Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å skru sammen en 1155 pc og har funnet en knekt pin på CPU socket, har ikke råd til ny hk, ram og cpu så jeg er på utkikk etter et socket1155 hovedkort, gjerne z77.

 

Noen som kan hjelpe meg?

eneste jeg fant: 

http://www.iwill.no/Motherboard.136/Socket-1155%25252F1156.544/+.3405.html 

 

:p

 

Ebay har sikkert masse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er mange pins det kan funke uten, ingen tvil om det. Noen blir knapt brukt, andre kan være signal til RAM-slots (dvs. minnekontroller), mens noen er det flere av samme typen for å levere nok effekt ved f.eks overklokking (VCC og GND).

 

Så det kan hende den ikke klokker like bra, det kan hende ikke noe skjer fordi du ikke benytter utstyret, eller det kan hende du må omrokere litt på minnet.

 

20 % for at alt spontant antenner. Neida. ;) Er absolutt verdt å teste.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

De kan vel settes sammen også, hva med en 1680mm rad? Det hadde vært noe å hatt i en (evig) ungkarsbolig det! :D
Syns den var litt ålreit jeg, kikket litt på de kortere versjonene. :)

OT men, har så mange planer, har så lyst på Case Labs SMA8 og en ny sokkel fra Intel samt Pascal. Har lyst til å bygge steam punk med kobber eller alt forniklet i industristil, eller kanskje gå for hvitt og gult. Hvorfor kan vi ikke bare spole litt frem i tid, blir gææærn av å vente på ting. :(
 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Mayhem sunset pastel til min loop 2 liter.

Før det ble satt sammen leste jeg litt rundt på diverse sider, og kom til min egen konklusjon at dette ikke er noe jeg skal ha i min maskin.

Fylte derfor på renset vann og 20-30% rød frostvæske. Det kan funke for noen selvsagt, men det er vel sannsynlig å tro at det vil bli trøbbel etterhvert.

Lenke til kommentar

Mayhem er vel et ok merke, men jeg tror jeg ville styra unna Pastel serien. Selv JayzTwoCents som har brukt pastel i lange tider har jo kutta ut det nå. Skifta farge og tetta seg i GPU blokkene hans. Siste jeg så så hadde jo faktisk fargen begynt å "falle" ut også. Blitt gjennomsiktig. 

Samme skjer med min, har brukt den samme gulfargen som Jay en stund nå og den skiller seg når den får stått stille en stund. Kan se at disse partiklene da ligger i slangene, der bøyene er lavest.

Har ikke hatt problemer med misfarging (som ikke kan vaskes vekk) eller at det har begynt å tette seg, slik han har, den pleier å blande seg fint igjen, når jeg har fẗt kjørt systemet i et par timer. Gulfargen holder seg også, får ikke den samme rustfargen han har fått. Likevel bittelitt urolig når jeg så den videoen hans, lurer på om jeg dropper Pastel neste gang jeg bytter veske.

Lenke til kommentar

Må si Mayhem har en fryktelig merkelig og uprofesjonell måte å tilnærme seg kunder som har problemer/vært uheldige med produktet deres på. Jeg har fulgt med på kanalen til JayzTwoCents en stund og fått med meg hva som har skjedd med væsken i Skunkworks etter hvert som det har skjedd, og jeg skjønner veldig godt hvorfor han nå velger å forlate dem. Personlig har jeg alltid sett på Mayhem som et bra merke, uten at jeg selv har brukt det noen gang, så jeg har ikke noe annet å basere dette på enn skryt fra folk jeg kjenner som har brukt det.

 

Jeg bestilte nettopp Mayhems X1 Clear som skal inn i min egen build om kort tid, så det blir interessant å se hva som skjer der. Det er jo ikke Pastel, og også uten fargetilsetninger, så jeg forventer ikke å ha problemer med den, men jeg kommer nok til å ha et lite ekstra øye på det likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...