Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laohn

 

Combat og grafikk er langt over nivået til AoC. Men hvorfor barre se på streamer når du kan teste selv. Alt i TSW er bedre enn AoC (heldigvis).

 

Ellers er de ting som er endre i combat at de har fått inn aktiv dodge. Altså enn knapp til dodging. Og mange animasjoner er tilført effekter / endret / nye lyder for at ikke forskjellige skal se helt like ut. Combat er bedre enn andre nye mmo jeg har testet til nå.

Lenke til kommentar

-snip-

 

TSW er bedre enn AoC etter bare noen få minutters spilletid. Dersom de fikser de ulike ustabilitetene så er TSW flere nivåer over AoC.

 

Tenker du på stabilitet ? Du kan ikke mene det visuelle og produksjonskvaliteten er bedre i Secret World ? Det går bare ikke .....er det noe feil med øynene mine :o

Lenke til kommentar

-snip-

 

TSW er bedre enn AoC etter bare noen få minutters spilletid. Dersom de fikser de ulike ustabilitetene så er TSW flere nivåer over AoC.

 

Tenker du på stabilitet ? Du kan ikke mene det visuelle og produksjonskvaliteten er bedre i Secret World ? Det går bare ikke .....er det noe feil med øynene mine :o

 

Alt er bedre i TSW annet enn grafikken i seg selv. Ja, jeg mener stabilitet i form av FPS og den kontinuerlige lastingen av innhold. Det er noe som ikke fungerer riktig når folk som kan spille BF3 helt maxed-out med over 100 FPS så vidt klarer å få 30 FPS i TSW med tessellation på - bare se på forumet og les in-game kommentarer av folk som klager. Men det virker som om det kan også kan relateres til GPU drivere da forced Vsync ikke fungerer helt riktig og at GPU usage er lav. I tillegg så fungerer ikke SLI / CF korrekt.

 

TSW er på alle måter allerede nå et bedre spill enn AoC - det er et faktum. Bare vent til lanseringen så kan jeg garantere at spillet kommer til å få bedre kritikk enn AoC samt en større oppslutning av spillere.

Lenke til kommentar

Jeg leste noe et sted om at den beta-versjonen vi har tilgang til er over seks måneder gammel hvorav selve beta testen for oss er å stresse serverne og ikke teste ytelsen på spillet noe som skal være optimalisert på den 'nyere' beta versjonen som kun testes av profesjonelle. Jeg syntes selv at dette virker rart med det er ikke helt umulig - vi får se.

 

Gjøres på denne måte med mange betatester av spill. Var akkurat samme i BF3 og i GW2.

Feil. I Guild Wars 2 så sitter vi på et nyere build hver BWE. Dette ser du ganske enkelt, første beta weekend så var det mye feedback, enkelte ting ble endret, og dette fikk vi sett allerede i andre beta weekend. Stabilitet, overflow shards og slikt blant annet ble forbedret. Vi sitter nok ikke på det aller nyeste buildet, men det er nok ikke mer en et par uker gammelt. If you want proof, så er det bare å titte på patch notes som vi fikk servert på BWE2 forumet, som er helt like de patch notene som ble lekket på Reddit noen få uker tilbake.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemer med å logge inn? Det kan umulig være konstant pågang på login og authentication serverne til Funcom. Kom ikke inn i går kveld, ikke i dag tidlig, ikke rundt 18 tiden i dag og ikke nå. Har prøvd å bytte passord flere ganger til ingen nytte. Faen dette bare minner meg på hvor elendig login og brukernavnsystemet til funcom er. 1 million forskjellige passord koblet opp til 1 million forskjellige brukernavn er nødvendig for å logge inn på et av spillene dems.

Lenke til kommentar

Jeg leste noe et sted om at den beta-versjonen vi har tilgang til er over seks måneder gammel hvorav selve beta testen for oss er å stresse serverne og ikke teste ytelsen på spillet noe som skal være optimalisert på den 'nyere' beta versjonen som kun testes av profesjonelle. Jeg syntes selv at dette virker rart med det er ikke helt umulig - vi får se.

 

Gjøres på denne måte med mange betatester av spill. Var akkurat samme i BF3 og i GW2.

Feil. I Guild Wars 2 så sitter vi på et nyere build hver BWE. Dette ser du ganske enkelt, første beta weekend så var det mye feedback, enkelte ting ble endret, og dette fikk vi sett allerede i andre beta weekend. Stabilitet, overflow shards og slikt blant annet ble forbedret. Vi sitter nok ikke på det aller nyeste buildet, men det er nok ikke mer en et par uker gammelt. If you want proof, så er det bare å titte på patch notes som vi fikk servert på BWE2 forumet, som er helt like de patch notene som ble lekket på Reddit noen få uker tilbake.

 

Ok GW2 er et unntak. Poenget er at hverken GW2 eller TSW er optimalisert når det gjelder grafikkytelse.

Lenke til kommentar

Jeg leste noe et sted om at den beta-versjonen vi har tilgang til er over seks måneder gammel hvorav selve beta testen for oss er å stresse serverne og ikke teste ytelsen på spillet noe som skal være optimalisert på den 'nyere' beta versjonen som kun testes av profesjonelle. Jeg syntes selv at dette virker rart med det er ikke helt umulig - vi får se.

 

Gjøres på denne måte med mange betatester av spill. Var akkurat samme i BF3 og i GW2.

Feil. I Guild Wars 2 så sitter vi på et nyere build hver BWE. Dette ser du ganske enkelt, første beta weekend så var det mye feedback, enkelte ting ble endret, og dette fikk vi sett allerede i andre beta weekend. Stabilitet, overflow shards og slikt blant annet ble forbedret. Vi sitter nok ikke på det aller nyeste buildet, men det er nok ikke mer en et par uker gammelt. If you want proof, så er det bare å titte på patch notes som vi fikk servert på BWE2 forumet, som er helt like de patch notene som ble lekket på Reddit noen få uker tilbake.

 

Ok GW2 er et unntak. Poenget er at hverken GW2 eller TSW er optimalisert når det gjelder grafikkytelse.

Det er absolutt riktig. Forskjellen, slik jeg ser det, er at GW2 har vi ingen release date på enda, heck, skulle jeg trekt et tall ut av lufta vil jeg si vi er fortsatt 3-4 måneder unna release. Vi vet at TSW kommer ut snart, og jeg mener derfor at vi burde testet nyeste versjon hvis den er bedre optimalisert enn den gamle.

Lenke til kommentar

Sitter med en 6 år gammel cpu og 560ti og 4gb ram, windows7 64 bit og med alt på max (ultra+tesselation+ssao+fxaa), så får jeg 22-25fps. Garantert cpu-en som holder meg tilbake. Jeg har null "lagg" e.l.

 

Dere som får lagg av assorterte typer burde poste på det offisielle forumet du får nesten garantert en developer respons der hvis du har tekniske problemer. http://forums.thesecretworld.com/forumdisplay.php?f=23

Lenke til kommentar

Det er nok ikke CPUen som holder deg tilbake.. Det er noe fryktelig galt med betaen.. Det er mange poster som konstaterer dette. Fant blant annet:

 

I can play other games and mmos (e.g. skyrim, swtor, dcuo, aoc) fine on high settings but even with the settings turned down to low a get an fps of about 14. What I would like to determine is if the cause of the problem is with my pc or if it's a problem with beta that'll be solved in the future.

 

GPU is a GeForce GTX 580 and CPU is an Intel Core i7-2600k @ 3.4GHZ

 

Jeg har akkurat det samme problemet som denne personen og samme GPU (men en annen CPU). Enten så er funcom utrolig dårlig til å kode spillene deres eller så er det noe med GPU driverne.

Lenke til kommentar

-snip-

 

TSW er bedre enn AoC etter bare noen få minutters spilletid. Dersom de fikser de ulike ustabilitetene så er TSW flere nivåer over AoC.

 

Tenker du på stabilitet ? Du kan ikke mene det visuelle og produksjonskvaliteten er bedre i Secret World ? Det går bare ikke .....er det noe feil med øynene mine :o

 

Noe må være veldig galt med øynene dine ja, det visuelle og produskjonskvaliteten ligger langt over AoC. Du kan få komme hjem til meg og teste AoC og TSW på maks settings istedenfor og se på youtube videoer hehe. Men seriøst, TSW er mye bedre.

 

Ellers angående fps issues ol. som andre nevner. Nå har jeg spillt open og closed beta med alt på max, alt jeg kan aktivere aktivert og dx11. Og jeg har ikke problemer med fps eller lag. Forøvrig har jeg en relativt ny pc til 8k, så ikke all verden der heller :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke grafikk tech, tenker detaljnivået, antall polygoner på modellene og animasjonene ikke minst og lydbildet. Alt dette er bedre i Age of Conan. TSW ser ut som modeller tatt utifra The Sims med skikkelig laber lydeffekter og animasjoner. Det ser ut som et helt annet studio som har laget. Age of Conan hadde sine feil men produksjonen bak spillet var storslagent.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke CPUen som holder deg tilbake.. Det er noe fryktelig galt med betaen.. Det er mange poster som konstaterer dette. Fant blant annet:

 

I can play other games and mmos (e.g. skyrim, swtor, dcuo, aoc) fine on high settings but even with the settings turned down to low a get an fps of about 14. What I would like to determine is if the cause of the problem is with my pc or if it's a problem with beta that'll be solved in the future.

 

GPU is a GeForce GTX 580 and CPU is an Intel Core i7-2600k @ 3.4GHZ

 

Jeg har akkurat det samme problemet som denne personen og samme GPU (men en annen CPU). Enten så er funcom utrolig dårlig til å kode spillene deres eller så er det noe med GPU driverne.

 

Hva er det dere surrer med da ? Jeg har jo 40 frames+ i 1920X1280 med all grafikk på full pupp :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke grafikk tech, tenker detaljnivået, antall polygoner på modellene og animasjonene ikke minst og lydbildet. Alt dette er bedre i Age of Conan. TSW ser ut som modeller tatt utifra The Sims med skikkelig laber lydeffekter og animasjoner. Det ser ut som et helt annet studio som har laget. Age of Conan hadde sine feil men produksjonen bak spillet var storslagent.

 

Skrur du på tessellation så er ikke AoC i nærheten (der den er i effekt) og lydkvaliteten er betydelig bedre i TSW - spesielt musikken og bakgrunnslydene. Det er også mer mer variasjon og detaljene er mer interessante slik som bygninger, diverse gjenstander, osv.. Nå er det også mulig at grafikken blir bedre når spillet lanseres. Det er ofte slik at Betaer holder mye av grafikken tilbake..

Lenke til kommentar

Hva er det dere surrer med da ? Jeg har jo 40 frames+ i 1920X1280 med all grafikk på full pupp :p

 

Det er flere hundre tråder på forumet deres angående dette så hva er det funcom og/eller Nvidia surrer med? Spiller BF3 med ultra i 1920x1080 og har ikke mindre enn cirka 60 FPS i de mest intensive 64-spiller områdene. Hvordan i huleste kan jeg få 30 FPS i TSW?

 

Jeg tar alltid en manuell clean installasjon når jeg installerer drivere så det kan umulig være min egen feil. Men det er jo en beta basert på en seks måneder utdatert versjon av spillet..Fixxxx eeet pl0x..

Lenke til kommentar

Hva er det dere surrer med da ? Jeg har jo 40 frames+ i 1920X1280 med all grafikk på full pupp :p

 

Det er flere hundre tråder på forumet deres angående dette så hva er det funcom og/eller Nvidia surrer med? Spiller BF3 med ultra i 1920x1080 og har ikke mindre enn cirka 60 FPS i de mest intensive 64-spiller områdene. Hvordan i huleste kan jeg få 30 FPS i TSW?

 

Jeg tar alltid en manuell clean installasjon når jeg installerer drivere så det kan umulig være min egen feil. Men det er jo en beta basert på en seks måneder utdatert versjon av spillet..Fixxxx eeet pl0x..

 

DX11 og tesselation er en hard nøtt å knekke for denne motoren som blir brukt i aoc og tsw , det er helt klart. BF3 kjører vel DX9. Vi vil får bedre drivere til dette spillet ettervert det er jeg ganske sikker på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...