Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest 2440a...e12 skrev (18 minutter siden):

Meg igjen fra over. 

Vi har kontaktet bv. Ingen hjelp. Vi har kontaktet rask psykiske helsehjelp i kommunen. Ingen hjelp. Kontaktet familierådet. Lenge til time. Vi har sagt at ting er akutt. 

Vi anses som ressurssterke. Men vi har ikke energi igjen. Vi klarer så vidt daglige gjøremål. Det er ikke rettferdig ovenfor barna våres 😔💔  Og vi står i ferd med å miste det vi eier og har. Det er jeg som har tråden om tvangssalg i underforumet juss. Vi som skulle gjøre ting bedre for oss selv og barna, hvor alt gikk som det ikke skulle gå. 

Hvor langt skal ting gå før man får hjelp? Hvor ille skal ting bli? Det er snakk om barn også her. Vi begynner å bli ganske desperate, men vet ikke helt hva mer vi kan gjøre. 

Alt for mye belastning har hvilt på skuldrene våres over lang tid. Det er begrenset hvor mye et menneske klarer og hvor lenge man klarer å stå i det. 

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Klemmer til deg og dere ❤️ Finnes det noen frivillige organisasjoner der dere bor som evt kan hjelpe? Jeg har tenkt på deg og å svare, akkurat nå er jeg er på vei ut døra med hunden, så har ikke tid til å skrive så mye. Men google "frivillig familiehjelp", det kom opp endel forskjellig da jeg gjorde det, og håper det finnes noe der som kan være til hjelp for dere 🍀☘️❤️🐶🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2440a...e12
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Klemmer til deg og dere ❤️ Finnes det noen frivillige organisasjoner der dere bor som evt kan hjelpe? Jeg har tenkt på deg og å svare, akkurat nå er jeg er på vei ut døra med hunden, så har ikke tid til å skrive så mye. Men google "frivillig familiehjelp", det kom opp endel forskjellig da jeg gjorde det, og håper det finnes noe der som kan være til hjelp for dere 🍀☘️❤️🐶🥰

Tusen takk, supert tips, det skal vi sjekke ut gode du ❤️❤️ Ha en fin tur med hunden ❤️🐶

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Lenke til kommentar
Gjest 36f23...0f6

Der røk nok en flott jente på grunn av min manglende evne til å committe og å være sårbar. Sitter og tenker på om det ikke funket med henne, hvem vil det da fungere med?

Det er ganske jævlig å frastøte seg alle fordi du ikke er i stand til å være sårbar, samtidig som man føler seg så ensom.

Anonymous poster hash: 36f23...0f6

Lenke til kommentar
Gjest 30d99...9cc skrev (På 25.2.2024 den 6:05 PM):

Det tok bare en måned og nå har jeg havnet på kanten med 5-6 stykker som jeg aldri vil prate med igjen.

Hvorfor? Hva skjedde?

 

Gjest 81a1d...7b4 skrev (På 22.2.2024 den 10:52 PM):

Jeg syns det er hardt å akseptere at jeg blir eldre alene. 

Det er jo noe du kan gjøre noe med. 

 

Gjest 81a1d...7b4 skrev (På 22.2.2024 den 10:52 PM):

Saken er at det har jo ingenting å si, for jeg blir bare eldre uansett. Har hørt så mye på hva menn vil ha, og jeg har ingenting av det de ønsker. Kroppen min forfaller naturlig av alderdom, samme gjør ansiktet mitt, det spiller ingen rolle hvordan jeg sminker meg, kler meg, hvor mye jeg trener. 

Hva mener du menn ønsker? Det er helt naturlig at kroppen forfaller, ingen forventer noe annet. Fortell oss litt om tankegangen din, så kan vi kanskje hjelpe deg litt på veien.

Lenke til kommentar
Gjest 2440a...e12 skrev (På 23.4.2024 den 2:31 PM):

Tusen takk, supert tips, det skal vi sjekke ut gode du ❤️❤️ Ha en fin tur med hunden ❤️🐶

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Tusen❤️takk 🐶🥰 Hvordan går det med deg og dere? Jeg har tenkt på deg, og håper det går litt bedre for dere og at dere fant noe frivillig hjelp! Ønsker deg en bedre uke neste uke, at ting lysner og løsner for dere og at du ikke mister håpet helt 🍀 Klemmer fra valpen og meg ❤️🐶🥰

Lenke til kommentar
Gjest 2440a...e12
Trippelure skrev (25 minutter siden):

Tusen❤️takk 🐶🥰 Hvordan går det med deg og dere? Jeg har tenkt på deg, og håper det går litt bedre for dere og at dere fant noe frivillig hjelp! Ønsker deg en bedre uke neste uke, at ting lysner og løsner for dere og at du ikke mister håpet helt 🍀 Klemmer fra valpen og meg ❤️🐶🥰

❤️❤️Det er uhyre tøft. Men vi kjemper med det vi har. Vi ringer her og der etter hjelp. Vi har fått tlf til en psykolog som jobber i kommunen som er veldig flink. Så skal ta kontakt. Har også time snart hos nav for økonomisk rådgivning. 

Det var ikke noe sånt her vi bor, men skal høre med frivillighetssentralen. 🥰

Den økonomiske biten er helt grusom og vond. Vi har for høy inntekt til å få hjelp. Det er forståelig at en familie med lav inntekt eller andre vedvarende problemer får mer hjelp. Men desverre kan jo vi havne der også. Ikke bare en belastning for oss, men også samfunnet generelt. Tenk at vi har gått fra alt vi hadde og økonomisk trygghet til kanskje mistet absolutt alt på så kort tid 💔 Det gjør vondt. Økonomisk ruinert mens banken har tjent penger på oss 😔 

Håper du koser deg med valpen ❤️🤗

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Lenke til kommentar
Gjest 2440a...e12 skrev (7 minutter siden):

❤️❤️Det er uhyre tøft. Men vi kjemper med det vi har. Vi ringer her og der etter hjelp. Vi har fått tlf til en psykolog som jobber i kommunen som er veldig flink. Så skal ta kontakt. Har også time snart hos nav for økonomisk rådgivning. 

Det var ikke noe sånt her vi bor, men skal høre med frivillighetssentralen. 🥰

Den økonomiske biten er helt grusom og vond. Vi har for høy inntekt til å få hjelp. Det er forståelig at en familie med lav inntekt eller andre vedvarende problemer får mer hjelp. Men desverre kan jo vi havne der også. Ikke bare en belastning for oss, men også samfunnet generelt. Tenk at vi har gått fra alt vi hadde og økonomisk trygghet til kanskje mistet absolutt alt på så kort tid 💔 Det gjør vondt. Økonomisk ruinert mens banken har tjent penger på oss 😔 

Håper du koser deg med valpen ❤️🤗

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Tusen❤️takk, vi koser oss 🤗🐶🥰

Så godt å høre at dere holder motet oppe og kan få noe hjelp av en psykolog i kommunen, håper det blir til hjelp for dere! Ja frivillighetssentralen og de lokale RødeKors-lagene kan ha ressurspersoner som kan hjelpe, det varierer fra sted til sted. Men om man tar kontakt og ber om hjelp, er det stor sjangse for at noen både kan og vil hjelpe med det de kan. Er helt enig med deg i at dere burde få tidlig hjelp for å unngå å havne helt i uføret. Desverre har ikke det offentlige alltid ressurser til det (det er helt bakvendt syns jeg), men frivillighetssentralene er som regel veldig opptatt av forebyggende og tidlig hjelp. Ja bankene er noen grådige duster innimellom, jeg skjønner ikke logikken deres i å gå til tvangssalg så fort (men det er teama for en annen tråd enn denne...)

Vi krysser fingre og poter for dere, sender de beste ønsker og håper på en snarlig løsning for deg og familien din 🍀☘️❤️🤞😊🐶🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2440a...e12
Trippelure skrev (7 timer siden):

Tusen❤️takk, vi koser oss 🤗🐶🥰

Så godt å høre at dere holder motet oppe og kan få noe hjelp av en psykolog i kommunen, håper det blir til hjelp for dere! Ja frivillighetssentralen og de lokale RødeKors-lagene kan ha ressurspersoner som kan hjelpe, det varierer fra sted til sted. Men om man tar kontakt og ber om hjelp, er det stor sjangse for at noen både kan og vil hjelpe med det de kan. Er helt enig med deg i at dere burde få tidlig hjelp for å unngå å havne helt i uføret. Desverre har ikke det offentlige alltid ressurser til det (det er helt bakvendt syns jeg), men frivillighetssentralene er som regel veldig opptatt av forebyggende og tidlig hjelp. Ja bankene er noen grådige duster innimellom, jeg skjønner ikke logikken deres i å gå til tvangssalg så fort (men det er teama for en annen tråd enn denne...)

Vi krysser fingre og poter for dere, sender de beste ønsker og håper på en snarlig løsning for deg og familien din 🍀☘️❤️🤞😊🐶🥰

❤️❤️ Tusen takk ❤️❤️ 

Anonymous poster hash: 2440a...e12

Lenke til kommentar
Gjest fa9ef...bae
Sjørøver skrev (På 26.4.2024 den 10:24 PM):

Hvorfor? Hva skjedde?

 

Det er jo noe du kan gjøre noe med. 

 

Hva mener du menn ønsker? Det er helt naturlig at kroppen forfaller, ingen forventer noe annet. Fortell oss litt om tankegangen din, så kan vi kanskje hjelpe deg litt på veien.

Dette vet du jo. Det står overalt i medier, på forumer osv, når en kvinne blir eldre så er det ingen som er tiltrukket av henne lenger. Det er for mye å be om å være over 30 år og at en mann skal være tiltrukket av deg, og jeg vil ikke være med en mann som ikke er tiltrukket av meg. 

Men sånn er det, går bedre med meg nå etter jeg skrev det der, jeg tenker mindre på det og ser ikke så veldig mørkt på det å være alene lenger. :) 

Anonymous poster hash: fa9ef...bae

Lenke til kommentar
Gjest fa9ef...bae skrev (1 time siden):

Dette vet du jo. Det står overalt i medier, på forumer osv, når en kvinne blir eldre så er det ingen som er tiltrukket av henne lenger. Det er for mye å be om å være over 30 år og at en mann skal være tiltrukket av deg, og jeg vil ikke være med en mann som ikke er tiltrukket av meg. 

Men sånn er det, går bedre med meg nå etter jeg skrev det der, jeg tenker mindre på det og ser ikke så veldig mørkt på det å være alene lenger. :) 

Anonymous poster hash: fa9ef...bae

Hva er det du prater om? Menn kan selvfølgelig bli tiltrukket av kvinner etter fylte 30. 😂 Gutta på 23 syns sikkert at damene på 34 er uinteressante, men det er jo antakelig gjensidig. Så hva er problemet?

Menn på 30+ kan naturligvis bli interessert i jevnaldrende kvinner. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2f4bb...c6a

Denne blir anonym!!!!!

Jeg har lagt på meg 40+ kg de siste 18 månedene pga sykdom. Tidligere kunne jeg skjule meg bak vintertøy, men nå er det plutselig 17 grader ute. Det aller verste er at jeg har fått ballongmage, og den går det ikke an å skjule. Jeg kan ikke vise meg ute i t-skjorte. Hva faan skal jeg gjøre? Heldigvis (egentlig ikke heldigvis, jeg kunne heller ønske at jeg var frisk og fortsatt i arbeid) jobber jeg ikke lenger, så jeg trenger ikke gå ut med mindre jeg må på sykehuset, da tar jeg taxi. Men noen ganger må jeg på butikken. 

Nå sitter jeg bare inne og drikker. Alt går til hælvete uansett. Håper jeg får slag eller hjerteinfarkt. Da slipper jeg skammen og ydmykelsen. 

Anonymous poster hash: 2f4bb...c6a

Lenke til kommentar
Gjest 2f4bb...c6a skrev (1 time siden):

Håper jeg får slag eller hjerteinfarkt.

Det håper ikke jeg. Jeg håper du har dine aller aller beste dager framfor deg, selv om du ikke ser noen antydning til det nå selv. Det håper jeg. Også håper jeg at du finner det bittelille lysglimtet som gir deg lyst til å prøve litt til. Til å gå noen skritt videre. Ett og ett skritt, helt til du er ute av mørket. Det håper jeg. Også håper jeg mitt håp vinner over ditt håp om de møttes til duell. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...