Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter st jeg bygde vannkjøling ble det for lite kjøling til vrm, og den gikk så varm at det ble hardware failure :rofl: men clocken er stabil :hmm: løsningen ble sette en vifte ved siden av radden som konstant blåser på vrm, nå funker det bra mok xD og det ser ikke alt for jslla ut i mitt tilfelle :rofl:

Du hadde ikkje X99 Rampage 5 for å sidet slik :p
Lenke til kommentar

 

-snip-

Kjøper CPU uten vifte ;)

 

Med 1150 får du vel ikke kjøpt cpu uten vifte. Er vel kun X99 & 1151 du får gjort det. :p

 

Men hvordan blir det for deg? Skal du ha Haswell eller Haswell-E?

 

EDIT: Vurderer virkelig å droppe gpu blokk nå :hmm: Iogmed at Techbay ikke har bakplate på lager så spørs det om det er vits (får blokka 40% av pga gml blokka/defekt gjenger, usikker på hvem sin feil det er..)

 

Ellers så vil en XTX360 være plenty for min 5960X selv med en stor OC sånnsett. Kan nok kjøre 4500+ uten å gå så mye over 60¤C i spill. :hmm:

 

Jeg skal jo ha Pascal, så bare spare pengene nå?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg syns VRM-ene holder seg bedre enn forventet her. Både gigabyte z87 og asus z97 klarer seg helt fint - i et kabinett fritt for vifter. Nærmer meg 70C på det meste, men det er jo langt innafor. (Påvirker ikke stabiliteten heller. :))

 

Ram-en derimot, trives ikke med hardkjør og høy spenning under sånne forhold, så jeg holder meg på beskjedne 1600mhz. Stort mere, og jeg må opp med spenningen - og det går skeis etter en time eller tre, av og til.

 

Ikke mye fornuft i å putte vannkjøling på ting som egentlig ikke trenger det.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Blir ikke innkjøp før tidligst April/Mai (hovedkort, ram, i7 og pascal)(kanskje M.2)

Har andre prioriteter før påske

 

Inntil den tid så skal jeg montere nåværene PC med vannkjøling, så får jeg bytte væske på loopen når jeg skal montere nye komponenter

(Kabinettet er langt fra ferdig..)

Lenke til kommentar

Jann - Ove@ Sant nok, men med GPU under vann så kan jeg folde om natten. Så gir jo en god del ekstra PPD der også.

 

Må se litt ann, høre hva flere mener også. :)

 

Frister litt med tanken på å ha hele 360 radden kun til CPU må jeg si også :hmm:

 

Skulle vært 18++ med jobb, så hadde det ikke vært et problem, men når jeg er 16 er det ikke mange muligheter gitt. :rofl:

(for øyeblikket der jeg bor i kr.sand iallefall) 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

(GPU trenger det virkelig - selv om standardkjølerne har blitt mye bedre i de siste årene.)

 

Fikk ikke til stort mer enn en helt grei p4-maskin når jeg var 16, med nytt og alt for dyrt skjermkort. Beundret monstermaskinene til de store gutta med fine lianli-kabinett, vannkjøling og blodklokkede amd64-maskiner. Tok et lite tiår før jeg endelig prioriterte vannkjøling.

 

Herlig med spillmaskin som ikke gir lyd fra seg.  :love:

Lenke til kommentar

Hehe. ^^

 

Hadde det ikke vært for noen fantastiske mennesker jeg kjenner i sammenheng med f@h så hadde jeg hatt min gml 4770K sammen med singel 980. (som idag er forsatt et veldig greit system!) 

 

Men nå som jeg har fått fattern med på folding så er 1stk 980Ti kort kjøpt nylig (Andre kortet er forsatt ikke på lager hos komplett, så spørs om jeg skal bestille fra DI :hmm: ), samt begge er pc interesserte sier det endel ^^ (Han har 5820K rigg, bestilte just en I7 6700 Skylake system til mormi. Så kjører begge hvert sitt 980Ti kort)

 

Fikk nå en mail av techbay, så ser ut til at jeg kommer til å ha gpu vannblokk allikevel. Likegreit, men 6x eloop på 500-600 rpm så er det såogsi lydløst! :-D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Etter st jeg bygde vannkjøling ble det for lite kjøling til vrm, og den gikk så varm at det ble hardware failure :rofl: men clocken er stabil :hmm: løsningen ble sette en vifte ved siden av radden som konstant blåser på vrm, nå funker det bra mok xD og det ser ikke alt for jslla ut i mitt tilfelle :rofl:

Du hadde ikkje X99 Rampage 5 for å sidet slik :p
Den går fortsatt vatm men klarer holde på den i 3-5s nå :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...