Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvordan respeccing blir? Tror jeg skipper spillet faktisk om jeg ikke får en enkel mulighet til å respecce. Spesielt i et spill som dette da man kan ende opp med to weapon trees som har null synergy sammen. Noe av grunnen til at jeg endte opp med 30min i forrige beta da jeg prøvde en runde i hver PVP mode. Noe som ikke ga mersmak da det generelt var dårlig PVP og at jeg ikke hadde noe mulighet til å prøve forskjellige builds.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det var ment til meg crowly: Det ga meg egentlig null informasjon om det jeg lurte på. Jeg trenger å vite om jeg kan respecce som jeg vil eller om det blir en limit. Interessen falt drastisk etter noen runder i PVP hvor jeg ikke kunne teste ut forskjellige specs. Jeg vil ha muligheten til å endre spells etterhvert som jeg leveler og ikke stå fast på en viss build frem til jeg får nok AP og SP til å prøve noe nytt. Når de ikke har gitt nok informasjon om skill treet og en ytterste ringen enda så kan ikke jeg sette opp noen plan på hva jeg vil specce inn i. Til slutt ender jeg opp som i betan med 4 forskjellige weapons der jeg ikke får testet ut 2 av de med noe spesielt gode våpen, uten å sitte i 5 timer og farme AP og SP da såklart.

Lenke til kommentar

@Refsa det er ikke noe respeccing - dvs mulighet til å få tilbake Anima Points eller Skill points du har brukt.

 

Det er ett unntak til dette og det er at i training roomet til factionen din så kan du kjøpe abilities, prøve dem og så få tilbake poengene, men dette gjelder bare så lenge du er inne i training roomet. Når du går ut, så er de brukt og du må skaffe deg nye AP/SP for å kjøpe nye abilities/skills.

 

Hvis det hadde vært mulig å respecce, så hadde det vært null poeng å skaffe seg mer enn ca 2/9 av alle abilities, ettersom du da bare kunne respeccet hver gang du ville gjøre noe annet og du ville manglet progresjonen med å stadig skaffe deg nye våpen og abilities, noe som er litt av poenget med et RPG.

 

Trøsten er jo at det går an å få kjøpt alle abilities og skills, så det er jo ikke bortkastet på lang sikt. ;)

Endret av blackbrrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det pre-order på meg :-) hadde egentlig tenkt å vente men..

 

Neste blir å finne seg et bra guild, helst norsktalende.. Og helst med litt "voksne" folk, er selv en dreven wow veteran passert 30 :)

Heh, du skulle sett "Hvor gammel er du" tråden på closed beta forumet, jeg ble nysgjerrig så jeg sjekket snittalderen på de første ti sidene, og den var 34. Det burde mao være lett å finne seg et voksent guild.

 

Personlig liker jeg å finne guild mens jeg spiller, gjerne etter å tatt noen dungeons eller groupet litt randomly mens jeg spiller. :)

Lenke til kommentar

Da ble det pre-order på meg :-) hadde egentlig tenkt å vente men..

 

Neste blir å finne seg et bra guild, helst norsktalende.. Og helst med litt "voksne" folk, er selv en dreven wow veteran passert 30 :)

 

Her er en rekke skandinaviske kabaler(guilds) skal sies at jeg er offiser i Crusaders of the North men ønsker og gi alternativer uavhengig av faction:

 

Templar:

Crusaders of the North

 

Illuminati:

Audentes Fortuna Juvat

Ragnarok

 

Dragon:

Polarbears

Cleaners

Lenke til kommentar

@Refsa det er ikke noe respeccing - dvs mulighet til å få tilbake Anima Points eller Skill points du har brukt.

 

Det er ett unntak til dette og det er at i training roomet til factionen din så kan du kjøpe abilities, prøve dem og så få tilbake poengene, men dette gjelder bare så lenge du er inne i training roomet. Når du går ut, så er de brukt og du må skaffe deg nye AP/SP for å kjøpe nye abilities/skills.

 

Hvis det hadde vært mulig å respecce, så hadde det vært null poeng å skaffe seg mer enn ca 2/9 av alle abilities, ettersom du da bare kunne respeccet hver gang du ville gjøre noe annet og du ville manglet progresjonen med å stadig skaffe deg nye våpen og abilities, noe som er litt av poenget med et RPG.

 

Trøsten er jo at det går an å få kjøpt alle abilities og skills, så det er jo ikke bortkastet på lang sikt. ;)

 

Da ender jeg opp med å spille 40-50 timer, finne ut av at min build ikke var så artig og jeg må farme nye 40-50 timer for å finne ut om neste build er morsom og fungerer. Noe som ødelegger moroa da jeg ikke er interessert i å farme 30, 40 eller 50 timer for å makse en build. Har heller ikke sett noen fullverdig skill wheel på nettet enda og da kan jeg heller ikke planlegge en build. Dette er en dealbreaker for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å investere tid i et MMO. Har rundt 300 dager i WoW så vet hvordan tidsbruken er. Det jeg ikke er interessert i er å måtte "levele" på nytt hver 30 time inntil jeg finner en build jeg liker. Greia når man har leveler i et MMO er at når man når maks level veit man hva man får. Man vet hvilke spells man har og i de aller fleste tilfeller har man muligheter for å endre det om man vil.

 

TSW virker nå som en evig grind fest etter man er ferdig med alle questene man har interesse av å fullføre. I mine øyne er spillet nå bare verdt det for gåte questene og ikke noe annet. Regner med jeg når en viss "level" eller et vist antall AP og SP etter at jeg er ferdig å queste gjennom sonene (til en viss grad). Etter dette må jeg farme 30+ timer til om jeg vil ha en spesifikk rolle i en gruppe.

 

Jeg investerer gjerne mye tid i et MMO om jeg vet hva jeg får. I TSW vet jeg ikke hva jeg får, og når jeg når det målet da jeg vet hva jeg får må jeg kanskje gjøre det om igjen. Dette bare for å få spilt en rolle jeg har interesse av.

 

Sett bort i fra den endeløse grindfesten for abilities er spillet generelt noe nytt og bra i sjangeren. Om jeg skal kjøpe det blir det garantert ikke for PVP eller end-game content, men gåte questene. Noe jeg håper de har lagt mye tid ned i gjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Føler problemstillingen din blir litt av det samme som i andre MMOs. Har levlet opp en klasse til max level bare for å finne ut at dette ikke var mi greier og begynt på nytt... Har ikke tall på hvor mange karakterer jeg har levlet opp før jeg har vært fornøyd. Her slipper jeg vertfall å lage ny karakter og gjøre alle starter områdene på nytt for å prøve noe annet.

 

Men skjønner at man kan leke seg litt mer med et lite antall builds til en bestemt klasse i andre MMOs med talent tre. Men føler ikke disse gir noe mer valg en om man vil være tank/healer/dps. Pleier alltid å være en optimal build før man greier å prøve ut noe selv

Endret av Dj Frost
Lenke til kommentar

En liten ting som er verdt å tenke på Refsa er at xp-raten øker vesentlig med vanskelighetsgraden på innholdet. Der du kanskje for 20k xp for et quest i starten, får du 120k xp for et quest litt lenger ute i spillet. Mao, har du først funnet et greit build, men etterhvert får lyst å f.eks bytte ut ett av våpenene, så burde ikke det ta så altfor lang tid å spare opp til. Du må bare bruke det eksisterende buildet ditt en liten stund til.

 

Det er jo også greit å vite at det er vesentlig flere quests pr zone enn det man trenger for å komme seg videre, så hvis du ikke loker noe helt sinnsvakt, så skal det gå greit å få "fikset" på builden din.

 

Btw, så kan du prøve denne deck builderen: http://thesecretsandbox.com/DeckBuilder/

Lenke til kommentar

Den siden er vel ikke helt up to date. http://forums.thesec...ght=spreadsheet denne posten har et oppdatert spreadsheet, men det er ikke noen god form for å sette opp en build totalt sett.

 

Regner med at man trenger mer XP jo lengre ut i spillet man kommer mellom hvert AP og SP. Om ikke vil jo det questet som gir 120k xp gi da 6AP og 2SP (sett i forhold til hvor mye XP man trenger mellom hvert point), noe som virker litt teit? Hvorfor ikke bare ha en maks cap på AP og SP points og legge inn en mulighet for respec?

 

Det jeg mente med andre MMO'er er at de har en maks lvl og en class. Ergo vil du ha muligheten for å skjønne hva som kommer ut av det og du vet at alle spellsene du får til hver spec i en class passer over ens. Om du velger en Warrior vil du mest sannsynligvis ikke ende opp med pil og bue. Når det kommer til TSW så aner jeg ikke om Blades og Hammers vil ha god synergy på "maks level". Så lenge jeg ikke vet hvordan spellsene fungerer, om de stacker med andre spells og om det er noen skjulte attributes så kan ikke jeg forme meg en build. Da vil jeg fort sette meg fast på en build og jeg vet ikke om jeg gidder eller orker å gå gjennom samme greia flere ganger. Jeg liker å eksperimentere med builds selv i spill som dette og ikke kopiere andre. Om jeg da må bruke x antall timer mer enn faktisk nødvendig vet jeg ikke om jeg gidder å bruke tid på det.

 

Men igjen, jeg kommer ikke til å spille TSW for hverken end game content eller PVP. Sistnevnte er noe av det minst engasjerende og gjennomtenkte de kunne ha gjort, da PVP delen i forrige beta helg ikke kunne hvert kjedeligere. For min egen del så vil jeg nok bruke tiden på gåte questene og løse de. Ikke grinde XP fra quest frem til jeg kan teste neste build.

 

Kan bare legge til en ting om forrige beta helg. Hadde egentlig poeng nok for å bytte om litt på builden, men fra den første og til den siste beta helgen har de bumpet opp antall SP man trenger for enkelte gear pieces. Jeg fikk en litt sånn shitty feeling da jeg plutselig ikke kunne teste ut de andre våpnene eller trinketene jeg hadde på meg. Da de oppå der igjen ikke hadde lagt til muligheten for respec i betan mistet jeg helt lysten.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

TSW lar deg lage din egen klasse om du vil, men du kan også velge en klasse fra en liste. Er ikke sikker på om du da får skills osv automatisk, eller om det bare sier hvor du bør plassere skill points. Men uansett har du muligheten til å velge en klasse og holde deg til den, så du er garantert å få en klasse som faktisk funker hele veien.

Lenke til kommentar

End game i dette spillet er ikke noe for meg. Som jeg sier på slutten av alle innleggene. Spillet har lagt et gullegg når det kommer til typen quest de har. Gåte questene er kjempeartige, men resten er meh utifra hva betan ga meg.

 

Har null interesse av å kopiere builds fra andre eller bruke en av de ferdiglagde buildsene. Som dere sier er jo hele meningen med TSW at man skal kunne bygge sin egen stil eller build. Føler bare at graden jeg gidder å jobbe meg opp til å fylle ut 300 av 525 skills vil dette drastisk fort. Dette gjør at jeg allerede nå ikke gidder å sikte for noen build som vil være bra i end-game PVE eller PVP, da jeg ikke har noen interesse for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Jeg sliter. Jeg liker bare pistol/assault rifle. Når jeg har låst opp alle de aner jeg ikke hva det er mening jeg skal gjøre. Har ingen interesse av å være magiker. Det går ikke mange dagene før man har låst opp alt innen en våpentype, det vil bero litt på hvor hardt man spiller men, rundtom der burde stemme.

Lenke til kommentar

Den siden er vel ikke helt up to date. http://forums.thesec...ght=spreadsheet denne posten har et oppdatert spreadsheet, men det er ikke noen god form for å sette opp en build totalt sett.

 

Regner med at man trenger mer XP jo lengre ut i spillet man kommer mellom hvert AP og SP. Om ikke vil jo det questet som gir 120k xp gi da 6AP og 2SP (sett i forhold til hvor mye XP man trenger mellom hvert point), noe som virker litt teit? Hvorfor ikke bare ha en maks cap på AP og SP points og legge inn en mulighet for respec?

 

Det jeg mente med andre MMO'er er at de har en maks lvl og en class. Ergo vil du ha muligheten for å skjønne hva som kommer ut av det og du vet at alle spellsene du får til hver spec i en class passer over ens. Om du velger en Warrior vil du mest sannsynligvis ikke ende opp med pil og bue. Når det kommer til TSW så aner jeg ikke om Blades og Hammers vil ha god synergy på "maks level". Så lenge jeg ikke vet hvordan spellsene fungerer, om de stacker med andre spells og om det er noen skjulte attributes så kan ikke jeg forme meg en build. Da vil jeg fort sette meg fast på en build og jeg vet ikke om jeg gidder eller orker å gå gjennom samme greia flere ganger. Jeg liker å eksperimentere med builds selv i spill som dette og ikke kopiere andre. Om jeg da må bruke x antall timer mer enn faktisk nødvendig vet jeg ikke om jeg gidder å bruke tid på det.

 

Men igjen, jeg kommer ikke til å spille TSW for hverken end game content eller PVP. Sistnevnte er noe av det minst engasjerende og gjennomtenkte de kunne ha gjort, da PVP delen i forrige beta helg ikke kunne hvert kjedeligere. For min egen del så vil jeg nok bruke tiden på gåte questene og løse de. Ikke grinde XP fra quest frem til jeg kan teste neste build.

 

Kan bare legge til en ting om forrige beta helg. Hadde egentlig poeng nok for å bytte om litt på builden, men fra den første og til den siste beta helgen har de bumpet opp antall SP man trenger for enkelte gear pieces. Jeg fikk en litt sånn shitty feeling da jeg plutselig ikke kunne teste ut de andre våpnene eller trinketene jeg hadde på meg. Da de oppå der igjen ikke hadde lagt til muligheten for respec i betan mistet jeg helt lysten.

 

Nei du trenger ikke mer exp senere i spillet, da du ikke lvler er det "exp" baren fast uansett hvor lenge du har spillt spillet, som sakt får du mer exp senere, så lenger du spiller jo fortere får du AP og SP. Angående respecc, er det barre og bruke training room for og teste forskjellige ting til du finner noe du er fornøyd med, så tar det ikke lang tid og skille et nytt våpen viss du ikke er fornøyd. Du vil uansett ha mye mer valg her en i noe annet av de store mmo som er på markedet nå som har respecc.

Lenke til kommentar

End game i dette spillet er ikke noe for meg. Som jeg sier på slutten av alle innleggene. Spillet har lagt et gullegg når det kommer til typen quest de har. Gåte questene er kjempeartige, men resten er meh utifra hva betan ga meg.

 

Har null interesse av å kopiere builds fra andre eller bruke en av de ferdiglagde buildsene. Som dere sier er jo hele meningen med TSW at man skal kunne bygge sin egen stil eller build. Føler bare at graden jeg gidder å jobbe meg opp til å fylle ut 300 av 525 skills vil dette drastisk fort. Dette gjør at jeg allerede nå ikke gidder å sikte for noen build som vil være bra i end-game PVE eller PVP, da jeg ikke har noen interesse for å gjøre dette.

For oss som er dritt lei av å rolle alts , geare opp fra bunnen av osv så er dette ett perfekt system.

Kjør en parser i trainingroom så får du inntrykk av hvilke poeng du skal satse på.

Ta SW TOR som ett eksempel , jeg levla en assassin og etter 1 måned var jeg full rakata gear / max craft level osv. Da er eneste muligheten å rolle en alt og gjøre alle de dørg kjedelige starter questene, se akuratt det samme som du har gjort før, samle masse søppelgear på nytt. Det var uaktuelt.

For meg høres det ut som du vil ha ett tradisjonelt MMO, vel, det finns mange og velge mellom for deg.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...