Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Det startet som en spøk fra min side, men kan du utdype leketøy? Jeg finner rflink til å fungere helt perfekt, og listen over støttet hardware er også meget imponerende. Den har dessuten støtte for alle protokoller rett ut av boksen uten behov for at du må finne ut hvilken protokoll hardwaren du skal koble opp benytter og skru på denne manuelt. Flere frekvensånd er også mulig å støtte på samme tranciever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt, men tar vel noen uker å få det. Bestilte gateway, en motion sensor og noen switcher. Foreløpig ikke kjøpt sensoren du la inn bilde til.

 

Kjøpte det først og fremst fordi jeg ikke fant noen pene brytere på 433 MHz, og de som finnes til Z-Wave er så dyre.

Lenke til kommentar

andre forumet tatt kvelden eller ? :p

Fermate skriver på Facebook:

"hjemmeautomasjon.no drives av Magnus, Andreas og meg. Andreas har bestilt nytt sertifikat men vi har problemer med at VPS ikke kom opp igjen etter reboot da de nye sertifikatene var på plass. Han har problemer med å nå folkene HOST1 og om de ikke svarer kommer vi ikke opp igjen før mandag :("

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei er det flere som har vært borti at plugins til hs3 driver å disconnecter og restarter ca hver time? men bytter på hvilken plugin som henger seg. 

 

kjører hs3 v 3.0.0.318 på windows 10 vm som kjører på esxi 6.5.

 

Flyttet hs3 mappen over til en annen pc og da virket det som om hs3 kjørte stabilt. Så mistenker at denne feilen har noe med esxi å gjøre

Lenke til kommentar

hei er det flere som har vært borti at plugins til hs3 driver å disconnecter og restarter ca hver time? men bytter på hvilken plugin som henger seg. 

 

kjører hs3 v 3.0.0.318 på windows 10 vm som kjører på esxi 6.5.

 

Flyttet hs3 mappen over til en annen pc og da virket det som om hs3 kjørte stabilt. Så mistenker at denne feilen har noe med esxi å gjøre

 

Jeg kjører HS3 .318 på Windows 10 på ESXi og har ikke​ det problemet. Kan ikke se at virtualiseringen skal ha noe med det å gjøre, men det er jo relativt enkelt å vippe opp en ny VM og prøve der... ?

Lenke til kommentar

 

hei er det flere som har vært borti at plugins til hs3 driver å disconnecter og restarter ca hver time? men bytter på hvilken plugin som henger seg. 

 

kjører hs3 v 3.0.0.318 på windows 10 vm som kjører på esxi 6.5.

 

Flyttet hs3 mappen over til en annen pc og da virket det som om hs3 kjørte stabilt. Så mistenker at denne feilen har noe med esxi å gjøre

 

Jeg kjører HS3 .318 på Windows 10 på ESXi og har ikke​ det problemet. Kan ikke se at virtualiseringen skal ha noe med det å gjøre, men det er jo relativt enkelt å vippe opp en ny VM og prøve der... ?

 

jepp får prøve det.  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har en mormor som begynner å surre med tven sin. Derfor har jeg tenkt at det må jo finnes en løsning for at jeg kan styre tven hennes fra mobilen sånn at jeg slipper å kjøre innom hver gang.

 

Etter noen år med lite tilstedeværelse på dette området, så lurer jeg litt på hva jeg kan gjøre.

 

Kan man styre f.eks Logitech sin Harmony Hub på app hvor som helst, eller må man være på hjemmenettverket?

 

 

Hvis man kan styre via app hvor som helst, så ser jeg for meg en løsning med et kamera rettet mot tven sånn at jeg ser hva problemet er, og at jeg bare fikser problemet for henne om det skulle oppstå. 

 

 

Lurt, eller noen andre tips her?

Lenke til kommentar

Jeg har en Harmony Hub hjemme, og jeg ga bort en til foreldrene mine til jul.

Da jeg satte opp deres hos dem oppdaget jeg at jeg kan koble meg til min hub derfra også, og kjøre kommandoer/aktiviteter.

 

Hvis jeg ikke er hjemme og åpner appen, så kobler den til hub via cloud.

 

Så ja, den kan nås fra hvor som helst over nettet :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har en ad-hoc løsning for automatisk justering av downlights?

 

Skal få en elektriker til å koble til downlights i stua neste uke, og han kommer til å sette en dimmebryter på veggen.

Er det mulig å få til en løsning med en fotocelle som gjør at lysene dimmes automatisk ned når det er lyst, og opp igjen etterhvert som det blir mørkt, uten å gå for hjemmesentral/server-løsning?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en mormor som begynner å surre med tven sin. Derfor har jeg tenkt at det må jo finnes en løsning for at jeg kan styre tven hennes fra mobilen sånn at jeg slipper å kjøre innom hver gang.

 

Etter noen år med lite tilstedeværelse på dette området, så lurer jeg litt på hva jeg kan gjøre.

 

Kan man styre f.eks Logitech sin Harmony Hub på app hvor som helst, eller må man være på hjemmenettverket?

 

 

Hvis man kan styre via app hvor som helst, så ser jeg for meg en løsning med et kamera rettet mot tven sånn at jeg ser hva problemet er, og at jeg bare fikser problemet for henne om det skulle oppstå. 

 

 

Lurt, eller noen andre tips her?

Hos min bestemor løste vi dette ved å teipe fast en pappkartong over tastene, slik at kun av/på, kanal 1 og lyd opp/ned var tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...