Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Har du ikke fått svar på hvordan loopen bør kobles?

Jo, men i Define R5 med rad i front så vet jeg ikke hvor slangene helst bør gå + vannblokk til Gpu. , hvor jeg skal sette pumpe/res i chassiet osv :)

 

post-319721-0-13560700-1418056005_thumb.png

 

Hadde det gått? Dette er eksempelet jeg har tenkt mest over, og ser ut til å passe, best, men redd for at Res skal blokkere endel av lufta.

 

Er dette den beste måten? btw mine paint skills er ikke så veldig gode :p

 

Beklager om jeg må det inn med teskje elns.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i hele R5 og kjøp deg ett skikkelig kabinett hvis du har tenkt til å ha vannkjøling. Når du først har begynt med det så forstår du ganske snart at det ikke er noe som heter ett for stort kabinett.

Har allerede R5 og liker det veldig godt. :)

 

Hadde jeg vært veldig interessert i wc så hadde jeg brukt 6K + Vd8 elns. Men til Kabinettet jeg har så hvordan ville du plassert det? :) Mulig å gå ned til 240mm rad, mer ser ikke helt poenget da det er plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tull og tøys!! Fikk trykt inn mer enn nok radiatorer i min prodigy!

 

Har man ett skjermkort og en CPU og ikke overklokker så klart kan man klare seg med ett lite kabinett og vannkjøling i det. Kjører jeg begge kortene til bitcoin mining med oc så trekker pcen min 900w ifra veggen. Dvs, de stakkars radiatorene mine må nå kvitte seg med 850w med varme. Dette er da uten at CPUen min som fint kan trekke 300w ish gjør noe som helst.

 

Mer enn nok er ganske relativt ;)

Lenke til kommentar

 

Når du først har begynt med det så forstår du ganske snart at det ikke er noe som heter ett for stort kabinett.

Tull og tøys!! Fikk trykt inn mer enn nok radiatorer i min prodigy!

 

Mer enn nok for deg er ikke mer enn nok for andre. Om du har en Sandy/Ivy/Haswell-CPU og ett grafikkort holder det sikkert. Da jeg bencha med 780Ti KPE SLI trakk jeg 1440W fra veggen. Hadde nok ikke gått i Prodigy-kabinettet ditt.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Tja, skal ikke undervurdere hvor mye effekt du kan fjerne på singel-rad om du tillater høy temp og har en kraftig vifte. :p

 

F.eks om det funker med 80 grader vann (stock temp) Vil da kunne fjerne like mye varme som to trippel-rads som skal holde vann på 30 grader. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer enn nok for deg er ikke mer enn nok for andre. Om du har en Sandy/Ivy/Haswell-CPU og ett grafikkort holder det sikkert. Da jeg bencha med 780Ti KPE SLI trakk jeg 1440W fra veggen. Hadde nok ikke gått i Prodigy-kabinettet ditt.

Men så er det jo og en veldig stor forskjell på å benche et kort og det å bruke pc'en til vanlig bruk og da.

 

Forsåvidt har jeg enda ikke vært over 45 grader i dette kabinettet, og det var etter en noe lengre spilløkt hvor innetemperaturen var 25 grader.

Jeg har 2x140 i topp og 1x280(Om jeg ikke husker feil nå) i front.

Til en hverdagspc er dette mer en bra nok.

 

Drar man derimot en Andrull så er det jo ganske åpenbart at man må ha et større kabinett.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får man en 140 og 280 rad i et slikt kabinett så er jo det plenty med kjøling, bortsett fra benching og høy OC.

Nå driver ikke jeg så mye med benching, og OC har jeg ingen behov for enda da jeg fint greier å dra de spillene og programmene jeg bruker.

Hadde jeg hatt planer om å drive med slikt er det jo naturlig at jeg hadde valgt et større kabinett med plass til mer kjøling.

 

Bilder:

_MG_2320.JPG

_MG_2321.JPG

_MG_2324.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror dere.. Jeg har kun cpu på vann pr i dag, men lurer på å hive en gpu blokk inn i loopen helst uten å makke med flere radiatorer.

Systemet trekker ca 600W fra veggen i BF4 med 85% virkningsgrad på psu så blir det i overkant av 500W varme som må bort.

 

Høres ut som det kan bli litt knapt med en 360 rad :hmm:

 

Har tidligere kjørt 5970+cpu på samme 360 rad,men har vage minner om myke slanger pga varme osv..

Husker heller ikke effekttrekk på det systemet :p

Lenke til kommentar

Det går, men det blir varmt. Men selv om det blir varmt, så er det nok fortsatt mye bedre enn viftekjøling.

Bare fest slangene godt, eller kjøp skikkelig slange.

 

Selv med ganske høy vanntemp på 43 grader, så gikk aldri skjermkortene mine over 67 grader, og da med kraftig overvolting. Kontra luftkjøling som knapt klarte å holde den under 90 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...