Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir så psykisk sliten.

 

Har kranglet med damen.

 

Hun hadde masse bilder av ekser og fuckboys ute på vscoen (bildetjeneste.) Har sagt før jeg ikke likte det. Hvorfor skal hun ha de fortsatt ...

Så begynte hun på fadderuke her på i går. Søndag kveld kom det opp igjen. Hun skulle sove så det var dårlig timing. Men gjorde ikke noe med det. Stresset med skole og fadderuke på mandag, før vi snakket om noe som tente meg så spurte jeg hvorfor i helvete hun ikke hadde slettet de ennå. Det ødela den dagen. Dette var før hun skulle ut. Så var det dårlig stemning resten av den dagen. Hun var sur fordi hun ville ha det gøy og jeg ødela. Forståelig.

 

Siden har det ikke vårt god stemning. Hun sa jeg er kontrollerende. Jeg er kanskje det. Jeg blir ikke drithappy om hun hver gang går i kløft på byn.

 

Hun er ikke keen på å snakke med meg men jeg har elt vondt i magen for at jeg ikke vet hva som skjer. Jeg vet ikke om det går bra. Jeg vet ingenting. Er ikke vandt til det. Jeg tør ikke mase for mye nå som hun er ute, men det å la vær å tekste hun dreper meg. Er så forelsket i hun og vil snakke med hun hele tiden. Har sagt jeg ikke skal skape mer dårlig stemning.

 

Jeg er redd hun skal gjøre noe og. Hva om hun tenker "fuck forholdet jeg skal kline med han her"? Har vondt i magen. Klarer ikke spise. Klarer ingenting her hjemme uvitende når hun er ute på vors og utested. Har ikke hørt fra hun på to timer når jeg spurte om hun kunne ha på snapkart. Hun sa til meg at hun skulle ha det på i fadderuken. Men nå er hun ikke interessert lenger.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En del av meg vil bare tekste hun. En del av meg vil bare hoppe utfor en bro, og den siste delen vil bare gråte. Jeg har problemer med å la hun være i fred når det er dårlig stemning mellom oss. Hadde alt vært fint i kveld så hadde alt gått fint, men nå som det er ræva stemning er jeg bekymret at andre gutter skal gi henne oppmerksomhet. Jeg er rådvill. I dag er det tirsdag fadderuken er ferdig lørdag. 4 dager med knyting i magen, kvalme og uvitenhet.

Lenke til kommentar

Husk at du aldri kan og aldri skal ha kontrollen over et annet menneske. Andre gutter vil gi henne oppmerksomhet, og hun vil snakke med andre gutter. Det betyr ikke at noe ille kommer til å skje, det er bare sånn mennesker omgås. Du må velge å stole på henne. Om du ikke gjør det er det ditt problem, og ikke hennes.

 

Jeg mener ikke å være nedsettende på noen måte, og jeg skjønner godt at du ikke har det godt med situasjonen. Om du føler at du trenger det, husk at en tur til psykologen ikke er noen nedtur, men viser heller selvinnsikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Men jeg føler ikke selv jeg har kontroll.

Jeg sier når det er ting jeg ikke liker. Hun mener at det er derfor jeg er kontrollerende. Når jeg spør spørsmål, hva skal du drikke, hva går du i, når skal du dit osv., så blir det for mye for hun. Jeg spør av nysgjerrighet. Men hun liker det ikke.

 

Jeg har så problemer med å bare la ting gå sin vei.

Nå som vi har kranglet sliter jeg med å stole på hun. Jeg vil bare alt skal være bra.

 

Men jeg forstår. Jeg må vel bare jobbe med meg selv, selv om det er så hardt.

Lenke til kommentar

Jeg har vært der selv, ikke direkte kontrollerende men mer at jeg kanskje har spurt ett eller to spørsmål for mye. Mange ganger for mye for min egen del, at jeg har fått svar på ting jeg egentlig ikke ville vite (antall sexpartnere f.eks). Dette er riktignok ting jeg aldri spørr om med de jeg har datet de siste 10 årene.

 

Men å spørre henne om hva hun skal gå i er kanskje litt over kanten, men hva vet jeg? Syns det bikker over i det kontrollerende enn nyskjerrige, ihvertfall kan det raskt tolkes som kontrollerende fra henne vil jeg tro. Mener du da at du vil hun skal kle seg "ordentlig"?

 

Men om du ikke stoler på henne så er jo det hovedproblemet her, har dere vært sammen lenge? Om hun plutselig skulle rote med noen fordi dere har kranglet sier det mer om henne enn deg. Man gjør ikke sånt selv om det er muggen stemning i hjemmet, og da er det like greit at det skjer så kan du gå videre. Men jeg tror ikke hun gjør det på pur, tror du bare overtenker.

 

Kjip timing, men kanskje du må vente en stund før du prøver å reparere? Prøve å la være å tenke på at dere har kranglet og gå tilbake der dere var før? Å skulle reparere eller snakke det i hjel i et slags krampeaktig forsøk med en gang fungerer dårlig etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Men jeg føler ikke selv jeg har kontroll.

Jeg sier når det er ting jeg ikke liker. Hun mener at det er derfor jeg er kontrollerende. Når jeg spør spørsmål, hva skal du drikke, hva går du i, når skal du dit osv., så blir det for mye for hun. Jeg spør av nysgjerrighet. Men hun liker det ikke.

 

Jeg har så problemer med å bare la ting gå sin vei.

Nå som vi har kranglet sliter jeg med å stole på hun. Jeg vil bare alt skal være bra.

 

Men jeg forstår. Jeg må vel bare jobbe med meg selv, selv om det er så hardt.

Virker jo som om problemet ligger hos deg ja. Parterapi kan jo være en løsning. Jeg kan godt skjønne at for mange checkups eller detaljerte spørsmål vil føltes kontrollerende. Hvis du faktisk liker ho burde du stole på at ho liker deg og ikke vil gjøre noe. Hvis ho ikke vil være sammen med deg får du stole på at ho forteller det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

DKC: Ja, jeg mener ordentlig.

Jeg tror det blir for mye spørsmål fra min side. Jeg må slutte med det. Men jeg håper jeg kan fortelle hun det en dag.

 

Jeg stoler generelt på hun. Men når vi har kranglet så er jeg redd for slikt. Ja er nok som du sier at jeg overtenker.

 

Vente med å reparere ... Jeg klarer ikke spise pga stemningen nå. Jeg tør ikke tenke på når det er ferdig på lørdag. Men jeg har sagt alt mulig tilgivelse, det virker som om det bare trengs litt tid. Kanskje jeg må bare vente og godta stemningen slik det er nå.

 

 

PgUp: Jeg har aldri tenkt det var kontrollerende, så nå fikk jeg litt selvinnsikt. Hun sa tidligere i dag at hun ville være sammen med meg men orker ikke dårlig stemning.

 

Tusen takk for svar begge to. Forhold er ikke lett ? :(

Lenke til kommentar

Blir så psykisk sliten.

 

Har kranglet med damen.

 

Hun hadde masse bilder av ekser og fuckboys ute på vscoen (bildetjeneste.) Har sagt før jeg ikke likte det. Hvorfor skal hun ha de fortsatt ...

Så begynte hun på fadderuke her på i går. Søndag kveld kom det opp igjen. Hun skulle sove så det var dårlig timing. Men gjorde ikke noe med det. Stresset med skole og fadderuke på mandag, før vi snakket om noe som tente meg så spurte jeg hvorfor i helvete hun ikke hadde slettet de ennå. Det ødela den dagen. Dette var før hun skulle ut. Så var det dårlig stemning resten av den dagen. Hun var sur fordi hun ville ha det gøy og jeg ødela. Forståelig.

 

Siden har det ikke vårt god stemning. Hun sa jeg er kontrollerende. Jeg er kanskje det. Jeg blir ikke drithappy om hun hver gang går i kløft på byn.

 

Hun er ikke keen på å snakke med meg men jeg har elt vondt i magen for at jeg ikke vet hva som skjer. Jeg vet ikke om det går bra. Jeg vet ingenting. Er ikke vandt til det. Jeg tør ikke mase for mye nå som hun er ute, men det å la vær å tekste hun dreper meg. Er så forelsket i hun og vil snakke med hun hele tiden. Har sagt jeg ikke skal skape mer dårlig stemning.

 

Jeg er redd hun skal gjøre noe og. Hva om hun tenker "fuck forholdet jeg skal kline med han her"? Har vondt i magen. Klarer ikke spise. Klarer ingenting her hjemme uvitende når hun er ute på vors og utested. Har ikke hørt fra hun på to timer når jeg spurte om hun kunne ha på snapkart. Hun sa til meg at hun skulle ha det på i fadderuken. Men nå er hun ikke interessert lenger.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En del av meg vil bare tekste hun. En del av meg vil bare hoppe utfor en bro, og den siste delen vil bare gråte. Jeg har problemer med å la hun være i fred når det er dårlig stemning mellom oss. Hadde alt vært fint i kveld så hadde alt gått fint, men nå som det er ræva stemning er jeg bekymret at andre gutter skal gi henne oppmerksomhet. Jeg er rådvill. I dag er det tirsdag fadderuken er ferdig lørdag. 4 dager med knyting i magen, kvalme og uvitenhet.

Såå.. dere krangler fordi hun har bilder av eksen og fuckboys? Og fordi hun går ut i mer utfordrende klær enn det du liker? Hva slags bilder er det? Du er ganske kjip hvis du vil at hun skal slette helt normale minner (typ normale parbilder og sånt), mer forståelig hvis de er av en mer.. privat natur. 

Vær ærlig nå, likte du henne ikke litt ekstra når dere begynte å date fordi hun kler seg litt utfordrende? Du må aldri gå inn i ett forhold med målet om å forandre noen for å tilfredstille dine behov, hva du ser er hva du får. 

 

Når det er sagt så syns jeg at hun virker ganske.. unødvendig umoden, og kald mot deg, spesielt med tanke på at dere er SAMMEN og burde kunne snakke om sånt uten at hun gir deg The Silent Treatment som straff for å våge å snakke om ting som er ubeleilig for henne. Hvor gammel er hun? 

 

Edit: Leste andre sine svar til deg nå, jeg ser ikke helt det kontrollerende aspektet. Det er helt normalt å stille spørsmål mer enn vanlig hvis det er snakk om din partner. Hva skal man gjøre liksom, aldri stille spørsmål om ting som skal skje eller har skjedd i frykt for å virke kontrollerende? Blir for dumt. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en så enorm tristhetsfølelse over hvordan verden er. Et bilde av to druknende flyktningbarn har brent seg inn i hodet mitt.

De var rundt 2 og 4 år gamle.

Jeg ser på min sønn som er to år og tenker  hva hvis det hadde vært han som hjelpeløst lå helt alene i Middelhavet. Desperat og redd. Skriker etter mamma og pappa uten nytte. Den skrekken som opptok de siste sekundene av det korte livet. Det knuser hjertet mitt og den vonde klumpen i halsen går ikke bort.

 

Så sveiper jeg innom en VG artikkel som omhandler båtflyktninger. Voksne mennesker står frem med fullt navn og skriver ting som « Bare la de synke»  « De senker båten med vilje» « Hva med å bare sende de tilbake»

 

 

Og for en liten stund mister jeg helt og holdent troen på menneskeheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såå.. dere krangler fordi hun har bilder av eksen og fuckboys? Og fordi hun går ut i mer utfordrende klær enn det du liker? Hva slags bilder er det? Du er ganske kjip hvis du vil at hun skal slette helt normale minner (typ normale parbilder og sånt), mer forståelig hvis de er av en mer.. privat natur.

Vær ærlig nå, likte du henne ikke litt ekstra når dere begynte å date fordi hun kler seg litt utfordrende? Du må aldri gå inn i ett forhold med målet om å forandre noen for å tilfredstille dine behov, hva du ser er hva du får.

 

Når det er sagt så syns jeg at hun virker ganske.. unødvendig umoden, og kald mot deg, spesielt med tanke på at dere er SAMMEN og burde kunne snakke om sånt uten at hun gir deg The Silent Treatment som straff for å våge å snakke om ting som er ubeleilig for henne. Hvor gammel er hun?

 

Edit: Leste andre sine svar til deg nå, jeg ser ikke helt det kontrollerende aspektet. Det er helt normalt å stille spørsmål mer enn vanlig hvis det er snakk om din partner. Hva skal man gjøre liksom, aldri stille spørsmål om ting som skal skje eller har skjedd i frykt for å virke kontrollerende? Blir for dumt.

Ja kanskje jeg er kjip. Bare skjønner ikke hvorfor man skal ha bilder av exen sin fortsatt.

 

Tingen er at det virker som om hun begynte å kle seg mer utfordrende etter vi ble sammen. Bilder fra før hun var ute for eksempel så er det ikke noe drøyt eller noe, men nå etter vi ble sammen er klesvalget blitt drøyt. Og hun mener jeg er kontrollerende når jeg sier det blir litt for mye med slikt hver gang hun går ut.

 

Jeg sendte hun en godnattamelding i natt og sa hun kunne kontakt meg og slikt når som helst på døgnet hvis hun trengte. Sa jeg elsket hun og slikt.

Våkner opp med at den er lest uten svar. Det er helt forferdelig. Hun vil så vidt snakke med meg. Jeg klarer ikke dette. Jeg har sagt ordentlig unnskyld og alt. Den silent threatment er forferdelig.

 

Så derfor vet jeg ikke hvor mye jeg skal tekste hun. Får jeg kjeft hvis det er for mye? Slår hun opp hvis jeg sender flere i dag? Den uvitenheten.

 

Ja jeg trodde ikke spørsmål var kontrollerende. Men hun sier det tydeligvis blir for mye. Jeg er rådvill. Hun er 19.

Lenke til kommentar

Ja kanskje jeg er kjip. Bare skjønner ikke hvorfor man skal ha bilder av exen sin fortsatt.

 

Tingen er at det virker som om hun begynte å kle seg mer utfordrende etter vi ble sammen. Bilder fra før hun var ute for eksempel så er det ikke noe drøyt eller noe, men nå etter vi ble sammen er klesvalget blitt drøyt. Og hun mener jeg er kontrollerende når jeg sier det blir litt for mye med slikt hver gang hun går ut.

 

Jeg sendte hun en godnattamelding i natt og sa hun kunne kontakt meg og slikt når som helst på døgnet hvis hun trengte. Sa jeg elsket hun og slikt.

Våkner opp med at den er lest uten svar. Det er helt forferdelig. Hun vil så vidt snakke med meg. Jeg klarer ikke dette. Jeg har sagt ordentlig unnskyld og alt. Den silent threatment er forferdelig.

 

Så derfor vet jeg ikke hvor mye jeg skal tekste hun. Får jeg kjeft hvis det er for mye? Slår hun opp hvis jeg sender flere i dag? Den uvitenheten.

 

Ja jeg trodde ikke spørsmål var kontrollerende. Men hun sier det tydeligvis blir for mye. Jeg er rådvill. Hun er 19.

Bildene er minner, ikke la deg true av ett digitalt bilde. 

 

Hvor gammel er du? Det høres ærlig talt ut som om hun er for ung og umoden for ett seriøst forhold, spesielt med tanke på hvordan hun prøver å straffe deg ved å ikke prate til deg. Hun høres direkte slem og sleip ut og jeg hadde revurdert alt jeg trodde jeg visste om henne hvis jeg var deg (ingen kan overbevise meg at du ikke er slem og jævlig hvis du vet din kjæreste har det vondt og tung men ikke bryr deg om det). Hun er også i en periode hvor hun forandrer seg sinnssykt mye, så det er høyst mulig at hun ønsker å oppleve nye mennesker. Dere trenger å ta en seriøs prat, ikke vær dørmatta hennes som hun kan komme tilbake til når hun er ferdig med å feste fra seg og gi faen i deg og dine følelser. 

 

"Never prioritize someone that sees you as just an option."

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som hun bare trenger en liten pause.Sikkert mye som foregår akkurat nå for dere begge. Jeg ville forsøkt å tenke på andre ting i mellomtiden før dere får tatt praten. Vær ærlig med hvordan du føler, vær ydmyk og åpen og forhåpentligvis vil hun være det samme tilbake. Åpenhet og kommunikasjon er veldig viktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes pause nå i fadderuken er helt fucka. Kanskje min egen feil. Men jeg hadde aldri trodd dette skulle skje fordi jeg ba hun slette bildene på vsco rett før hun skulle ut. Liksom er så rart for vi snakket en del resten av den kvelden. Hun fortalte hvilke leker de spilte og sånt. Også bare silent threatment, ikke snakke osv osv. Skikkelig merkelig. Jeg fatter det ikke.

 

Men søndag. Det er forferdelig lenge til. Jeg burde egentlig bare la vær å snakke med hun til neste onsdag. Går hele dagen anspent i kroppen, klarer ikke spise, vanskelig å være glad. Det er knekken. Hvis jeg hadde daua kanskje hun hadde brydd seg ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...