Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å tråkke fanboys på tærne ... men jeg er litt bekymret over at spillet har gått Gold etter å tilbrakt noen timer i Betaen i kveld.

 

Det virker meget dårlig optimalisert, lagger en hel del på enkelte plasser og såvidt jeg har forstått er det problemer med crossfire støtten også. Jeg har forsøkt en del forskjellige settings på grafikken uten at det har påvirket det noe særlig. Og før noen henger seg opp i det, ja jeg har maskin til å spille på relativt høye settings.

 

Det var en hel del ting som var galt når man startet for første gang i kveld, så som blinkende grafikk og manglende lyd. Litt googling og flinke folk på diverse forums så løste ting seg heldigvis men jeg ble slettes ikke imponert over tilstanden spillet er i.

 

Historien er relativt god, jeg har kost meg de timene jeg har holdt på og trives godt uten levler og klasser. Det gir deg en unik måte å forme akkurat DIN karakter på. Skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg gjennom helga.

 

Når det er sagt la jeg merke til at jeg fikk litt AO feeling i spillet, spesielt når jeg møtte på "Hecklers"! Ingen skal fortelle meg at de beistene rundt flyplassen ikke er resirkulerte Hecklers, de legger seg til og med ned på akkurat samme måten! ... det var dog et gledelig gjensyn, om enn noe smertefullt! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å tråkke fanboys på tærne ... men jeg er litt bekymret over at spillet har gått Gold etter å tilbrakt noen timer i Betaen i kveld.

 

Det virker meget dårlig optimalisert, lagger en hel del på enkelte plasser og såvidt jeg har forstått er det problemer med crossfire støtten også. Jeg har forsøkt en del forskjellige settings på grafikken uten at det har påvirket det noe særlig. Og før noen henger seg opp i det, ja jeg har maskin til å spille på relativt høye settings.

 

Det var en hel del ting som var galt når man startet for første gang i kveld, så som blinkende grafikk og manglende lyd. Litt googling og flinke folk på diverse forums så løste ting seg heldigvis men jeg ble slettes ikke imponert over tilstanden spillet er i.

 

Historien er relativt god, jeg har kost meg de timene jeg har holdt på og trives godt uten levler og klasser. Det gir deg en unik måte å forme akkurat DIN karakter på. Skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg gjennom helga.

 

Når det er sagt la jeg merke til at jeg fikk litt AO feeling i spillet, spesielt når jeg møtte på "Hecklers"! Ingen skal fortelle meg at de beistene rundt flyplassen ikke er resirkulerte Hecklers, de legger seg til og med ned på akkurat samme måten! ... det var dog et gledelig gjensyn, om enn noe smertefullt! :D

 

Jeg leste noe et sted om at den beta-versjonen vi har tilgang til er over seks måneder gammel hvorav selve beta testen for oss er å stresse serverne og ikke teste ytelsen på spillet noe som skal være optimalisert på den 'nyere' beta versjonen som kun testes av profesjonelle. Jeg syntes selv at dette virker rart med det er ikke helt umulig - vi får se.

Lenke til kommentar

Har spillt de to siste open beta helgen uten antydning til lag. Og jeg har alle innstillinger på max. Var faktisk overrakset, siden det er første gang jeg har vært i en beta uten lag. Men er nok mer folk på denne helgen, kan jo være noe der.

 

Ellers skal jeg i closed beta når jeg kommer hjem, ser jeg om det er noe lag nå :)

Lenke til kommentar

Har spillt de to siste open beta helgen uten antydning til lag. Og jeg har alle innstillinger på max. Var faktisk overrakset, siden det er første gang jeg har vært i en beta uten lag. Men er nok mer folk på denne helgen, kan jo være noe der.

 

Ellers skal jeg i closed beta når jeg kommer hjem, ser jeg om det er noe lag nå :)

 

Skru på tessellation så lagger du uansett om du har GT 8800 eller GTX 680. Det er sånn for alle så jeg tviler på at du er et enkelttilfelle. I tillegg så funker ikke SLI eller CF.. Dersom du faktisk er et enkelttilfellet så er du veldig heldig.

Lenke til kommentar

Jeg mener selfølgelig maks av det du kan ha i open beta. Leste en plass at den gamle builden på open beta ikke støttet dx11. Så har alt på maks på dx9, siden du vil få problemer med dx11, som ikke er implementert i open beta. I closed beta er den det derimot, der kan du ha dx11 med alt på maks uten og få problemer..

 

Dette har jeg lest tidligere, så har ikke brukt dx11, så unnskyld viss det virket sånn på posten, trudde det var info som "alle" hadde.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes det er ganske sært av Funcom og ikke gi oss tilgang til en av de nyeste versjonene av spillet når man tester det i betaen. I Guild Wars 2 beta weekendene så spiller vi på en nyere versjon hver gang, og hvis noe går virkelig galt under beta weekenden så kan de oppdatere serveren på 5 minutter, og vi får maks et par minutter nedetid da det gjøres "on-the-fly". Menmen, det får så være, har skaffet meg open beta weekend key så etter jobb idag så blir det å prøve TSW!

Lenke til kommentar

Så på noen streams av spillet igår og grafikken virket forbedret men kampsystemet ...... dem må ha noen andre som utvikler dette kontra Age of Conan. Sjekk hvordan AoC var http://www.youtube.com/watch?v=65i8epMVSfE

 

Animasjonene, fysikken og hvor kult det så ut med blod som fyker. Secret World har rare lyder og effekter blandet inn med dårlige animasjoner. Skjønner ikke hva som har hendt siden Age of Conan, dem kan åpenbart bedre. Age of Conan må jeg innrømme ser en hel del bedre ut også. Modellene i TSW er low poly og ser generisk ut i forhold.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jxoFNntiQNQ

Endret av Laohn
Lenke til kommentar

Kontoen din er ikke aktivert helt. Er noe du må trykke på helt nederst rett etter du har skrevet inn keyen på TSW kontoen. Er ikke helt sikker hva det heter. Jeg gjorde det hvertfall og da kom det ikke at det var feil passord eller "Authentication failure"

 

Tror det var noe med "upgrade your account" ellerno

Endret av Tarmsprekkar Elof
Lenke til kommentar

For min del er historien det eneste som trekker meg til TSW. Registrerer at folk klager på lyd, animason og grafikk og ytelse. Mulig alt dette ikke er perfekt, men historien drar meg inn og alt annet blir mindre viktig da. Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar

Jeg leste noe et sted om at den beta-versjonen vi har tilgang til er over seks måneder gammel hvorav selve beta testen for oss er å stresse serverne og ikke teste ytelsen på spillet noe som skal være optimalisert på den 'nyere' beta versjonen som kun testes av profesjonelle. Jeg syntes selv at dette virker rart med det er ikke helt umulig - vi får se.

 

Gjøres på denne måte med mange betatester av spill. Var akkurat samme i BF3 og i GW2.

Lenke til kommentar

-snip-

 

TSW er bedre enn AoC etter bare noen få minutters spilletid. Dersom de fikser de ulike ustabilitetene så er TSW flere nivåer over AoC.

 

Nå skal det ikke så mye til for å bli bedre enn AoC da ... Jeg testet AoC back in the day ved release, funket så som så til etter Tortage og der ble det bare røl ... testet nå igjen i fjor etter at Unchained kom ... samme bugs og problemer med spillet som var pre Tortage var fremdeles i spillet! Det holder bare ikke mål.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt en stund nå , DX11 og grafikken er krem , spiller med alt på full guffe i 1920X1280. Alt går smertefritt unntatt en sjelden lag i ny og ne som er til å leve med :). Spillet har den beste voice-actingen jeg har opplevd , meeget bra stemmeskuespill. God stemning , rene twin peaks ! Dette blir et kanonspill !

Spillet er ingen dans på roser , du må regne med å daue endel ganger hvis du er på hugget og utforsker mye. Det holder deg ikke å hånda. Det er behagelig med en mer voksen setting , jeg er mektig lei barnslige middel-alder MMOs med alver , dverger og annen møk :) Fint at Funcom ikke har gått i 12-års fella !

Edit : I TSW så får jeg en stemning av tilfredshet når jeg klarer quester , det er et meget godt tegn på et bra spill. Noen av questene er ganske lure og trenger en viss elektrisitet mellom øra.

Endret av Fleskelars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde store problemer. Dårlig ytelse og fikk ikke spillt i fullscreen og tok en repair database fra launcher options og da downloadet den 1.17GB på nytt og nå spiller jeg i fullscreen med high settings + FXAA (HQ) og tesselation ++ og har ikke noe problemer. Bruker Adaptive VSync. Prøvde med FXAA On i Nvidia kontrollpanelet men det funka dårlig så driver og spill kommuniserer åpenbart ikke ordentlig.

Lenke til kommentar

Hadde store problemer. Dårlig ytelse og fikk ikke spillt i fullscreen og tok en repair database fra launcher options og da downloadet den 1.17GB på nytt og nå spiller jeg i fullscreen med high settings + FXAA (HQ) og tesselation ++ og har ikke noe problemer. Bruker Adaptive VSync. Prøvde med FXAA On i Nvidia kontrollpanelet men det funka dårlig så driver og spill kommuniserer åpenbart ikke ordentlig.

 

Merkelig , jeg har også Nvidia og alt har vært mer eller mindre knirkefritt. Men Adaptive sync greine bruker jeg ikke da det har funka dårlig i mange spill , skru det av. Jeg har 570gtx i SLI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...