Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ja, men det må nesten komme en csq classic-utgave til mitt 970 for at det skal få plass i kabinettet mitt. Det tør jeg ikke håpe på, så derfor ser jeg etter hva som må til om det ikke skjer. Har 4-5 mm klaring mellom toppen av skjermkortet og bunnen av strømforsyningen.

 

Ikke urutinert. Mer som ren flaks. Mitt gamle gtx580 begynte å få artifacts, sendte det inn og skulle få 770 istedet - men så rotet komplett og glemte å sende det før de gikk tom for den modellen, så havnet jeg tilfeldigvis på et 970. :dribble:

 

Har det ikke travelt med å få skjermkortet montert. Først etter 19 desember kan jeg bruke tid på å knote rundt med pc-en + få tid til å faktisk kunne bruke skjermkortet litt. Men innen da, må jeg ha fått tak i alt jeg trenger. Har stelt til skikkelig hardkjør dette semesteret... har tatt dobbelt opp med fag og tar 55 studiepoeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En spesifikk pistol som du vil anbefale? Hva med denne?

 

Ingenting i veien for å betale litt for å kjøpe en skikkelig pistol, regulerbar styrke høres veldig bra ut.

Den kan jeg ikke anbefale. Enten er det pingletemp som ikke får gjort noe, eller så er det maks temp som brenner opp alt. Har modellen over (ikke den fra biltema, husket feil), og det er det aller minste jeg kan anbefale. Hun sier den koster 299,-kr på clas ohlson, men det er feil, det er forgjengeren til modellen til 199kr.

 

Den til 299kr er oppgarderingen til den jeg har: http://www.clasohlson.com/no/Cotech-varmluftpistol-/40-8762

Og funker nok helt sikkert til bruket. Du får ikke kvalitet, men den får jobben gjort. ;)

Bøyde større plater av akryl med en slik.

 

F.eks: kjører du for lenge på full guffe, for deretter å skru av, så ryker det fra plasten, så da bør du kjøre den et halvt minutt på lav styrke. Men sjeldent at full styrke er nødvendig ( i alle fall ikke til plastrørbøying).

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lille juleaften i dag. Både pakke fra amerika og DI var jo en hyggelig overraskelse. Siden fasekjøler og waterchiller blir for mainstream, så blir det nå cascade-kjøler! Jay. Dog ikke vanlig cascade med to kompressorer, men en enklere og rimeligere variant med peltier i serie med chiller på CPU og kun chiller på GPUene.

 

post-79251-0-58621100-1415913461_thumb.jpg

DU ser her bla.

  • Fire 50mm, 331 W kjøleeffekt (4x 535 W maks strømtrekk) peltierelementer
  • Tre EK Supremacy Full nickel (Siste blokken og nipler står i maskinen fra før).
  • In97, Ag3 - legering for lodding (97 % indium, 3 % sølv) Smeltepunkt 143 grader.
  • In52, Sn48 - legering for lodding (52 % indium, 48 % tinn) Smeltepunkt 118 grader
  • Kjølepasta, Div GeilL extreme og indigo extreme (ca. 90 grader smeltepunkt)
  • Bitspower temp-leser (i tillegg til den jeg har før, så jeg kan måle temp før og etter blokka)
  • Fire par Koolance QD'3er (kombinert med to par QD3 og to par QD4 som står i maskinen fra før.
  • 62mm peltierelement (400W kjøleeffekt, 700W strømtrekk) som blir backupløsning.
  • Masse nipler for å koble sammen vannblokkene i 2x serie, 2x parallell (et par står i maskinen fra før).

Oppgitt maks DeltaT (DTmax) blir da ca. 67 + 70 grader, men på grunn av at dette faller når temperaturen faller på varmesiden, og at peltierelementene må tilføre varme til kompressoren for å funke, så vil dette forvente å synke en del. Qc, kjøleeffekt, er 3500W + 1324W = 4824 Watt. :w00t:

 

Vil heller ikke kjøre de maks, da effektiviteten faller, og selv om DTmax på peltierelementene øker så vil kompressoren sin DT falle mer. Så sweetspot her er forventet å gi et kalkulert DTmax på ca. 100-110 grader.

 

Det vil ved lav last (idle) gi ca. -60 grader, håper jeg. Men igjen, variablene er MANGE. Mens jeg forventer en lasttemp på CPU-blokka med massiv OC å ligge på rundt -40 til -35 grader. Men siden skjermkorta spiller inn på tempen, så vil nok dette kunne droppe ytterligere 10 grader (tatt hensyn til lavere last på CPU i spill).

 

Mulig jeg kan hente inn noen grader ved å ha kjøleenheten ute, men det er ikke mye, da kompressoren ikke like at det er så kaldt. :)

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...