Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Man kan ha 6 aktive quest på en gang. Jeg tror du kan ha et ubegrenset antall quests på pause.

1 - story quest (blått ikon)

1 - dungeon quest (fiolett ?)

1 - main quest av tre forskjellige typer ( rødt, gult=sabotage, grønt=investigation)

3 - "sub"-quests.

 

Main questene får ved å snakke med NPC'er, sub-questene plukkes som regel opp rundt omkring i landskapet. Alle questene har "tier" eller steg. Story questet du får i starten har 18 steg. Main questene kan vel ha 3-10 steg, sub-questeme 2-6 (ikke ta mine ord som fasit).

 

Hvis du velger å sette en quest på pause fordi du plukker opp en annen quest så fortsetter man på på det samme steget man ga seg. Men evt. progresjon innenfor et steg blir nullstilt, så har du drept 14/15 zombier og setter questet på pause så må du drepe nye 15 når du resumer.

 

Hvis man skal snakke om "level" i spillet så er det hvordan du bruker dine SP (Skill Points) som bestemmer det. Man bruke skill points på å få aggressive/defensive bonuser på våpnene men samtidig så åpner det for å kunne bruke kraftigere utstyr.

 

Alt utstyr (våpen og talismanter) kommer i QL0 - til QL10 (QL=Quality Level), for å kunne bruke utstyr på QL X, må du ha riktig skill på X-1.

 

Eks. For å kunne ta ibruk en QL3 Hagle må du bruke minimum 3 skillpoints (1+2) for å få enten aggressiv eller defensiv hagle-skill opp på 2.

Talismaner fungerer nesten likt bortsett ifra at du bare har 3 skills totalt for alle talismanene.

 

Startområdet Kingsmouth er beregnet på spillere med utstyr QL0 til QL3 og mens du quester vil du naturlig få bedre utstyr som drops og rewards.

 

På en måte kan man si at man har redusert "levels" i spillet til 10, men det er veldig flytende overganger mellom nivåene så man bør ikke *bare* vurdere en spillers evner etter utstyret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi meg gjerne et tradisjonelt mmo som inneholder samme verdi innenfor questing som TSW. Jeg bare peker ut min mening om AP og SP systemet. Det jeg har konkludert med hele veien er at jeg ikke kommer til å spille spillet som et MMO, men heller som et singleplayer spill der jeg heller fullfører forskjellige interessante quest. Før forrige beta weekend hadde jeg planer for å satse på end game, men mistet mye av lysten når jeg så hvor uinteressant pvp var. Hvordan end game PVE blir vet jeg ikke enda, men jeg tror ikke JEG gidder å satse noe spesielt for det nå.

Lenke til kommentar

Jeg rakk dessverre ikke å spille mye i løpet av forrige Beta men lurer på om noen vet om man kan 'skaffe' klær. Slik jeg forstår det så har man en 'garderobe' i UIen eller noe lignende. Har klær (unntatt våpen) stats som gjør deg sterkere?

 

Klærne er kosmetisk, der har du en garderobe. Du kan kjøpe klær, få set for decks osv.

 

Talismaner, er tinga med stats. De syns ikke de bare har du på deg.

Det er disse du får fra quest og dungens som gjør din karakter sterkere, sammen våpna.

Lenke til kommentar

Jeg rakk dessverre ikke å spille mye i løpet av forrige Beta men lurer på om noen vet om man kan 'skaffe' klær. Slik jeg forstår det så har man en 'garderobe' i UIen eller noe lignende. Har klær (unntatt våpen) stats som gjør deg sterkere?

 

Klærne er kosmetisk, der har du en garderobe. Du kan kjøpe klær, få set for decks osv.

 

Talismaner, er tinga med stats. De syns ikke de bare har du på deg.

Det er disse du får fra quest og dungens som gjør din karakter sterkere, sammen våpna.

 

Takk for svar. Men hvordan for man tak i klær? Er det gjennom quests, auction house (er det AH in-game?) og lignende? Kan man bruke forskjellige våpen og kombinere dem sammen (Revolver + sverd)? :)

Lenke til kommentar

Handle hos NPCer, kjøpe i microtransactionsbutikken, få i mission rewards, få som rewards for å låse opp abilities i hjulet, få som rewards for society rank, få i reward for å samle sammen Decks (spesifikke abilities utgjør en Deck og noen av de gir deg spesielle klesplagg).

Lenke til kommentar

Man kan bruke revolver og sverd, ja men ikke samtidig. Enten går du med sverd, eller så går du med pistoler.

 

Glemte å nevne at du kan ha både sverd og pistoler 'utstyrt' samtidig, og de aktive abilitiene du har i Hotbaren din avgjør hvilket av de to våpnene som brukes. :)

Lenke til kommentar

Man kan bruke revolver og sverd, ja men ikke samtidig. Enten går du med sverd, eller så går du med pistoler.

 

Glemte å nevne at du kan ha både sverd og pistoler 'utstyrt' samtidig, og de aktive abilitiene du har i Hotbaren din avgjør hvilket av de to våpnene som brukes. :)

 

Ikke helt enig med hvordan du ordlegger deg her.

 

Du kan til enhver tid "equippe" to våpen (av de ni mulige), og karakteren din "går" da rundt med begge våpnene synlige.

Du kan da bruke alle abilities på hot-baren som tilhører en av de våpnene. Du kan (bør) derfor mikse aktive abilities for de to våpen typene for best effekt.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe inn en ny skjerm til TSW nå som det er billig på komplett, så kom jeg til å tenke på at jeg kanskje kan oppgradere skjermkortet også. Spilte betaen på medium grafikk, men husker at det var litt flickering i noen cut scenes. Har nå et HD5850, noen med en formening om hva jeg bør oppgradere til for å kjøre på full ytelse?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Men hvordan for man tak i klær? Er det gjennom quests, auction house (er det AH in-game?) og lignende? Kan man bruke forskjellige våpen og kombinere dem sammen (Revolver + sverd)? :)

Noen har spilt Devil May Cry, ser jeg. :p

 

Jeg har et lite problem her. Tenkte å kjøpe Digital Edition, så jeg trykket på linken i mailen og kom til en side der jeg kunne logge inn på kontoen for å kjøpe TSW. Men når jeg først er her har jeg ikke peiling på hva jeg driver med. Har to bilder her:

 

post-143771-0-58754400-1340809912_thumb.jpg

 

post-143771-0-02664100-1340809915_thumb.jpg

 

Må jeg lage en ny konto for TSW? Hvor ble det av beta-kontoen, og hvilken konto er jeg på nå? Og hva er de der upgrade-greiene? Er det i tillegg til selve spillet?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Vist jeg forstår rett så kan du lage en ny konto til tsw vist du vil. Men du trenger jo ikke selvsagt. Vist du fyller ut under der.

 

Det andre bildet er upgrades pakker du kan kjøpe til spillet. Som gir deg litt forskjellige ting fra starten av. Vist du vil. Selv kjøpt meg grandmaster pakken der. Lifetime sub. Så slipper jeg å tenke på den kostnaden mer :)

 

Mitt guild staser på Servern Huldra. Så håper flere norske joiner den serveren fra start av :)

Endret av Murgel
Lenke til kommentar
Takk for svar. Men hvordan for man tak i klær? Er det gjennom quests, auction house (er det AH in-game?) og lignende? Kan man bruke forskjellige våpen og kombinere dem sammen (Revolver + sverd)? :)

Noen har spilt Devil May Cry, ser jeg. :p

 

Devil May Cry serien er blant favorittene mine så det var ganske godt observert. :)

Lenke til kommentar

Vist jeg forstår rett så kan du lage en ny konto til tsw vist du vil. Men du trenger jo ikke selvsagt. Vist du fyller ut under der.

Takk, skal prøve å la være å lage ny konto.

 

Det andre bildet er upgrades pakker du kan kjøpe til spillet. Som gir deg litt forskjellige ting fra starten av. Vist du vil. Selv kjøpt meg grandmaster pakken der. Lifetime sub. Så slipper jeg å tenke på den kostnaden mer :)

Har lyst på den selv, men den koster for mye for meg. Dessuten har vi jo Star Trek Online. Jeg stortrivdes i betaen, men gikk fort lei da det ble sluppet. I tillegg er favoritt-MMORPGet mitt så langt LotRO, og jeg spilte det av og på i to år. Om vi grovt regner at det koster en hundrelapp i måneden å spille, og om den Grand Master-greia koster kr 1500m,- må jeg spille i 15 måneder før life time sub vil lønne seg. Det er ganske lenge for et spill jeg aldri har prøvd. ;)

 

Mitt guild staser på Servern Huldra. Så håper flere norske joiner den serveren fra start av :)

Takk for tipset, men jeg vil nok spille på RP-serveren som vanlig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...