Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor tar en eks kontakt 8 måneder etter bruddet når jeg ignorerte meldigen de sendte for 4 mnd siden?

 

Jeg gjorde det så bra, så tok han kontakt og jeg fikk i panikkmodus igjen..

 

Anonymous poster hash: f3562...6cb

Mest sannsynlig fordi det har skjært seg med hun han holder på med nå.

 

Bare ignorer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så broren min har kreft igjen. Det er mange år siden han hadde kreft første gang, ble behandlet og overlevde. Men nå er den visst tilbake og har spredd seg til vitale deler av kroppen. Han får nå behandling igjen, men på dette punktet er det så dårlige odds at det først og fremst er et spørsmål om hvor lenge han har. Det kan jeg forsone meg med, men det er like fullt skremmende.



Anonymous poster hash: 8a770...cfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så tungt å tenke på alt det exen sa når hun slo opp.

Bruddet er hardt nok men så var det mye løgn. Løgn som den retning negativt mot meg i form av hvor dårlig kjæreste jeg var. Jeg vet selv hva jeg har gjort men når hun dikter opp ting som er negativ for å unnskylde bruddet.

 

I tillegg fikk jeg høre trusler om at faren skulle komme med hagle på døren min om noen nudes av hun kom ut. Altså 1) hvem lekker nudes, 2) er det nødvendig å true ...

Full bitch mode.

 

I tillegg sa hun "har vi noe til felles egentlig", når det var flere ting som samme musikk og filmsmak, hadde samme drømmer om leilighet i utlandet, ha to kids, likte mye samme mat, likevel forskjell til at det var spennende.

Sa at jeg var syk i hodet og i motsetning til de forrige exene hennes som var frisk ...

 

Bare så mye slemt. Jeg bearbeider ordene konstant. Katastrofetenking. Skylder på meg selv.

 

Det værste er at jeg går ut av forholdet uvitende.

 

Hvordan kan en person si til deg at hun vil flytte sammen noen måneder etter dere ble sammen. Snakk om ring på fingern. Si at hvis jeg dør så dør hun ... Flytte pratet snakket vi om uken før det ble slutt og.

Og så kommer fadderuken og hun slår opp dagen det er ferdig? Hvordan er det mulig? Noe skurrer og jeg gjør ikke annet enn å tenke på hva. Det gnager i hodet mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få svar på det for hun hadde ingen. Ligger det noe bak? Skjedde det noe? Osv ...

 

Hvis jeg hadde flyttet inn med hun, hadde vi da vært sammen fortsatt .....

Lenke til kommentar

Hun er enten syk i hodet (personlighetsforstyrrelse, typ borderline), en jævla bitch eller en feig dritt som må gjemme seg bak masse unnskyldninger hvor hun gjør deg til the bad guy. Jeg vet ikke hva du foretrekker.. 

Vær glad du slapp unna!!! Hun høres ut som ett mareritt, tenk deg hvis dere hadde hatt felles barn eller økonomi! You dodged an atom bomb.

Som jeg tror en anne bruker her nevnte om din situasjon så luktet det gaslighting (https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting), nå STINKER det av hele situajonen.

E har rett. Blokk og gå no contact. Ikke behold mennesker som får deg til å føle deg som dritt i livet ditt. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

 

 

Dette får deg kanskje ikke til å føle deg bedre. Og jeg vet jo lite om ekskjæresten din, så det kan være jeg bommer fullstendig. Men når du sier at det har vært fadderuke, at hun først var taus og nå går til angrep på deg uten at du har gjort noe som legitimerer det, så kan det være at hun gjorde noe dumt, som å ha seg med en annen i fadderuka, og nå trenger å demonisere deg for å rasjonalisere oppførselen sin overfor seg selv.

 

Uansett høres ikke det mennesket eller bruddet ut som noe du trenger å pine deg selv for. Bare glem den kjerringa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så tungt å tenke på alt det exen sa når hun slo opp.

Bruddet er hardt nok men så var det mye løgn. Løgn som den retning negativt mot meg i form av hvor dårlig kjæreste jeg var. Jeg vet selv hva jeg har gjort men når hun dikter opp ting som er negativ for å unnskylde bruddet.

 

I tillegg fikk jeg høre trusler om at faren skulle komme med hagle på døren min om noen nudes av hun kom ut. Altså 1) hvem lekker nudes, 2) er det nødvendig å true ...

Full bitch mode.

 

I tillegg sa hun "har vi noe til felles egentlig", når det var flere ting som samme musikk og filmsmak, hadde samme drømmer om leilighet i utlandet, ha to kids, likte mye samme mat, likevel forskjell til at det var spennende.

Sa at jeg var syk i hodet og i motsetning til de forrige exene hennes som var frisk ...

 

Bare så mye slemt. Jeg bearbeider ordene konstant. Katastrofetenking. Skylder på meg selv.

 

Det værste er at jeg går ut av forholdet uvitende.

 

Hvordan kan en person si til deg at hun vil flytte sammen noen måneder etter dere ble sammen. Snakk om ring på fingern. Si at hvis jeg dør så dør hun ... Flytte pratet snakket vi om uken før det ble slutt og.

Og så kommer fadderuken og hun slår opp dagen det er ferdig? Hvordan er det mulig? Noe skurrer og jeg gjør ikke annet enn å tenke på hva. Det gnager i hodet mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få svar på det for hun hadde ingen. Ligger det noe bak? Skjedde det noe? Osv ...

 

Hvis jeg hadde flyttet inn med hun, hadde vi da vært sammen fortsatt .....

Sa hun noe om at du hadde liten penis sammenlignet med hennes forrige kjærester? 

 

Hvis hun ikke sa det selv i kraftig sinne, så slapp du unna greit.

 

Jakten på en ny kvinne bør gå veldig greit i hvert fall! 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Får lyst til å bare gi opp alt når jeg ser hvor mye effort jeg legger inn i å få absolutt 0 igjen for det. Prøvd alt, kommer jo ingen vei. Jeg gjør ikke noe annerledes enn alle andre. Hvorfor skal jeg leve i en konstant elendighet? Alt er elendig. Ødelegger hele livet as. Vet at jeg kunne hatt det så fint om jeg ikke ble født inn i tidenes tristeste skjebne. Tror jeg aldri har og aldri kommer til å møte noen som har det som meg, helt sinnssykt.

 

Er for feig til å noensinne gjøre noe med det også. Konstant elendig.

 



Anonymous poster hash: 04682...996
Lenke til kommentar

Hun har sagt ikke noe skjedde i fadderuken. "Innså det ikke var et sunt forhold."

Nei så snakk med meg da bitch.

 

Får ikke en lyd heller når jeg kan hente klærne mine fra den kjerringen.

 

Første exen min jeg tok kontakt med etterpå har det gått fint i tre dager helt til nå i dag hvor hun plutselig bare "tror du bruker meg for å komme over hun osv ... så best vi venter uker/mnd."

 

Føler meg så ensom. Kunne aldri pult exen vil bare være venner men neida tror hun blir brukt ... kanskje litt men kun for å bli venner igjen.

Sjekker tlf hele tiden. Klarer ikke legge den i fra. Så vant til å få noe.

 

Er det for tidlig med Tinder?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp dette tinder er for, men personlig så syns jeg at du burde vente til du ikke er så desperat etter å være med noen, det er ikke sunt å være codependent. 

"In its broadest definition, a codependent is someone who cannot function from his or her innate self and whose thinking and behavior is instead organized around another person, or even a process, or substance."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hun har sagt ikke noe skjedde i fadderuken. "Innså det ikke var et sunt forhold."

Nei så snakk med meg da bitch.

 

Får ikke en lyd heller når jeg kan hente klærne mine fra den kjerringen.

 

Første exen min jeg tok kontakt med etterpå har det gått fint i tre dager helt til nå i dag hvor hun plutselig bare "tror du bruker meg for å komme over hun osv ... så best vi venter uker/mnd."

 

Føler meg så ensom. Kunne aldri pult exen vil bare være venner men neida tror hun blir brukt ... kanskje litt men kun for å bli venner igjen.

Sjekker tlf hele tiden. Klarer ikke legge den i fra. Så vant til å få noe.

 

Er det for tidlig med Tinder?

 

Kammerat, har du vudert å ta en tur til psykologen? 

 

Nei, jeg sier ikke dette for å være nedsettende med deg, men tror det ville vært godt for deg å få snakket ut om dette med en profesjonell person, du virker så utrolig emosjonell når det kommer til forholdet at jeg tror du bør preike med noen. Bare et tips rett og slett! 

 

 

------

 

 

Var hos min nye psykolog i dag, utrolig flott menneske, virkelig hyggelig og vi fant kjemien ganske kjapt! Det var utrolig deilig å lette på tankene mine, rett og slett en lettelse faktisk.. Eneste som er kjipt er at jeg betaler 1000 kr timen, så jeg har ikke råd til mer enn en time pr. måned, noe som er kjempe kjipt da jeg virkelig trenger mer.. 

 

Jeg er så deprimert for tiden.... Jeg sliter med selvmordtanker, og dype, dype depresjonsperioder... Det som er så merkelig med mine depresjonsperioder er at det ofte ikke er tanker engang, det er rett og slett et tomrom som rett og slett er mørkt, jeg bare får så sterke følelser der og da, og klarer ikke å gi slipp på dem.. 

 

Jeg har så utrolig lyst til å gråte, bare få det ut, men jeg har aldri vært en person som gråter, jeg holder det inne, uansett hvor jævelig jeg har det. Jeg har vokst opp med mentaliteten at "jeg er jo en mann, så derfor skal jeg ikke slippe løs følelsene på den måten".. 

 

Får til tider så innmari lyst til å bare gi slipp på det hele, fordi dette livet er så utrolig tøft å drive å bære på.. Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke har jobb, har et par venner, men engster meg for å ta kontakt, på grunn av angsten, og nå har det kommer til det skrittet at bare å gå på butikken blir forskjøvet til siste sekund fordi jeg helst bare vil være hjemme og føle synd på meg selv... 

 

Det å få seg næring blir stadig også et problem, jeg orker jo nesten ikke å bevege på meg, ligger bare på sofaen og ser på Netflix dagen lang fordi jeg føler meg så verdiløs....

 

Hva i helvete skal jeg gjøre....  :cry:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ble kjent med ei jente. Hun var superhyggelig og interessert. Så plutselig ber hun meg stikke, uten grunn. Jeg burde ikke la sånt gå innover meg, men det gjør vondt som faen. Hun må være bipolar eller noe..

 

Fy faen det var kjedelig å høre.. Er utrolig rart hvordan folk er til tider, kan jo godt være at hun rett og slett var en drittsekk. 

Lenke til kommentar

Dessverre er det mange drittsekker der ute, jenter og gutter. Har uheldigvis 3 av dem i klassen min i år, og de klarte å ødelegge treningsøkten min i går. Prøver egentlig å heve meg over sånt og ignorere, aspergersen gjør det ikke lett og jeg blir lettpåvirkelig for dårlig oppførsel og tar meg nær av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske vant med å være flink, men nå er jeg nettopp begynt i første jobb hvor det føles som om alle er langt mer intelligente eller produktive enn meg. Hvor mine studievaner har vært å lese i ro og mak, gjøre noen oppgaver, forstå det jeg trenger og så bevege meg videre, virker det ut som om alle rundt meg er hele tiden, går i møter støtt og stadig, tar telefoner, men har likevel tid og krefter igjen på dagen til å lese nye artikler om tema vi jobber med og å få mer ut av det enn jeg har gjort på å bruke hele dagen på de samme artiklene.

 

Føler meg for første gang veldig treig i forhold til de rundt meg. Er redd for at jobben jeg kom gjennom nåløyet for å få vil oppdage at jeg ikke er så flink som de tror.



Anonymous poster hash: de1a1...4b8
Lenke til kommentar

 

Ganske vant med å være flink, men nå er jeg nettopp begynt i første jobb hvor det føles som om alle er langt mer intelligente eller produktive enn meg. Hvor mine studievaner har vært å lese i ro og mak, gjøre noen oppgaver, forstå det jeg trenger og så bevege meg videre, virker det ut som om alle rundt meg er hele tiden, går i møter støtt og stadig, tar telefoner, men har likevel tid og krefter igjen på dagen til å lese nye artikler om tema vi jobber med og å få mer ut av det enn jeg har gjort på å bruke hele dagen på de samme artiklene.

 

Føler meg for første gang veldig treig i forhold til de rundt meg. Er redd for at jobben jeg kom gjennom nåløyet for å få vil oppdage at jeg ikke er så flink som de tror.

 

Anonymous poster hash: de1a1...4b8

 

Klart de er flinkere enn deg, de har jo jobbet der en stund mens du er ny.

 

Ingen forventer at du skal være like god som de når du nettopp har startet i jobben.

Lenke til kommentar

Gå ut av forholdet uvitende om hun var utro eller ikke.

Møtte hun i dag for å få tingene mine.

 

Jævlig rart. Lo og skrattet i begynnelsen og så bare ble det seriøst. Kjedelig å ende med dårlig stemning. Så kommer en kompis etterpå og sa jeg skulle spurt face 2 face om hun var utro, for lettere å se om noen lyver da.

 

Men synes det hadde blitt sykt og kjørt ut igjen til hun for å kun spørre om det. Får heller leve i uvitenheten. Faen altså. Kommer til å terpe på meg lenge. Ødelegger meg. Får lyst å bare drikke meg brisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...