Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Røret så da ikke ille ut synes jeg.

 

Ingen ser det så jeg hadde ikke giddet å bytte, men det er nå meg. :)

ja ingen ser det jo så er ikke krise men det iriterer meg xD + må kjøpe soft tube til tømming uansett.. også må jeg flytte drain porten litt lengre opp (klarer å tømme alt utenom rad i bunn uansett om jeg gjøre det eller ikke) for å få den på en bedre plass, så da må jeg jo kjøpe 2 nye nippler uansett.. om det er til hard tube eller soft tube så gjør ikke det noe :) derfor er det et fint tidspungt å bytte det ene røret til soft tube :)

 

sitter og holder på med vifte sped og temp og støy nå på dataen min :) håper på å kunne skru av alle viftene i dataen min på natta! :D (noen som vet hvordan jeg kan skru av viftene med hovedkortet (er 3 som ikke er til vannkjølinga)

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du?

Jeg kan sette de slik at de skrur seg av under en viss temperatur i ai suite3 for Asus hovedkort

MSI 970 gaming :) kjører vannkjølinga på aquacomputer.. men har en 140mm vifte bak og 2 120mm vifte forand jeg ikke kan kjøre på den.. :(

 

har funnet ut litt nå på pc-en min :)

hadde pc-en på i natt og fikk dette:

romtemp: 16

viftespeed 800

GPU temp: 27

CPU temp: 18

 

etter 10 min med viftnene på 0

romtemp: 17

GPU temp: 21

CPU temp: 30

 

etter 30 min med viftene på 0

romtemp: 17

GPU temp:  34 (var slik de siste 10min)

CPU temp: varieren mellom 23-24 i de siste 5 min

 

etter 1time med viftene på 0

romtemp: 18

GPU temp: 37

CPU temp:  27

 

romtemp er mål med 3D printen (den var ikke varmet opp) så er ikke sikkert 100% rett..

så skulle jeg sjekke på 1.5t men da klarte jeg jo seffølgelig å kortslutte noe i dataen når jeg hold på med et rele til lysene så den skrudde seg av (funker heldigvis fint nå) 

 

skal lære meg litt mere om programmet også få til at viftene skrur seg på litt på en viss temp.. også hvis tempen blir høyere så øker vifte hastighetene.. ser nå at jeg glemte å sjekke vann temperaturen :( så må gjøre det også før jeg kan få viftene til å gå av seg selv :) har også viftene alltid på 800 til nå og har ikke hatt noe problem med varm data (igjaffal ikke noe jeg har merket)

Lenke til kommentar

Det går helt fint å kjøre flere vifter på en kanal, og tre helt normale vifter skal gå helt fint uten videre.

 

PWM kan splittes nesten helt ubegrenset. Med spenningsstyring må du være obs på hvor mye strøm viftene kan ta, og tar - med de hastigheter du ønsker å bruke. 

 

Innenfor rimelighetens grenser så vil du oppleve at viftekontrollerkanalene på aquacomputeren blir ganske varm, og at om du tar i for hardt med hvor mange vifter du kobler til, så vil den jage de opp på 100% om den blir for varm. Siden aquacomputeren har temperatursensorer og amperemeter på hver viftekanal er det enkelt å finne ut av om dette går for akkurat dine vifter - når man stort mer enn 70C på en kanal, så har man koblet til for mye / bør man vurdere å sette på en kjøleribbe.

Lenke til kommentar

Slenger inn ett forløpig bilde selv her. Venter på DI skal få inn mer PETG så jeg kan fullføre (det ene røret må byttes, og så må jeg ha inn ett dren. punkt til).

 

DSC00451.jpg

 

Tror ikke jeg gidder hardtubing igjen. Litt mye dill og funksjonelt er det jo ikke.

Må vel også sies at dette bygget kjøler dårligere enn forrige, men det er kanskje ikke så rart siden den gamle radiatoren er like høy og dyp som hele dette kabinettet ..

 

 

 

Phanteks Enthoo Evolv mATX

ASRock X99M Extreme4

Intel i7 5960X

GTX 780 Classified 2way SLI

Samsung 950 Pro M.2

Samsung 850 Pro 2,5" Raid0

Corsair HX1200i

Corsair 4*4 GB LPX DDR4

 

2x EK 240mm radiator

EK Vardar F4 vifter

D5 pumpe /m Aquacomputer pumpetopp

EK vannblokker

Barrow reservoir

EK PETG 12/16mm hardtubing

Adaptere, vinkler, drain etc fra EK, Bitspower og Koolance

24p og 6+2p kabler fra Icemodz

 

 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...