Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var så overlegent jeg tenkte det ville bli. Hadde en følelse på 5-1 før kampen, så ikke så veldig langt unna. 

City er sportslig helt ekstremt gode. Nesten helt kunstig sammenlignet med resten av ligaen. Unner dem ingen suksess da. Håper United og Real Madrid gjør jobben og knuser dem ut av håpet om både dobbel og trippel, så kan de heller sitte med PL-tittelen i vente på at det blir fremgang i saken mot dem. 

Endret av Liquidkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
""" skrev (11 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvorfor det her ikke er hands? Jeg er neppe helt oppdatert på handsreglene, men har sett de der blitt gitt flere ganger denne sesongen.

Det er vel fordi han faller og da er det en naturlig plass å ha hånden for å ta seg for. Husker ikke nøyaktig hvem som spilte, men har sett den begrunnelsen tidligere i sesongen. Det er vel normen å ikke gi i slike situasjoner, selv om det sikkert finnes unntak.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
""" skrev (45 minutter siden):

 

 

Kan noen forklare meg hvorfor det her ikke er hands? Jeg er neppe helt oppdatert på handsreglene, men har sett de der blitt gitt flere ganger denne sesongen.

Kort avstand, og spiller er på vei ned. Armen er i en naturlig posisjon. Ikke hands med reglene som er nå.

EDIT: Litt seint ute her ser jeg. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (19 minutter siden):

Maguire-hands situasjonen mot Nottingham. 

Ifølge VAR-ekspert Dale Johnson var nok ikke Maguire-situasjonen nødvendigvis straffbar hands eller nok til at VAR skulle endre noe.

Ganske grundig gjennomgang av hvorfor her:

https://www.espn.co.uk/football/english-premier-league/story/4923003/the-var-review-harry-maguire-handballwest-ham-penalty-vs-arsenal

Sitat

The law states there's only an offence if "the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player's body movement for that specific situation." When jumping or trying to head the ball there's an increased likelihood of the arm being high. That doesn't always excuse a player's arm position, but the context is important.

Added it that, a player who is in a tussle for the ball will have a different natural position for their arm compared to a player who is on their own. Maguire is battling for the ball with three other players, two of which happen to be his teammates. Watching as the ball drops, Maguire's left arm is always in the same position against another player, and the ball strikes it when he misses the header.

If the ball had hit Maguire's right arm, which he brought up and across into the path of the ball, that would be a certain VAR intervention. There would be no valid explanation for the position of his right arm as a barrier away from his body.

If the referee had given the penalty, the decision wouldn't have been overturned, but there is enough doubt within the clauses of the handball law for the VAR to stay out of it.

Danielzu skrev (19 minutter siden):

Morsomt at han drar inn "stakkar urettferdig behandlet" united

Ja, ekstra teit siden det var en helt lik situasjon i Forest - United der Dalot blir truffet i armen fra kort hold på vei ned. Det ble dømt riktig, og likt som i går - ikke straffe.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Haalandsk scoring av Rashford der, og den ballen opp fra Bruno er krem.

United har vært bra, men føler de spiller litt på halv maskin likevel som nesten har straffet seg et par ganger. Spurs er helt katastrofe bakover.

Norges beste fotballekspert som vanlig spot on:

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...