Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best, 240mm rad med push på begge eller 360mm rad med 2 vifter i push der det siste hullet kjører uten vifte, altså passivt? Har det siste uten vifte noen effekt? Det vil vel ha noe å si om den ligger vannrett/loddrett, og lufttrykket i kabinettet.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Kompromissløse løsninger koster fort mer enn det smaker, og man når jo aldri "helt" fram.

 

Jeg er såpass beskjeden at jeg kun forlanger kompromissløshet når det gjelder lydløshet. Allikevel når jeg ikke helt fram, da det dessverre fins ørten kilder til støy fra ting som normalt ikke kan høres som jeg ikke får gjort noe med. :cry:

Lenke til kommentar

Det er fysisk umulig å få noe lydløst for øret. Jo mer lyd du fjerner, jo mer vil faktisk komme. Hvis du er i et helt lydtett rom, så vil ditt eget blod til hjernen bli ganske hørbart, og andre kropslige funksjoner høres godt/bare støy.

 

Så det å gjøre for hardcore på lydløshet er en dead end. :p Det blir rett og slett ikke bedre enn normalt lydløse systemer. Jo lavere du går, jo mer øker øret sensitiviteten. XD

 

 

Hva er det med flere her inne å skal drive å gjøre alle verdens mulige kompromisser når det kommer til skikkelig kjøling? Skaff ett skikkelig kabinett eller kjør i verste fall ghetto mods! Gå hele veien eller lev med skammen av luftkjølt hardware :D

True spoken words. :D

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve, men det blir som å sette PCen i en termos. Det funker knall i noen timer, før PSUen og resten av PCen, så vell som kompressoren kveles av varme. :wee: (50 + grader)

 

Hvor lang tid kommer egentlig an på hvor mye du har fryst ned av matvarer på forhånd. Samt hvor ny fryseboks. Jo nyere og mer moderne (høyere energiklassifisering), jo verre. :closedeyes:

 

Dog en idé slo meg. Hva med å fylle opp fryseren med olje, la den stå et par dager for en "initial" nedfrysning, så bare sette hele PCen nedi. Da bør det være nok treghet i systemet at oljen ikke rekker å varme seg opp de timene du sitter på PCen å spiller. (mens resten av døgnet kan fryseren jobbe med å kjøle ned). :green: Anbefaler nok dog å sette en vifte eller to bak fryseren bare for å være sikker på at den ikke overopheter.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer?

 

Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes.

 

Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning :p

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer?

 

Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes.

 

Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning :p

 

Takker på forhånd :)

 

Ganske snart, siden nettbutikker har fått varenummer :)

 

For å si det slik: Jeg er allerede i kjøpekø :p

Lenke til kommentar

 

Enda et spm, Noen som vet når EK vil komme ut med blokker til 980 G1 korta, om de i hele tatt kommer?

 

Når jeg først skal ha Cpu så kan vel hele greia ordnes.

 

Noen som kunne sendt meg en Pm og gjerne brukt litt tid til å se hvor det hadde vært optimalt med plassering av res, pumpe og rad, evt rekkefølge av hver komponent slik at jeg kunne gjort det klart til Gpu loop, har prøvd, men finner egentlig ikke en god løsning :p

 

Takker på forhånd :)

 

Ganske snart, siden nettbutikker har fått varenummer :)

 

For å si det slik: Jeg er allerede i kjøpekø :p

 

Yes, Selv om ikke de overklokker så veldig mye lengre, så ser det bedre ut og er definitivt stillere :D

 

Til Slutten av Jan, tidlig feb så skal det være inne tror du? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...