Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Breidbalik: byttet vifte med rad og nipler mot nh-d15 så følgte ikke med røde ringer.

 

Kyrre s/ChTh: jo det var kluss for en stund tilbake men etter klussing med hvilket kort som går top/ned og single card boot osv osv, så fikk jeg det til slutt å funke noenlunde. Litt skurring ved bios flashet ved boot up men etter noen ganger gikk d greit. Ser ut som draining av loop skjer til helgen da :/

Lenke til kommentar

Bjonness406: ja 800kr for 2xBakplater og 2xVannblokker, kjøpte brukt.

 

Ja tenker kanskje spraymaling men er bare midlirtidige vifter så vet ikke om jeg gidder.

 

 

Jeg nappet litt i kortene og nå har jeg gjort 5 suksessfulle boots med sli :D:) så lurer på om det er dårlig kontakt i pci spor 2 for det skjer med begge kort der (byttet om hvem som var oppe og nede når jeg satte på vannkjøling)

Lenke til kommentar

 

Ønsker også å skifte ut de stygge ram brikkene engang, men de jeg har fungerer jo inntil videre  :tease:

 

attachicon.gifDSC_0043.JPG

 

hvilken rødfage bruker du? :) ser den veldig bra ut eller?

vil helst ha tykk blodrød farge i min.. vurdere veldig mayhem men vet ikke om jeg burde eller ikke?

Bruker ek blod red (premix), syns den er veldig fin :)

 

Er ikke tykk, men fin og god rødfarge i den. Hvis du ser på bildet på denne siden, så ser den slik ut til vanlig (når det ikke er sollys rett på den), mens hvis du ser på bildet på forrige side så ser den mer gjennomsiktig ut siden jeg hadde mye lys som kom bakfra og da blir den mer gjennomsiktig ;)

 

 

Ville ikke gått for mayhem pastel selv, vil ha noe som ikke er så tykt selv. Syns det er litt finere når det er litt "glans" i den. Pastel blir for massiv syns jeg :)

Lenke til kommentar

Har nå fått en del komponenter og hadde egentlig ikke planer om å legge ut projektet, men så fikk jeg litt lyst å høre meninger om jeg har kjøpt noe rævva :p

Har forsåvidt ikke noe hardware å bruke de til ennå (kinda), men holder på å bygger kabinett så trengte mål og sånt

Blir 2x atx med kun cpu kjøling foreløpig (i5 (har) i7 (skal kjøpes)), samme loop, samme kabinett

Skal bruke kobberrør

 

2x EK-CoolStream WE 540 (Triple)

 

     

6x EK-FAN 180 PWM (500-900 RPM)

 

     

1x EK-XRES 140 DDC 3.2 PWM Elite (incl. pump)

 

     

12x EK-HDC Fitting 12mm G1/4 - Elox Black

 

     

2x EK-Supremacy EVO - Full Copper (Original CSQ)

 

     

2x EK-Cable Y-Splitter 3-Fan PWM (10cm)

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Ønsker også å skifte ut de stygge ram brikkene engang, men de jeg har fungerer jo inntil videre :tease:

 

attachicon.gifDSC_0043.JPG

 

hvilken rødfage bruker du? :) ser den veldig bra ut eller?

vil helst ha tykk blodrød farge i min.. vurdere veldig mayhem men vet ikke om jeg burde eller ikke?

Bruker ek blod red (premix), syns den er veldig fin :)

 

Er ikke tykk, men fin og god rødfarge i den. Hvis du ser på bildet på denne siden, så ser den slik ut til vanlig (når det ikke er sollys rett på den), mens hvis du ser på bildet på forrige side så ser den mer gjennomsiktig ut siden jeg hadde mye lys som kom bakfra og da blir den mer gjennomsiktig ;)

 

 

Ville ikke gått for mayhem pastel selv, vil ha noe som ikke er så tykt selv. Syns det er litt finere når det er litt "glans" i den. Pastel blir for massiv syns jeg :)

Jepp ser det :) er det som er "problemet" med min også :( det som er I rørene er for gjennomsiktig synes eg mens det som ligger I resorvaret er sikkelig tykkt å fint :) vil ha slikt I hele loopen min (har blått nå men vil bytte til rød) også tenger jeg å bytte fra blåe lys til hvite hvis jeg bytter kjøleveske..

Lenke til kommentar

 

 

Blir bra det. Kjørte nylig selv et oppsett med 4 * 200mm vifter på en diger rad. Effekten er så god at viftene egentlig er overflødig :p Men kjekt å ha dem til å kicke inn når det trengs.

 

Hva slags kabinett støtter 2 stykk 540 rads?  :hmm:

 

Har du lest noe om D5 vs DDC? Personlig ville jeg tatt en D5 pumpe og en aquacomputer styringsentral.

https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-d5-vannpumpe-usb-og-aquabus?category_id=161

Finnes masse pumpetopper med og uten integrert res til disse. Dermed får du en pumpe du kan styre basert på inline temperatur i loopen, kontra å jage opp og ned basert på CPU temp (eller bare låse den til fast verdi vba PWM signalet som mange gjør).

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir bra det. Kjørte nylig selv et oppsett med 4 * 200mm vifter på en diger rad. Effekten er så god at viftene egentlig er overflødig :p Men kjekt å ha dem til å kicke inn når det trengs.

 

Hva slags kabinett støtter 2 stykk 540 rads?  :hmm:

 

Har du lest noe om D5 vs DDC? Personlig ville jeg tatt en D5 pumpe og en aquacomputer styringsentral.

https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-d5-vannpumpe-usb-og-aquabus?category_id=161

Finnes masse pumpetopper med og uten integrert res til disse. Dermed får du en pumpe du kan styre basert på inline temperatur i loopen, kontra å jage opp og ned basert på CPU temp (eller bare låse den til fast verdi vba PWM signalet som mange gjør).

 

Har bygget kabinett i tre, mangler bare hull til 2 rads og siste finish (pussing og lakkering etc)

Ganske stor kube med god plass til 2 sett komponenter (2 PC)

Har Corsair Link så kan koble den der

Komponentene er kjøpt og mottatt, så får klare meg med det jeg har foreløpig

Skal kjøpe ny PC i løpet av sommern og da montere min nåværende PC i samme kassen som den nye

X99, i7, DDR4 og pascal  (evnt noe bedre..)

Lenke til kommentar

angående 2 rads så tenkte jeg at jeg måtte jo uanset ha luft gjennom kabinettet så de 2 radiatorene blir eneste inngangen for støv (lager luftfilter av myggnetting)

 

CPU - Rad - CPU - RES/Pumpe - Rad  (evnt. å ha RES sist?,  Cpu - Rad - Cpu - Rad - Res)

Min første vannkjøling...

Har ikke noe å si for min del hvilken side i bunnen pumpen kommer på, før eller etter

Lenke til kommentar

tja, pumpen blir jo på det laveste nivået så for å drenere er det vel bare å skru av en nippel..?

Kan eventuelt bøye et rør fra utgangen på pumpe og under kabinettet med kran 

Dårlig bilde

PSU er bare placeholders

Mobo brett er ikke festet (ingenting er festet...)

post-45261-0-21034100-1452069096_thumb.jpg

 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...