Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å sammenligne med en komiserie blir også ellers lite teit, da kanalen som sender TWD ikke har lagd komiserie til nå. Og er en ganske fersk player på TV-serie fronten, for å ikke glemme at det er en serie som sendes på kabel-tv.

 

Serien filmes pent lite inne akkurat så langt denne sesongen. Og de har filmet mye rundt om i skogen i Atlanta, og mye små-byer rundt om byen også.

 

Denne lille "pausen" dere klager som små barn over, som faktisk har utviklet enkelte karakterer er også fra tegneserien.

 

 

Men mesteparten av denne utviklingen foregikk i fengselet, right?

Oppholdet på gården var jo ganske kort..

 

 

 

De har jo hatt et ganske kort på gården og da så langt..3 dager til nå. De var på gården minst 4-5 dager før de dro. Et kulehull i en liten gutt healer ikke like fort som Bruce Willis på det store lærrete lagd for en innskrumpet greie på 2 timer. Ganske sikker at de fleste drar fra gården iløpet av høst-finalen til TWD uansett.

 

Lenke til kommentar

Husk at vi har egen tråd for tegneserien folkens, så dere kan fritt diskutere der uten å spoile i denne tråden. ;)

 

Apropos Sophia, så har jeg nå funnet ut at hun måtte spille inn andre prosjekter mens serien ble filmet, derfor hun har vært borte så lenge.

Om hun faktisk kommer tilbake igjen, vet jeg ikke. Enten har de drept henne off-screen eller blir funnet i god behold hvis hun ble ferdig med sine prosjekter før denne.

Lenke til kommentar

Ganske grei episode, jeg ble iallefall underhold igjennom hele episoden, noe jeg vanligvis ikke blir, da det er en del "kjedelige" dialoger.

 

Glenn er en damemagnet på gode og dårlige måter hehe, stakkars fyr :D

 

Det jeg ikke skjønner med Hershel, er at han er superkristen, og de skal vel egentlig ta vare på medmennesker? Hvorfor så oppsatt på og hive dem ut, og kom og spør meg før du gjør den minste ting ?

 

Har det alt med låven og gjøre? For meg ser det ut som de ikke er opptatt av og drepe zombier, og heller tar vare på de som de har sett så langt. (ligger virkelig låven så utafor all far vei?)

Så hvorfor reagerte de ikke på den zombien i brønnen? De må jo ha fått med seg all ståhei orginal gjengen drev med for og få han opp.

Lenke til kommentar

Apropos Sophia, så har jeg nå funnet ut at hun måtte spille inn andre prosjekter mens serien ble filmet, derfor hun har vært borte så lenge.

Om hun faktisk kommer tilbake igjen, vet jeg ikke. Enten har de drept henne off-screen eller blir funnet i god behold hvis hun ble ferdig med sine prosjekter før denne.

 

Jeg tviler sterkt på det, da skuespillerne er signet til å gjøre episoder etter produsentene sine tidsplaner.

Lenke til kommentar

Ganske grei episode, jeg ble iallefall underhold igjennom hele episoden, noe jeg vanligvis ikke blir, da det er en del "kjedelige" dialoger.

 

Glenn er en damemagnet på gode og dårlige måter hehe, stakkars fyr :D

 

Det jeg ikke skjønner med Hershel, er at han er superkristen, og de skal vel egentlig ta vare på medmennesker? Hvorfor så oppsatt på og hive dem ut, og kom og spør meg før du gjør den minste ting ?

 

Har det alt med låven og gjøre? For meg ser det ut som de ikke er opptatt av og drepe zombier, og heller tar vare på de som de har sett så langt. (ligger virkelig låven så utafor all far vei?)

Så hvorfor reagerte de ikke på den zombien i brønnen? De må jo ha fått med seg all ståhei orginal gjengen drev med for og få han opp.

 

Det er vel nettopp derfor han vil hive dem ut da de har walkers i låven. Jeg vet hvorfor de er i låven men for å ikke ødelegge for dere skal jeg holde det for meg selv :D Vent å se neste uke!

Lenke til kommentar

Hun driver og filmer en film nå, så er ikke utenkelig syns jeg.

 

Om hun ikke har hovedrollen i en film er dette fremdeles sterkt tvilende. Og det er heller at hun er borte fra skjermen fra produsentens side enn at hun er borte på grunn av en film. Skuespilleren var jo tross av alt også med i episoden denne uka.

Lenke til kommentar

Det vet vi heller ikke, kan hende de brukte gammelt klipp av henne. Nå kan det også hende hun hadde flere prosjekter gående under innspillingen, jeg syns at det er rart produsentene har fortsatt historien så lenge uten henne. Jaja, vi får vente og se om hun dukker opp igjen, død eller levende.

Lenke til kommentar

Det vet vi heller ikke, kan hende de brukte gammelt klipp av henne. Nå kan det også hende hun hadde flere prosjekter gående under innspillingen, jeg syns at det er rart produsentene har fortsatt historien så lenge uten henne. Jaja, vi får vente og se om hun dukker opp igjen, død eller levende.

 

Scenen der ble spilt inn i august, den på motorveien der vi så ektemannen til Carol igjen. Du veit, rednecken.

 

Det er på grunn av produsentene/serien hun ikke er der, enn at hun driver med noe annet. For hvis produsentene har til nøds bruk for henne, er det også i kontrakten med skuespilleren at hun skal være der. Dette er ganske vanlig innenfor TV at skuespillere har andre roller andre steder, som f. eks og filmroller. Det er vanlig, og ikke noe å lage oppstyr over.

Lenke til kommentar

Kan jo være en zombiene i låven er folk Hershel og gjengen kjenner, og at venter på en hellig kur eller noe slikt. Han har jo antydet før at dette er guds verk mener jeg.

Om ikke hu dama dytter Glenn nedi :(

Eller at zombiene kommer seg ut og gruppa må splittes (de som vil overleve stikker, de som ikke vil, blir).

 

Men aaah, en uke igjen :( !!

Lenke til kommentar

Og hvorfor reagerte ikke hva-hun-nå-heter på Glen før når han foreslo låven? Ville selv sagt ifra fort som F for at hemmeligheten ikke skulle ut.

 

Det virket vel ikke som om hun leste lappen før Glenn allerede var på vei inn i loven?

 

Apropos det som ble diskutert om den baufilen tidligere, ble det ikke nevnt et eller annet om at den var for sløv til å sage over kjettingen?

Lenke til kommentar

Men alt i alt, jeg likte denne episoden. Men jeg klarer ikke finne grunnen til alle de på låven? Eksperimenter? Famiiemedlemmer/venner som de vil kurere?

 

Siden Darabont har hatt en hånd i dette, regner jeg med det skal være noe kritsen-kritikk oppe i det hele. "You shall not kill" eller noe slik.

 

Religion er en sterkt tilstedeværende tematikk denne sesongen. :)

 

 

Vel, hadde de hatt et tilbud for å kunne kjøpe serien så fort den var sendt på tv tror jeg de hadde vært litt bedre økonomisk stilt. Jeg hadde heller kjøpt det en å laste det ned om det var et slikt tilbud.

 

Nja, det er ikke så sikkert. Folk ser TV-serier på fjernsyn og det vil fortsatt ta noen år å endre den trenden (selv om det selvfølgelig kommer).

 

Det ligger en forretningsmodell til grunn her.

 

Men jeg håper jo det skyter fart, med Hulu og lignende tjenester.

 

 

Hvorfor har serien så lite budsjett egentlig? Virker for meg som en av få skikkelige serier på TV.

 

Sånn i forhold, hvor ligger den budsjettmessig til sammenligning med disse "komi"-seriene?

 

Situasjonskomedier er normalt noe annonsekanalene viser. Dette er kabel-TV, som ofte medfører større budsjett - men også større risiko. USA er i en kjip nedgangsperiode økonomisk, som gjør at folk bruker mindre penger.

 

Det som fort kan kuttes da er ting som kabel-TV. Jeg tror AMC forbereder seg på tøffe år, det hele kan bli skummelt for TV-bransjen som helhet. Man vil ta mindre risiko og satse mer på det trygge.

 

Men nå er ikke det årsaken til tempoet. Dette er tydeligvis hva man ønsker, fokus på drama og det mellom-menneskelige. Blomsterscenen med Darryl var eksempelvis en som preget alle skuespillerne, alle ville være med å se innspillingen. Dette viser at slike ting anses som viktigere enn ren billig skrekk.

 

På mange måter kan man nesten si serien minner mye om Lost. Der ble det også ropt etter mer action og fart, men det var aldri det serien handlet om. Det var et karakterdrama, noe jeg vil si TWD også er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...