt til neste episode. Og jeg håper de snart kommer seg vekk fra det stedet!

Lenke til kommentar

Sytete kvinnfolk? Bare vent til Michonne blir introdusert! Med mindre AMC forandrer henne radikalt, vel og merke...

Personlig så liker jeg det og kan ikke si det går så mye inn på meg med all sytingen, så om det er tilfelle at Michonne er verre, blir det bare spennende.

 

Ellers sier jeg meg enig at de som har lest bøkene og liker å snakke om spoilers, holder seg til tråden som er satt for nettopp det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...