Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Har endret passordet *igjen*, men neida, får ikke logget inn. Det kan umulig være fordi serverne er opptatt. Vi snakker fem timer siden betaen startet, og alt jeg prøver å gjøre er å få logget inn. :( Prøvde å spørre etter hjelp på det offisielle forumet, men har ikke bruker der. Får ikke laget en heller, tydeligvis. WTF?

 

Sjekket at brukernavnet ditt stemmer også? For min del så følger forum brukerkonto'n med Funcom kontoen, trengte ikke lage noen ny konto for å få tilgang til det. With that being said så lager man jo en egen innlogging når man registrerer nøkkelen, så ditt funcom innloggingsbrukernavn er ikke nødvendigvis det du bruker på TSW. Sjekk hva som står under "Choose account", og hvilken av de som har (Tsw) i seg. Når jeg tenker over det så er passordet for den kontoen også unikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt opp brukernavn og slikt for TSW? Det er eget brukernavn for hvert spill hos Funcom så om du har ABC på AoC så må du ha ACB på TSW. Brukernavnet for spillet står på hovedsiden til account siden for spillet.

 

passordet for game accounts er ikke unikt om man har endret passord. Da har man mest sannsynlig endret passord for hele sulamitten.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Det her minner meg om The Sims møter World of Warcraft, dem har sex men 80% av genene fra World of Warcraft blir ikke med noe som fører til at babyen muterer og blir et alien. Alienet blir kalt Secret World men blir droppet på hodet som liten og vokser opp uten å vite hva han egentlig skal gjøre.

Lenke til kommentar

Det her minner meg om The Sims møter World of Warcraft, dem har sex men 80% av genene fra World of Warcraft blir ikke med noe som fører til at babyen muterer og blir et alien. Alienet blir kalt Secret World men blir droppet på hodet som liten og vokser opp uten å vite hva han egentlig skal gjøre.

 

Lurer på om du sprekker hvis sola skinner på deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har trippelsjekket at sammen for å se om det stemmer, men neida. Har samme passord over alt, så det skal ikke ha noe å si om det er hotmail eller secret world jeg prøver å logge inn på. Har som regel samme brukernavn over alt også, så det stemmer. Etter å ha lest meg frem litt på forums, FAQs og så videre endrer jeg passordet til TSW ved å trykke Account i launcheren og velge Change Password under Game. Det endrer da passordet for alle Funcom-spillene. Jeg leste også at det er en bug i betaen som gjør at du må restarte spillet om du skriver feil passord en gang, så jeg prøvde å restarte den flere ganger mens jeg testet forskjellige passord. Men neida, resultatet er alltid det samme. Jeg får ikke logget inn. Til slutt gav jeg opp, avinstallerte hele greia og kjøpte Tera i stedet. :p Jeg måtte kjøpe det online, laste det ned, sette opp abonnement og patche det, men jeg har da fått spilt uten problem i kveld. Får heller teste TSW senere en gang om jeg gidder.

Lenke til kommentar

Har trippelsjekket at sammen for å se om det stemmer, men neida. Har samme passord over alt, så det skal ikke ha noe å si om det er hotmail eller secret world jeg prøver å logge inn på. Har som regel samme brukernavn over alt også, så det stemmer. Etter å ha lest meg frem litt på forums, FAQs og så videre endrer jeg passordet til TSW ved å trykke Account i launcheren og velge Change Password under Game. Det endrer da passordet for alle Funcom-spillene. Jeg leste også at det er en bug i betaen som gjør at du må restarte spillet om du skriver feil passord en gang, så jeg prøvde å restarte den flere ganger mens jeg testet forskjellige passord. Men neida, resultatet er alltid det samme. Jeg får ikke logget inn. Til slutt gav jeg opp, avinstallerte hele greia og kjøpte Tera i stedet. :p Jeg måtte kjøpe det online, laste det ned, sette opp abonnement og patche det, men jeg har da fått spilt uten problem i kveld. Får heller teste TSW senere en gang om jeg gidder.

 

Tera er møk du fort går lei , når TSW offisielt er ute , kjøp spillet , begynn på nytt med en ny konto. From scratch :)

Lenke til kommentar

Litt morsomt at dere sier TSW og GW2 er så bra. Tenk etter: Tabula Rasa, Age of Conan, Tera, Warhammer Online og Star Wars: The Old Republic er bare noen få av 'de neste store' som skulle revolusjonere hele sjangeren, og samtlige floppet. Hvordan kan dere da være så skråsikre på at TSW og GW2 kommer til å leve opp til forventningene? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter over 80 timer i closed beta vet jeg at det er bedre en SWtor og Tera ;) Synd du ikke kommer deg inn har selv ikke hatt noen problemer :) Som noen nevner tidligere har AoC og TSW forskjellige account sider, ble litt tull der for meg og da jeg ofte kom inn på AoC account siden istedenfor TSW.

 

Avean TSW har da en veldig godt utført story og "rød tråd". Etter 80 timer gleder jeg meg til hver gang jeg skal logge inn, og det er barre mer og mer og gjøre :) For CoD generasjonen passer det seg vell ikke med god historie da:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig så lite tiltro til FC at jeg skulle hoppe over spillet men siden de tydeligvis har lært litt og faktisk har en "open beta" så ga jeg det en sjanse. Er overaskende fornøyd. Kun spilt omlag 5-6 timer men min største frykt var at kampsystemet som targetbasert skulle være være like kjedelig som swtor/wow, men dette minner meg langt mer om gw2, noe som er et god ting.

 

Bare vært rundt i Kingsmounth, men området er meget velgjort og interessant. Dersom jeg skal klage på småplukk, så må det være måten questhelper fra wow er i ferd med å ødelegge all form for innlevelse i mmo sjangeren. Skulle ønske Funcom hadde mer tiltro til eget design og ikke plastret på med "løp hit" piler og "sjekk dette området" skilt. Jo mer vi ser på kart ol. på bekostning av å utforske eller bli kjent med selve zonen, jo verre spør du meg. Problemet er vel at da forsvinner hele add generasjonen...

 

Ability systemet virker meget godt, questene er stort sett noe av det mer interessante jeg har vært borti, og gleder meg til å teste videre i morgen. Ser faktisk ut som om jeg kan finne på å spille dette etter lansering likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke alle questene som er slik Wrathmont. Heldigvis. Derfor jeg liker TSW så langt. Kjøpt meg grandmaster også så håper virkelig jeg ikke går lei i løpet av et par mnd :p

 

Men dette virker som det er et spill man enten liker eller hater. Så for jeg håpe det er nok som liker det til at det blir gående noen år.

 

Og tror du kan que opp til pvp når du har kommet til Kingsmouth. Er ikke helt sikker da

Lenke til kommentar

Håper FC har vett nok til å ikke gi for masse questhelpere. Liker litt å måtte tenke av og til.

De har ingen questhelpere på investigation quests, men det er det på veldig mye ellers. Det går an å skru det av i options. Du kan såvidt jeg vet også skru av at quest-items lyser opp. Jeg tror det blir litt for hardcore mode da. Sabotage quests viser hva du skal ta, men ikke hvordan du skal ta dem, og de er sinnsykt frusterende før du skjønner hvordan du skal løse dem.

 

@vikingkylling skjønner godt at du ga opp og etter å ha vært litt innom mmorpg.com forumet så må jeg si det var deilig å se noen ta det på den måten i stedet for å rage. Har spillt det i closed beta siden april og har så å si ikke hatt problemer, men de finnes tydligvis. ;)

Lenke til kommentar

Det her minner meg om The Sims møter World of Warcraft, dem har sex men 80% av genene fra World of Warcraft blir ikke med noe som fører til at babyen muterer og blir et alien. Alienet blir kalt Secret World men blir droppet på hodet som liten og vokser opp uten å vite hva han egentlig skal gjøre.

Vill gjetting fra min side - du har ikke prøvd noen av betaene eller sett noen av utviklervideoene?

Lenke til kommentar
Etter over 80 timer i closed beta vet jeg at det er bedre en SWtor og Tera

 

Ikke for å være frekk, men hvordan vet du at TSW er bedre? ;) Eller for å si det på denne måten: Jeg prøvde Vanguard: Saga of Heroes ved launch, og bortsett fra å bli sparket ut av serveren hvert tiende minutt, at det ikke var noen folk der, at det var umulig å spille solo etter lvl 10 (og som sagt, det var ingen folk der), det var mange glitcher, bugs og så videre og diverse annet tull likte jeg det svært bra. Jeg holdt ut i en måned før jeg gav opp og glemte hele greia.

 

Men etter ett år fikk jeg beskjed om at de hadde jobbet med det hele året, så om jeg kom tilbake nå ville jeg få et helt annet spill enn det jeg forlot. Jeg skulle til og med få en hel måned gratis (og det uten å prøve PvP) :p så jeg takket ja og testet spillet igjen. Denne gangen ble jeg sittende i over tre måneder før jeg gav opp, og det var kun fordi det var kjedelig lore der. Jeg tok meg selv i å spørre hva i svarte jeg holdt på meg. Greit, jeg banket han fyren der, og drepte de monstrene der. Hva var vitsen? Historien var fraværende, så jeg forlot spillet til slutt.

 

Ta nå og glem hele historien. Jeg bryr meg ikke så mye om det uansett i andre spill. Tar vi bort den biten sitter vi igjen med det beste MMORPGet jeg har spilt til dags dato. Selv LotRO må se seg nødt til å havne på en solid andreplass. Problemet er bare at pga tragisk launch og ganske lite reklame var det veldig få som faktisk spilte det. Så vidt jeg vet er det liv i Vanguard den dag i dag, men igjen, hva hjelper det når det er nesten ingen som spiller det?

 

Det jeg frykter er at TSW kan lide samme skjebne. Anarchy Online var for tidlig ute for mange, og Age of Conan var ikke akkurat populært etter en stund. Mange kan nok tenkte at "Det er bare Funcom igjen" og droppe TSW ganske raskt, spesielt om det ikke er en trial fra start. Da kan man bli sittende igjen med et svært bra spill ingen spiller. ;)

 

Håper FC har vett nok til å ikke gi for masse questhelpere. Liker litt å måtte tenke av og til.

 

Problemet er at LotRO ikke hadde noen særlig quest helpers i begynnelsen, men de ble nødt til å innføre det etterhvert fordi alt for mange spillere gikk seg vill og ikke ante hvor de skulle. Det er alt for enkelt å bare trykke på en quest giver, trykke Accept Quest og sette av gårde uten å lese hva questen faktisk dreier seg om. Jeg innrømmer at jeg var notorisk på det der en stund. :p (trivia: Jeg fulgte etter en fyr via Follow i tyve minutter uten problem mens jeg spiste middag. Da jeg kom tilbake og styrte karakteren selv tok det under ti sekunder før jeg ramlet utfor et stup...) ;p

 

Anyway, poenget er at TSW må ha quest helpers. En vanlig regel er at om noe kan gå galt, vil en idiot klare å gjøre det galt. Om ingenting kan gå galt vil en annen idiot klare å gjøre det galt likevel. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...