Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Kan ha avgjort tittelen den der.

Om man tror VAR er ille i PL, så har det vært mye verre i Bundesliga de siste sesongene.

Jeg har sett den mange ganger nå og syns det er en vanskelig situasjon å kunne dømme noe 100% på. På en side er det kontakt. På en annen side tar han et steg inn i taklingens bane og i så måte kan tolkes som en prøver å konstruere et straffespark.

Føler det er litt 50-50 og kan gå begge veier i grunn.

Var dommeren ute og så på situasjonen eller var det rett og slett at VAR ikke grep inn? Om det var det sistnevnte så kan jeg forstå det fordi om dommeren lar det gå så tolker nok VAR det som at det ikke er feilaktig nok avgjørelse.

Hadde han ikke tatt det steget inn så hadde det blitt straffe.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Synes den er soleklar. IMO, har det ikke noe å si om han prøver å "konstruere" et straffespark eller ikke, såvidt meg bekjent står det ingenting i reglene om at det da ikke skal dømmes. Tenk på alle gangene folk kunne hoppet over/til side for taklingen istedenfor å løpe rett inn i den. Er ikke disse straffespark heller da? I tillegg synes jeg det ser mer ut som et genuint forsøk på å nå/skjerme ballen, men som sagt, det skal ikke ha noe å si, klinkende klart straffespark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cappo skrev (10 timer siden):

Jeg har sett den mange ganger nå og syns det er en vanskelig situasjon å kunne dømme noe 100% på.

Et av de mest åpenbare straffesparka jeg har sett, forsvarspiller er jo en god halvmeter unna ball jo.

 

Cappo skrev (10 timer siden):

På en annen side tar han et steg inn i taklingens bane og i så måte kan tolkes som en prøver å konstruere et straffespark.

Han skjermer ballen, det er lov. Kan godt si det er å konstruere et straffespark, men konstruert eller ikke så er det fremdeles et straffespark.

 

Cappo skrev (10 timer siden):

Hadde han ikke tatt det steget inn så hadde det blitt straffe.

Det er så feil, han er i sine fulle rett til og ta ballen så jeg skjønner virkelig ikke hva du mener angriper gjør feil når det er så åpenbart at angriper er først på ball og forsvarer er altfor seint ute.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Vi er nødt til å sette sjansene når vi spiller bra i førsteomgangene, før laget klapper sammen av utmattelse i andreomgang.

Tror vi kanskje har brukt litt mindre krefter hittil enn sist tho. Og Villa har løpt mye for å presse oss, vs Tottenham som knapt brukte noen krefter den førsteomgangen.

Men frusterende omgang, utnytter mulighetene vi får dårlig.

.. Helt frem til Rashford finner frem dagens dårligste skudd, som ender i retur til Bruno :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...