Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Kan det være at salget på Xbox One og PS4 ikke har vært tilfredsstillende?

 

Nei, det er det fjerde best solgte spillet i 2014. Bare slått av Destiny, Madden og COD: AW som kom før dem.

Og det var en remake av et spill tidligere sluppet til en annen konsoll sikkert flere av eierne av PS4 og XboxOne hadde fra før. Med allerede så mye solgte eksemplarer av 360 og PS3-utgavene så et absolutt nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan det være at salget på Xbox One og PS4 ikke har vært tilfredsstillende?

 

Nei, det er det fjerde best solgte spillet i 2014. Bare slått av Destiny, Madden og COD: AW som kom før dem.

Og det var en remake av et spill tidligere sluppet til en annen konsoll sikkert flere av eierne av PS4 og XboxOne hadde fra før.

 

 

Men, ikke mhp. meg. PS4 var mitt første konsoll. Så selv om det kanskje ikke blir en promille ut av det. Og at Sony vil ha problemer med å relatere meg til noe som helst statistikk, så er jeg "litt stolt" av å ha unngått melkingen.

Lenke til kommentar

Det plagde ikke meg stort. Betaler gledelig for GTA V på PC etter både XB1 og X360 + PS3 og PS4-utgavene (som han jeg bor sammen med har kjøpt).

 

 

Jeg ser ikke vitsen i å ha nesten samme produktet spredd over alle disse typene "spillkonsoller". Penger ut vinduet, får bruker selv vurdere?

 

Jeg hadde ikke de eldre konsollene, så da orket jeg først å vente en 2-3 år for at PS4 skulle komme. Så orket jeg å vente ytterligere et år for at GTA 5 skulle komme til PS4. Nå er ikke spilling så enormt viktig for meg lengre. Men, det er et greit tidsfordriv sånn innimellom.

 

Selv gikk jeg fra å være:

 

Commodore 64 spiller (80-tallet) til å bli PC-spiller (90-tallet/2000 tiåret). Hvor PC-spilling for meg.. mistet sjarmen litt utover 2000-årene. Så tenkte jeg, det hadde nå vært greit å ha en spillkonsoll, som også delvis kan fungere som streamingenhet for Netflix. Så da fikk jeg full utnyttelse, og holdt igjen på pengene.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hmm? for mitt vedkommende en ukes mat budsjett. Greit nok, jeg har spart opp til det, men synes likevel at det er horribelt når prisen på pc spill tar igjen eller overgår prisene til konsoll spill. Og litt festbremser blir jo prisen når du allerede eier spillet på to plattformer.

Lenke til kommentar

Hmm? for mitt vedkommende en ukes mat budsjett. Greit nok, jeg har spart opp til det, men synes likevel at det er horribelt når prisen på pc spill tar igjen eller overgår prisene til konsoll spill. Og litt festbremser blir jo prisen når du allerede eier spillet på to plattformer.

 

Personlig er jeg veldig usikker på om jeg skal betale for spillet en tredje gang. Spillet er veldig bra, men at det er verdt 1500 kr å få spilt det på alle mine spill-konsoller er for meg litt drøyt.

Lenke til kommentar

 

 

Hmm? for mitt vedkommende en ukes mat budsjett. Greit nok, jeg har spart opp til det, men synes likevel at det er horribelt når prisen på pc spill tar igjen eller overgår prisene til konsoll spill. Og litt festbremser blir jo prisen når du allerede eier spillet på to plattformer.

Personlig er jeg veldig usikker på om jeg skal betale for spillet en tredje gang. Spillet er veldig bra, men at det er verdt 1500 kr å få spilt det på alle mine spill-konsoller er for meg litt drøyt.

Det er sløseri med penger å kjøpe det dersom du allerede har det til PS4/XONE, etter min mening. Vent heller til det er på et skikkelig salg, da er det sikkert kommet masse mods også.

 

Personlig hadde jeg tenkt å kjøpe det til PC (har det til 360), men siden prisen er såpass stiv og at de utsatte IGJEN har jeg mistet litt interessen

Endret av Buddy Dacote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, fordelen med PC utgaven er jo alle mulighetene man får med både oppløsninger, evt AA og om du har en kraftig pc så er det nok et spill du kan få mye mer utav enn Konsoll versjonene om du også er glad i modder og liker å "fikle" litt med instillinger og diverse. Det er jo det som gjør pc utgaven verdt oppgraderingen.

 

Når ENB moddene kommer så blir jo grafikken enda penere og mer virkelighetsnær. Gleder meg!

 

Om du har en kraftig PC så er jo det den mest fornuftige platformen å kjøpe til, eneste negative jeg ser er at man alltid må være koblet til internett for å spille.

 

Har heldigvis klart å holde meg unna både PS3 og PS4 utgaven, så for meg blir det et helt nytt spill :)

Lenke til kommentar

Sikkert flere som har fått nyhetsbrevet fra Rockstar. Men for de som ikke har det;

 

Du kan forhåndsbestille på Steam nå. Kr. 539,-

 

Jeg er en stor GTA-fan, men kommer ikke til å forhåndsbestille. Det har jeg sluttet med etter å ha blitt brent litt for mange ganger. Jeg venter til spillet får Steam reviews først, og så får jeg vurdere om det er verdt ny-prisen. Jeg er av den oppfatning at forhåndssalg dessuten er anti forbruker, og håper færre forhåndsbestiller i fremtiden slik at kanskje flere utviklere faktisk gjør ferdig spillene sine før de selger dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...