Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Hvorfor er det så viktig hvor lys og sterk grafikken er i gta? Kan man ikke bare nyte spillet på consoll slik som i gamle dager :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

60fps vs 30 fps har utrolig mye å si for flyten i spillet. Lys, teksturer, skygger osv har såklart en del å si det også, men for flyten i spillet så har bildefrekvensen mest å si!

 

 

Traileren så fin ut den, ikke noe sjokk-overgang fra XB1/PS4 til PC ser det ut til, men med litt modifikasjoner (slik som er gjort med bla. GTA IV) så blir det nok kanonbra!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei huff....grøss!  :nei:

Huff med å spille på konsoller eller det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Nei huff....grøss!  :nei:

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

 

Vel, vi kan jo spille i 4K om vi vil osv, men 60fps, er det som egentlig er nøkkelen, var hos en kompis i helga og spilte GTA V på hans Ps3. merket det lagget ofte i spill når masse skjedde. :p

Lenke til kommentar

 

Nei huff....grøss!  :nei:

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

 

 

Tenk litt etter da, du ville aldri sett deg tilbake om du hadde prøvd 60fps og hvor smørmykt alt er! alt over 60fps+ er så og si realtime, der 30fps er egentlig en "kontrollert låst lag" for å kunne dra spillet i det hele tatt. Det er ingen tvil om at det er morsommere å spille i 60fps når det blir like smooth som så og si i real life.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei huff....grøss! :nei:

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

Tenk litt etter da, du ville aldri sett deg tilbake om du hadde prøvd 60fps og hvor smørmykt alt er! alt over 60fps+ er så og si realtime, der 30fps er egentlig en "kontrollert låst lag" for å kunne dra spillet i det hele tatt. Det er ingen tvil om at det er morsommere å spille i 60fps når det blir like smooth som så og si i real life.

Jeg har ingen problemer med å spille 30fps etter å ha spilt et spill med 60fps. Er det en forskjell? Ja, men det er ikke noe som ødelegger spillopplevelsen. Synes det hele er veldig oppskrytt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nja, 60 eller 30 fps bryr jeg meg lite om, det jeg derimot bryr meg om er hvorvidt det lager, eller har merkbare fps drops slik som de fremdeles har på ps4. Jeg måler ikke grafikk i 60 eller 30 fps, men hvor pent det kan se ut uten at jeg merker at bilde flyter sakte. Ta gta v på ps4, stort sett  flyter spillet bra, men av og til når jeg freser gjennom byen med de kjappeste bilene får jeg fps drops, og det er ikke moro. Så nå når pc utgaven kommer så er jeg fornøyd jeg om jeg kan få til en fast flyt uten fps droppen enten spillet går i 30,40,60,90 eller 120 fps.... Og ja, jeg suger like kraftig i cs til tross for at jeg 900fps.... Kan ikke gjøre så mye med den menneskelige delen av spill :)

Lenke til kommentar

 

Nei huff....grøss!  :nei:

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

 

 

Det som alltid plager meg er loading skjermene, jeg gleder meg ekstremt til den dagen loade skjermer forsvinner :)

 

Jeg er ikke så opptatt av at grafikken skal være på Crysis-nivå, men det er litt irriterende når man møter på dårlige teksturer, mye aliasing og slikt. En av fordelene med å ha det på PC, er at man som oftest kan skru av/på effekter som man foretrekker, som f.eks. motion blur. Hvis du ikke liker det, skru det av. Men det viktigste for min del, er en solid FPS som ikke detter når det skjer ting på skjermen.

 

Når det gjelder lasteskjermer, har jeg en PC med SSD som gjør at spill som oftest er ferdig å laste før jeg har fått lese tipsene som står der. Så i de fleste spill er lasteskjermer ikke et problem lenger.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501
Jeg er ikke så opptatt av at grafikken skal være på Crysis-nivå, men det er litt irriterende når man møter på dårlige teksturer, mye aliasing og slikt. En av fordelene med å ha det på PC, er at man som oftest kan skru av/på effekter som man foretrekker, som f.eks. motion blur. Hvis du ikke liker det, skru det av. Men det viktigste for min del, er en solid FPS som ikke detter når det skjer ting på skjermen.

 

Når det gjelder lasteskjermer, har jeg en PC med SSD som gjør at spill som oftest er ferdig å laste før jeg har fått lese tipsene som står der. Så i de fleste spill er lasteskjermer ikke et problem lenger.

God sagt :) Høres ut som du vet en del om dette :)

 

 

 

Dæven steike, det var jo faktisk en stor forskjell! Nå ser jo forrige gen sin versjon a gta v dårlig ut :p Men jeg syntes ikke at gta v hadde veldig god grafikk til å starte i utgangspunktet på ps3 så, minnet meg mer om gta iv grafikken :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Nei huff....grøss!  :nei:

 

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

Viste ikke at det å sette pris på å kunne spille spill på sitt beste er det samme som å og jeg siterer deg "bare bry seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...